استاد حوزه:

استکبارستیزی یکی از مباحث مهم در ایجاد تمدن اسلامی است

یک استاد حوزه با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در ایجاد تمدن اسلامی بیان داشت: استکبارستیزی یکی از موارد مهم در تحقق این مهم است.
کد خبر: ۸۵۹۳۲۵۷
|
۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، خداشاهی امروز در دوره شکوه هجرت اردوهای جهادی بسیج دانشجویی خراسان رضوی که در مرکز عقیدتی نیروی دریایی سپاه در مشهد به مدت دو روز در حال برگزاری است، بیان داشت: یکی از اصطلاحات و کلماتی که حضرت امام(ره) نسبت به آن تاکید داشتند اسلام ناب محمدی(ص) بود.

وی افزود: دین مبین اسلام خطی است که ما را به توحید حقیقی می‌رساند. قرآن به ما می‌گوید که این اسلام ناب دشمنانی از نوع جن و انس دارد که شیاطین جن در راس آن شیطان است که از آن به عنوان دشمن آشکار تعبیر شده است.

خداشاهی بیان داشت: امام خمینی (ره) به دو راه به انحراف کشیدن اسلام ناب توسط دشمن انسی اشاره داشتند که یک راه آن این است که ظاهر خود را مسلمان نشان دهند تا از این طریق بتوانند به راحتی نفوذ کنند؛ که مورد عینی آن را می توان در عناصر فتنه ۸۸ مشاهده کرد.

وی به راه های نفوذ دشمن از دیدگاه امام (ره) اشاره کرد و گفت: یکی از این راه ها ارعاب و زور بود که دشمن در این زمینه شمشیرش کند شد و دومین راه نفوذ دشمن، القای شعار جدایی دین از سیاست است که متاسفانه این حربه کارایی داشت.

این استاد حوزه ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با دانشجویان اشاره کرد و افزود: ایشان ایجاد تمدن اسلامی را وظیفه دانشجویان عنوان کردند.

وی در ادامه افزود: ایشان در این دیدار فرضیه ای را برای دانشجویان مشخص کردند و آن هم آرمان خواهی بود، بدین معنا که دانشجویان باید واقع گرا باشند و با این دید به سمت اهداف خود پیش روند که یکی از این آرمان ها ایجاد تمدن اسلامی و احیای فرهنگ تفکر سیاسی است، چرا که برخی می‌خواهند دانشجویان را از سیاست دور کنند. 

این پیشکسوت جهادی ایجاد تمدن اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری را جاری و ساری کردن آن در عرصه زندگی عنوان کرد.

وی استکبارستیزی را یکی از مباحث مهم در ایجاد تمدن اسلامی بیان کرد و افزود: متاسفانه برخی از افراد در داخل کشور با این مسئله مخالف هستند و حتی نسبت به این مورد نیز گله و شکایت می‌کنند.

خداشاهی بیان داشت: جریان نفوذ نیز در کربلا به صورت کامل مشهود است و در حقیقت این جریان که هدفش ضربه زدن به اسلام ناب محمدی است از زمان ظهور این مکتب تاکنون وجود داشته است.

وی در ادامه افزود: یکی از مصادیق ملموس نفوذ، نفوذ دشمن به داخل بیت منتظری بود؛ به طوری که در کتاب جریان شناسی دارابی می بینیم که مهدی هاشمی در اعترافات خود بیان کرده که ما منتظری را در محاصره ذهنی و بدبین کردن آن نسبت به سپاه قرار دادیم.

 این استاد حوزه با اشاره به اینکه نفوذ نیازمند بستری نرم است، بیان داشت: نداشتن طرح و اختلاف سلیقه سبب نفوذ دشمن می‌شود که این امر را در دوره مشروطه شاهد هستیم.

خداشاهی در پایان دشمن شناسی، مطالعه تاریخ و آشنایی با مصادیق رسوخ و نفوذ و داشتن الگو و ولایتمداری را از راهکارهای جلوگیری از نفوذ دشمن برشمرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار