خبرهای داغ:
مسئول علمی دیابت در آذربایجان شرقی:

آموزش مهم ترین مساله در مهار دیابت است

کد خبر: ۸۵۹۴۳۰۴
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷

خبرگزاری بسیج: مسئول علمی دیابت در آذربایجان شرقی در همایش روز جهانی دیابت در بیمارستان شهید محلاتی تبریز با بیان اینکه ایران جزو مناطق دیابت خیز در منطقه است، آموزش مردم را مهم ترین مساله در مهار آن دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، دکتر مجید مبصری افزود: با روندی که این بیماری در جهان دارد اگر مساله آموزش جدی گرفته نشود افراد بسیاری به آن مبتلا خواهند بود چراکه بیشتر افراد دچار بیماری دیابت نوع دو بوده و از آن نیز بی اطلاع هستند.

وی با موثر خواندن پیشگیری در بیماری دیابت، اظهار کرد: اگر در چامعه آگاهی های لازم از طریق مراکز درمانی و رسانه ها داده شود، می توان با پیشگیری آن را مهار کرد.

مبصری کم بینایی، بیماری های کلیه و ... را از عوارض دیابت برشمرد و ادامه داد: با پیشگیری از این بیماری می توان از بسیاری امراض و پیامدهای دیگر آن نیز جلوگیری کرد به شرطی که موسسات آموزش پزشکی نیز در این زمینه توان لازم را پای کار بیاورند.


مسئول علمی دیابت در آذربایجان شرقی تاکید کرد: 70درصد بیمارن نوع دو می توانند با تغذیه سالم و درست، فعالیت بدنی و همچنین رعایت نکات لازم از گسترش و ادامه این بیماری جلوگیری کنند.

وی آموزش افراد جامعه به خصوص در ادارات و نهادها را در خصوص آگاهی بخشی از این بیماری موثر عنوان کرد.

همایش روز جهانی دیابت، پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از بیماران دیابتی، در بیمارستان شهید محلاتی تبریز برگزار شد.

ارسال نظرات