خبرهای داغ:
وزیر آموزش و پرورش:

معلمان بسیجی وار در سنگر تعلیم و تربیت حضور دارند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بسیج مدرسه عشق است و بسیجی دانش آموز مدرسه عشق است، گفت: معلمان در سنگر تعلیم و تربیت بسیجی وار حضور دارند
کد خبر: ۸۵۹۶۳۵۰
|
۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی اصغر فانی در جمع پرشور فرهنگیان شهرستان های شاهرود و میامی در تالار شقایق های دانشگاه شاهرود در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره 36هزار دانش آموز و قریب به 5 هزار فرهنگی و معلم شهید و دو شهید بزرگوار وزارت آموزش و پرورش شهیدان رجایی و باهنر که الگوهای مدیریت و معلمی در آموزش و پرورش اظهار کرد: خوشحالم که این توفیق حاصل شد در جمع فرهنگیان شرق استان سمنان شاهرود و مناطق اطراف باشم و تشکر می کنم از عزیزان و همکاران گرامی که دعوت ما را پذیرفتید و قبول زحمت کردید و در جمع حضور یافتید.

وی افزود: هفته کتاب است و نقش معلمین و فرهنگیان در ترویج فرهنگ کتاب بی نظیر و با اهمیت است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به هفته بسیج خاطر نشان کرد: در آستانه هفته بسیج به همه بسیجیان عزیز همکاران بسیجی و بسیجیان همکار تبریک عرض می کنم.

فانی با اشاره به سال همدلی و همزبانی گفت: من صمیمانه به فرد فرد معلمین و همکاران عزیز در سطح کشور که قریب به یک میلیون به دلیل همدلی و همزانی و همکاری و صمیمتشان تشکر می کنم.

وی با اشاره به اینکه عقلانیت و خردورزی بر دولت تدبیر و امید حاکم است افزود: علیرغم همه مشکلات و موانع اقتصادی که وجد دارد دولت با شناخت دقیق از شرایط و مسائل و اولویت ها در حال تلاش است و امیدواریم که در ادامه توفیقاتی که دولت در عرصه های مختلف و به خصوص عرصه بین الملل و ثبات داخلی و کنترل تورم بتواند به توفقیات بیشتری دست یابد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول نظام آموزش و پرورش بیان کرد: شش زیر نظام یا رکن برای تعلیم و تربیت پیش بینی شده است که رکن اول مدیریت است در نظام تعلیم و تربیت یکی از ارکان تعلیم و تربیت است از سطح مدرسه تا کشور نقشی در فرایند تعلیم و تربیت دارد.

وی با اشاره به مهمترین رکن تعلیم و تربیت گفت: منابع انسانی و معلمین که کلیدی ترین رکن تعلیم و تربیت است که اگر بعضی از ارکان یا نباشد یا ضعیف باشد به فرآینده تعلیم و تربیت لطمه وارد نمی شود اما اگر معلم نباشد تعلیم و تربیت تعلیم است.

فانی بیان کرد: ما امروز در آموزش و پرو.رش بیش از 970هزار فرهنگی شاغل و حدود 760 هزار فرهنگی بازنشسته با بزرگترین دستگاه کشور و پرسرمایه ترین سرمایه کشور به لحاظ منابع انسانی در اختیار داریم.

وی عنوان کرد: در یک منظر 14 هزار فرزند شهید در آموزش و پرورش شاغل هستند که هیچ دستگاهی تا این حد از ایثارگران ،جانباز،آزدگان و اسرا و خانواده آنان را در خود جای نداده است.

فانی تاکید کرد: نیروی انسانی نیاز به انگیزه تخصص توانمندی لازم و بهسازی دارد و اقدامات ترمیم ساختار در حال انجام است و باید در این زمینه پیگیری شود.

وی با اشاره به رکن سوم زیر تحول سند آموزش و پرورش گفت: رکن سوم برنامه درسی است ؛به هر حال دانش آموزان هم کار فرهنگی در کلاس داریم و باید یک راهنمای عمل و نقشه راه و یک برنامه درسی داشته باشد که در واقع منبعث از اهداف تعلیم و تربیت و راهنمای عمل و هدایتگر نظام تعلیم و تربیت است.

وی رکن چهارم را منابع ملی و تجهیزات عنوان کرد و افزود: منابع مالی یکی از ارکان تعلیم و تربیت مدرسه هزینه و امکانات دارد لذا منابع مالی رکن و زیر نظام تعلیم و تربیت است.

فانی تصریح کرد: رکن پنجم فضا و تجهیزات است که شامل فضای آموزشی و پرورشی ،ساختمان اردوگاه ،کانون تربیتی اینها جاییست،بستری است که تعلیم و تریبیت در آن شکل می گیرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ششمین رکن تعلیم و تربیت پژوهش و ارزیابیست. نظام آموزشی باید مرتب ارزیابی ضعف ها را در بیاورد اصلاح و ترمیم کند.

وی با تاکید بر این شش زیر نظام که ارکان تعلیم و تربیت است گفت: تحول در نظام آموزش و پررش باید در این شش نظام با یک انظباط اساسی و اصولی شکل بگیرد اینکه فقط شعار دهیم تحول با گفتن که نظام تحول پیدا نمی کند نظام تعلیم و تربیت باید بپردازد به تک تک این زیرنظام ها با ترتیب و ترتب بپردازد به تعبیم و تربیت دانش آموزان تا اداعا تحول را کنیم.

