معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه اراک:

شرکت‌های دانش‌بنیان رکن اصلی اقتصاد مقاومتی هستند

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه اراک گفت: نقش شرکت‌های دانش بنیان در تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت است و نباید نادیده گرفته شود.
کد خبر: ۸۵۹۸۶۵۱
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
دكتر علیرضا فضلعلی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به یکی از مولفه‌های مهم در اجرای اقتصادی مقاومتی اظهار داشت: نقش شرکت‌های دانش بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از مولفه‌ها حوزه اقتصادمقاومتی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.
وی افزود: ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه نیز می‌تواند گامی موثر در تحقق اقتصادمقاومتی باشد و از آنجا که کار فرهنگ‌سازی بر عهده دانشگاه قرار دارد بایستی سعی داشته باشیم تا ارتباط بیشتری را با صنایع برقرار سازیم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه اراک تصریح کرد: عملی ساختن این مسیر برای صنعت و دانشگاه مستلزم بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها بوده و از سوی دیگر اینکه صنایع ما رغبت کافی برای استفاده از این ظرفیت‌ها را داشته باشند.

فضعلی با اشاره به لزوم ارتباط میان صنعت و دانشگاه گفت: دانشگاه‌ها باید نیازهای اصلی صنعت را هم در حال و هم در آینده تامین کنند پس باید برنامه‌ریزی و برنامه‌های خود را در این جهت سوق دهیم.

وی افزود: سال گذشته همايش تعامل صنعت و دانشگاه برگزار شد که 25 مقاله به دبیرخانه این همایش ارائه و مورد بررسی قرار گرفت ولی متاسفانه آنگونه که باید و شاید در راستای تحقق اقتصادمقاومتی نیستند چرا که هیچ کس وارد حوزه عمل خود نمی‌شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه اراک تصریح کرد: دانشگاه‌ها سعی دارند تا ارتباط خود را با صنایع بهبود بخشند که این امر مولفه‌های مختلفی وابسته است یکی پتانسیل‌های دانشگاه‌ها و دیگری ظرفیت صنایع در پذیرش این مباحث علمی است.

خیلی انتظار نداریم که صنایعی که مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند برای آینده برنامه داشته باشند، اما صنایع این ظرفیت را در خود باید ایجاد کنند تا از ظرفیت دانشگاه‌ها بهره گیرند.

پیروی از منویات مقام‌معظم رهبری می‌تواند گامی موثر در راستایتحقق اقتصادمقاومتی باشد و بتوانیم به اهداف خود در توانمندسازی اقتصاد دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار