خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قاینات:

غائله فتنه 88 را بسیجیان خاتمه دادند/ سد فولادین بسیج در مقابل تحریم اقتصادی دشمن

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قاینات گفت: دشمن امروز از هر دری که به کشور ورود پیدا کرده است با سد فولادین بسیج برخورد کرده است و در فتنه 88 نیز این غائله را بسیجیان خاتمه دادند.
کد خبر: ۸۵۹۸۶۷۲
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سرهنگ حمیدرضا برات زاده فرمانده سپاه ناحیه قاین در جمع دانشجویان بسیجی در دانشگاه آزاد اسلامی که به همت بسیج دانشجویی شهید مفتح قاین برگزار شد، گفت: هر روز که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد عظمت و جایگاه و شأن امام(ره) بر ما بیشتر محرز می شود.

وی افزود: امروز که قریب به 37سال از عمر انقلاب اسلامی گذشته است تازه می فهمیم که امام(ره) چه قدر تیزبین و آینده نگر و با تدبیر بودند.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) خوب می دانست که این گوهر تابناک انقلاب اسلامی قطعا مورد هجوم اجنبی، بیگانه و مستکبرین عالم قرار خواهد گرفت لذا امام(ره) قبل از آغاز جنگ در 5آذر1358 فرمان تاسیس بسیج مستضعفین را صادر کردند در حالی که آغاز جنگ31 شهریور1359بود.

برات زاده افزود: در حالی بسیج تشکیل شد که ما سایر نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش را داشتیم ولی امام یک عنوانی از متن مردم انتخاب کرد و چنین نیرویی نیاز بود که انقلاب و کشور را حفاظت و حراست کند و لذا آن تفکر و ایده و فرهنگی که شخص پیامبر اسلام(ص) برای پیشبرد برنامه های اسلام در دست گرفته بود را امام مجدد احیا کرد.

فرمانده سپاه ناحیه قاین اظهارداشت: تفکر بسیج در صدر اسلام هم بوده است وامام حسین(ع) یکی از افرادی بود که این تفکر را مجددا احیا کرد و بعد از گذشت چندین هزار سال امام خمینی(ره) برگرفته از قرآن، اسلام و مکتب تفکر بسیج را احیا و برای حفاظت از دستآوردهای انقلاب نیروی همه جانبه و بی انتها و شکست ناپذیر را پیش بینی کرد.

وی ادامه داد: امام به وسیله بسیج همه قائله هایی را که قبل از شروع جنگ تحمیلی به راه انداخته بودند از سر راه انقلاب برداشت.

وی اظهار داشت: برخی از مسئولینی که در آن زمان بودند اعتقاد به تشکیل بسیج نداشتند وعمق مطلب وعمق هدف امام را نشناخته بودند و این دقیقا به 3سال پیش بر می گردد که بشار اسد از ارتش قوی سوریه سخن می گفت اما امروز به عظمت نیروهای مردمی پی برده است و افتخار می کند.

برات زاده گفت: امام (ره) ما فوق همه این افراد فکر می کرد و می دانست چه کاری را در پیش گرفته است و لذا آن روز چون عرصه، عرصه دفاعی بود وجنگ سخت بود امام فرمودند 20میلیون جوان باید بسیجی شوند وامروز هم بسیج خوش درخشید و سربلند بیرون آمد.

وی تصریح کرد: اگر کتاب های مربوط به جنگ را مطالعه کنیم بیشترین ماموریت ها بر دوش بسیجیان بوده است.

وی عنوان کرد: قطعا اگر بسیج نبود امروز اثری از انقلاب اسلامی نبود وذره ای شک و تردید در این موضوع نداریم که اگر نیروی عظیم بسیج نبود امروز از ایران اسلامی با این عظمت و با این قدرت و کیفیت خبری نبود.

فرمانده سپاه ناحیه قاین اظهارداشت: بعد از عرصه های دفاعی ، عرصه های دیگر از جمله عرصه امنیتی هم پیش آمد و بسیجیان در مرزهای مشترک با کشورهای همسایه به دفاع و به ایفای نقش پرداختند.

وی یادآور شد: در فتنه 88 که در آن نیز به اشخاص زیادی توهین شد و پرچم اباعبدالله الحسین را به آتش کشیدند، به شهدا، هیئت های عزاداری وامام (ره) اهانت شد این غائله را همین بسیجیان خاتمه دادند.

برات زاده ادامه داد: درعرصه های علمی نیز ما شاهد اوج ناراحتی اسرائیل از پیشرفت علمی دانشجویان بودیم و امروز در بحث های علمی پیشرفت های زیادی داشته ایم و سرعت تولید علم 11برابر کشورهای جهانی است و رهبری معظم انقلاب هنوز هم ناراحت هستند که باید بیشتر تلاش کنیم.

وی با اشاره به نام گذاری سومین روز از هفته بسیج به نام خودکفایی گفت: ما باید بدانیم که دشمن دیگر به کمک ما نخواهد آمد و ما درعرصه ای که وارد شده ایم مردانه وارد شده ایم و یکی از این عرصه ها عرصه نظامی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قاین گفت: امروز بعد از چندین سال از پایان جنگ تحمیلی در بسیاری از عرصه های نظامی به خودکفایی کامل رسیده ایم و به جزء سلاح هسته ای که منع شرعی دارد در بسیاری از موارد تولید کننده و صادرکننده سلاح به سایر کشورها و هم طراز بسیاری از کشورهای عالم هستیم.

وی با بیان اینکه دشمن امروز از هر دری که به کشور ورود پیدا کرده است با سد فولادین بسیج برخورد کرده است افزود: دشمن از جنگ سخت وارد شد نتیجه آن را دید، از در امنیتی، سیاسی و فرهنگی هم که وارد شد امثال شما بسیجیان سرشان را به سنگ زدید و اکنون که از در اقتصادی وارد شده است به زودی نتیجه آن را خواهد دید.

برات زاده بیان داشت: زیرساخت های یک اقتصاد پویا در این کشور قرار دارد و ما می توانیم به خودکفایی برسیم و کشور ما برای رسیدن به یک کشور پویا همه مولفه ها از جمله نیروی انسانی، انرژی کافی، سرمایه و بازار فروش را دارد.

وی با اشاره به سخنان حضرت امام (ع) گفت: امام در ماه های آخر عمر خود به سپاهیان فرمودند که واجب است بسیج در همه عرصه ها ورود پیدا کند و ما خود به خود به همه عرصه ها وارد نشده ایم بلکه این فرمان ودستور رهبر بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه قاین در بخش دیگری از سخنانش گفت: فرهنگ بسیجی نشات گرفته از فرهنگ عاشوراست و ریشه در عاشورا دارد و همین که با این تفکر به سمت عرصه های مختلف گام برمی داریم دشمن مستاصل شده است.

وی افزود: امروز اگر دشمن دست نیاز دراز کرده است و چاره ای ندارد و از در دوستی ورود پیدا کرده است بدانید که دشمن هیچ گاه خیرخواه ما نبوده و نخواهد بود و امروز هم چاره ای نداشته است که از راه دوستی ورود پیدا کرده است وما باید بیدار وهوشیار باشیم.

برات زاده خطاب به دانشجویان بسیجی اظهار کرد: این روحیه ایثارگری وشهادت طلبی شما کارساز بوده است و دشمنان می خواهند این روحیه را از ما بگیرند .

وی ادامه داد: شما باید آرمان خواه باشید و این جزء اهداف دانشجویان است چرا که دشمنان می خواهند عاشورا که روحیه ایثارگری را در ما تقویت می کند از ما بگیرند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قاین گفت: دانشجویان باید روحیه مطالبه گری داشته باشند و در مقابل برخی از موضوعات باید مطالبه گری کنند و نباید در برخی مواقع سکوت کرد و در کنار درس و پژوهش وتحقیقات برخی از وضعیتها را هم پیگیری کنید و نباید از نیرو وهیجان جوانی در مسیر غیرخودش استفاده کنید.

گفتنی است، پس از پایان مراسم مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد قاین غبارروبی وعطرافشانی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها