خبرهای داغ:
سخنگوی شورای اسلامی کلان شهر تبریز:

سفرهای خارجی شورا باید نظام مند و تعریف شده باشد

کد خبر: ۸۵۹۴۹۶۲
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷

سخنگوی شورای اسلامی کلان شهر تبریز در نشست خبری خود با بیان اینکه سفرهای خارجی شورا برای بررسی مسائل فرهنگی و شهری مهم است، گفت: این سفرها باید براساس برنامه، تخصصی، نظام مند و تعریف شده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، حبیب شیری آذر افزود: این سفرها همچنین باید دارای خروجی بوده و گزارش آن پس از بازگشت به اطلاع مردم برسد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران به علل تغییرات در روسای شهرداری ها اشاره و بیان کرد: تغییر مدیران در شهرداری از وظایف شهرداری است و نمی توان از آن اجتناب کرد چراکه در بیشتر مواقع موجب پیشرفت مجموعه نیز می شود.
شیری آذر با بیان اینکه هنوز زیباشناسی در جامعه چنان که باید جایگاه خود را باز نکرده است، ادامه داد:زیباسازی محیط شهری کاری شایسته است که خوشبختانه سازمان زیباسازی تبریز نیز تاكنون در زمینه هایی همچون نورپردازی شهری، نقاشی‌های دیواری، زیباسازی پل‌های داخل شهر و نصب مجسمه های شهری اقدامات خوبی انجام داده است.
وی در ادامه به طرح تفصيلي تبریز نیز اشاره و اظهار داشت: طرحي که به تصویب شورای اسلامی شهر تبریز رسیدهبا چشم اندازی 20ساله تعریف شده و مدیریت شهری تعریض ها و مسیرگشایی ها را بر اساس آن اجرا می کند.
سخنگوی شورای اسلامی کلان شهر تبریز با بیان اینکه تملک اطراف میدان ساعت به اعتبار بالایی نیاز دارد، آن را از اولویت های شورا و شهرداری تبریز خواند.

وی از اضافه شدن کمیسیون های سرمایه گذاری، حمل و نقل و ترافیک و شهرسازی به کمیسیون های شورا خبر داد و گفت: جلسات کمیسیون های مختلف منظم برگزار می شود که جلسات کمیسیون سرمایه گذاری از بقیه فعال تر است.

شیری آذر کاهش مبنای محاسبه عوارض، تسهیل در صدور پروانه ساخت در مناطق کم برخوردار، خواهرخواندگي با هوشه مینه؛ صنعتی ترین شهر ویتنام، ساماندهی اجتماعی وضعیت شهر، نظام دهی به حمل و نقل شهری، کمک به باشگاه تراکتورسازی،ساماندهی معتادان و افراد آسیب دیده و رسیدگی به وضعیت روشنایی و پست های برق در سطح شهر را از مهم ترین مصوبات سال سوم دوره چهارم شورا برشمرد.
این عضو شورای شهر در ادامه سخنان خود از مشخص شدن وضعیت 80درصد لایحه های مطرح شده در شورا خبر داد و گفت: بودجه شهر تبریز در شش ماهه نخست هم محقق شده که 47 درصد آن نقدی و 53 درصد بصورت غیر نقدی است.

شیری آذر اظهار کرد: با توجه به رکود مالی شهرداران تبریز خوب عمل کرده اند که نشان از مدیریت هوشمند طرح های عمرانی در تبریز داشته است که امیدواریم باتوجه به تغییر شرایط هوایی تدابیری برای ادامه اجرای آن ها نیز در این فصل همچون سال های گذشته از شهرداری ها شاهد باشیم.



ارسال نظرات
آخرین اخبار