وی اظهار کرد: سند تحول نظام آموزش و پرورش کشور که حدود ده سال طراحی و تصویب به طول انجامید و در سال 91 تصویب شورای انقلاب و مرد تایید و تاکید رهبریز و رئیس جمهور مبنای آموزش و پرورش است در برنامه ششم توسعه کشور و نقشه را سند در سال گذشته نهایی و راهنمای عمل ما از سال 1395 تا 1399 یعنی سال آخر برنامه ششم توسعه و امیدواریم هم در دولت و هم در مجلس برنامه ششم وزارت آموزش و پرورش تایید شده به تصویب برسد و در این برنامه پیشنهادی و تاکید تمام زیر نظام های دیذده شد و زمینه ساز تحول در نظام آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان سمنان یکی از آموزش پرورش های موفق کشور با ارزیابی هایی که داریم موفق است افزود: مدیرکل آموزش و پرورش استان اعلام کرد که در قبولی کنکور امسال رتبه دوم کشور را بعد از استان یزد را کسب کرده اید و بنابر این آموزش و پرورش با این کیفیت یقیناً حاصل تلاش فرهنگیان و فرهیختگان این استان و شهرستان و به سهم خودم از تلاش های تعلیم و تربیت در استان سمنان و شاهرود صمیمانه تشکر می کنم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساسیت توسعه مشارکت گفت: یکی از سیاست های آموزش و پرورش در دولت یازدهم توسعه مشارکت است ما اعتقاد داریم آموزش و پرورش دستگاهی نیست که توسط وزارت خانه اداره شود همه باید کمک کنند و لذا حضور سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی در آموزش و پرورش می تواند در تحقق اهداف تعلیم و ترییت کمک کند.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم استانداران و فرمانداران و بخشداران در قالب شورای آموزش و پرورش بیشترین کمک را داشتند و در استان سمنان استاندار و معاونانشان و هم فرمانداران و بخشداران در حمایت از آموزش و پرورش توجه خاص داشته اند که تشکر می کنیم.

فانی با اشاره به تفاوت حقوق بازنشتگان قبل از 86 و بعد از آن بیان کرد: اطلاع داریم که بازنشستگان قبل از 86 و بعد از آن پرداختی متفاوتی دارند و در حال پیگیری با کانون بازنشتگان هستیم و با توجه به اینکه پروند بازنشستگان از آموزش و پرورش خارج می شود اما پیگیر هستیم تا انشالله به نتیجه برسد و این فاصله به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: پاداش بازشتگان سال 93 که نیمه دوم بازنشسته شدند 80 درصد حق بازنشتگی خود را دریافت نکردند و بنده اگر هر روز حداقل هفته سه و چهار روز در حاشه دولت با رئیس سازمان مدیریت پیگیری هستم تا انشالله زودتر برطرف شود.

فانی با اشاره به رتبه بندی بازنشتگان بیان کرد: در این خصوص با سازمان بازنشستگی جلساتی داشته ایم و در حال پیگیری هستیم و آقای صافی رئیس سازمان بازنشتگان در عین حال مشاوره بنده در امور بازنشسگان و پیگیر هستند تا به نتیجه برسد.

وی در خصوص تدریس مدیران و معاونان مدارس اظهار کرد: هر مدیر و معاون مدرسه در هفته شش ساعت تدریس می کند و این تدریس نیروی انسانی معلم ما باعث می شود معلمی یادش نرود و بنده وزیر هستم و دو ساعت کلاس دارم و مدیران و معاونین مدارس با تدریس دو خدمت انجام می دهند خدمت به بخش نیروی انسانی و کمبود را جبران می کنند و خدمت دوم به خودشان از که تدریس و کلاس دور نمی شوند و لذا از همکاران درخواست همکاری داریم، البته شماها به خصوص قدیمی ها می دانند که تدریس شش ساعت از سالهای قبل و حتی قبل از انقلاب بوده و کار خوبی است که باید دنبال کرد تا مشکلات آموزش و پرورش حل شود.

وی با اشاره به اولویت در استخدام فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش گفت: فرزندان فرهنگیان در استخدام اولویت دارند هم در دانشگاه فرهنگیان و هم استخدام فرهنگیان که در شرایط یکسان در اولویت قرار دارند و دفعات عرض کردیم و سخنگوی دولت هم اطلاع رسانی کردند.

فانی با اشاره به ادامه تحصیل فرهنگیان در مقاطع بالاتر نیز اظهار کرد: بخشنامه ادامه تحصیل فرهنگیان توسط سازمان مدیریت بخشنامه منع بیش از یک مقطع ادامه تحصیل برای کارکنان دولت اعلام شده که در حال پیگیری هستیم تا با یک بخشنامه اصلاحی فرهنگیان استثنا کرده و پیگیری ما مشکل را برای همیشه حل کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع مدارس فرسوده نیز گفت: برای مدارس فرسوده اعتباراتی در اختیار داریم در بودجه عمومی اما اینجا اعلام می کنم که نماینده و معاون استاندار و فرماندار حضور دارند ،به هر میزانی که از اعتبارات استانی در بخش عمرانی اختصاص پیدا کند ما در بخش اعتبارات ملی به همان میزان اعتبار می دهیم و تشخیص این امر به عهده شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان است که کجا هزینه شود و ما این قول را عملی می کنیم و هر کجا تخصیص دهند ما هم تخصیص می دهیم و این خود مشارکت استان و شهرستان با وزارت آموزش و پرورش است که بخشی از مشکلات آموزش و پرورش را حل شود.

وی با اشاره به درخواست نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و معاون استاندار و فرماندار شهرستان و فرهنگیان شهرستان شاهرود در خصوص ایجاد پردیس دانشگاه فرهنگیان گفت: برای ایجاد پردیس دانشگاه فرهنگیان نیاز به مطالعه کارشناسی است و آیا با توجه به پذیرش دانشجو در سنوات آینده ما می توانیم توسعه دانشگاه فرهنگیان در شاهرود داشته باشیم که با یک مطالعه جواب داده می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها