خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم:

بسیج بیش از آن که یک ساختار سازمانی باشد یک فرهنگ و عقیده است

یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: بسیج بیش از آن که یک ساختار سازمانی باشد یک فرهنگ و عقیده است.
کد خبر: ۸۵۹۶۹۲۶
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام علیرضا جاودان، استاد حوزه علمیه و از طلاب بسیجی در گفتگو با خبرنگاران طی سخنانی با اشاره به اینکه بسیج بیش از آن که یک ساختار سازمانی باشد یک فرهنگ و عقیده است، اظهار کرد: البته سازمان بسیج مستضعفین نماد و مصداق بارز تفکر بسیجی است اما به تعبیر مقام معظم رهبری برای بسیجی بودن ملاک صرف حضور در سازمان بسیج نیست.

وی با اشاره به اینکه بسیج به معنای عقلانیت، تدین، تعهد و آرمان‌گرایی توام با واقع‌بینی است، ابراز کرد: متاسفانه برخی در تلاش هستند تا جوانان انقلابی و بسیجی را متهم به افراط‌گرایی کنند در حالی که اگر قرار باشد اعتدال را نیز معنا کنیم بسیج معنای دقیق این کلمه است.

جاودان با اشاره به اینکه پس از دوران دفاع مقدس تشکیل شاخه‌های بسیج در حوزه‌های مختلف دانشجویی، دانش‌آموزی، کارمندان، طلاب و... آغاز شد، افزود: به زعم من امروز ما در دو حوزه اقتصادی و علم و فناوری به طور جد نیازمند حضور تفکر بسیجی هستیم.

استاد حوزه با تاکید بر اینکه من مخالف این ایده هستیم که بسیج به طور سازمانی وارد مباحث اقتصادی شود و مسئولان سازمان بسیج نیز همین تاکید را دارند، ادامه داد: با این حال حمایت از فعالان اقتصادی و همچنین مقابله با مصرف‌گرایی و عادات غلط ا‌قتصادی می‌تواند از کارویژه‌های سازمان بسیج باشد.

جاودان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز در الگوی اقتصاد مقاومتی تاکید بر حرکت جهادی با عزم ملی دارند یادآور شد: تفکر بسیجی در حوزه اقتصادی به این معناست که منافع عمومی مردم و کشور جای منفعت شخصی صرف را بگیرد.

عضو بسیج طلاب به حوزه علم و فناوری نیز اشاره کرد و با بیان اینکه طی یک دهه اخیر ایران به رشد خیره کننده‌ای در رشد علمی دست یافته است ادامه داد: با این حال این رشد علمی زمانی ثمره بخش خواهد بود که این علوم به فناوری‌های کاربردی تبدیل شوند.

وی با اشاره به اینکه بسیج می‌تواند به عنوان حلقه واسط چرخه علم و فناوری عمل کند، ادامه داد: ضرورت دارد تا نخبگان کشور که غالبا روحیه بسیجی نیز دارند مورد حمایت قرار بگیرند تا دانش آنها عملا وارد فضای اقتصادی و صنعتی شود.



ارسال نظرات
آخرین اخبار