خبرهای داغ:
اوحدی:

سخنان رهبری آل سعود را وادار به همکاری کرد

رئیس سازمان حج و زیارت کشور به تاثیر سخنان رهبر معظم انقلاب پس از فاجعه منا اشاره کرد و گفت: نهیب تاریخی و انقلابی معظم له، آل سعود را وادار به همکاری با ایران برای شناسایی و انتقال پیکر جانباختگان کرد.
کد خبر: ۸۵۹۲۴۱۷
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ؛سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشور درمراسم بزرگداشت جانباختگان گلستانی مناکه در مصلای اهل سنت شهرستان گنبد کاووس برگزارشدگفت : نهیب انقلابی رهبری، علاوه بر اینکه دولت آل سعود را وادار به همکاری برای شناسایی و انتقال پیکرهای جانباختگان نمود، مسئولان و دست اندرکاران ایرانی حاضر درمحل را نیز برای پیگیری امور جانباختگان و حادثه دیدگان فاجعه منا مصم تر کرد.
وی در ادامه افزود :هنوز ساعتی ازبیانات رهبری نگذشته بود که آل سعود همکاری خویش را آغاز کرد و تمام قوانین و تشریفات مربوط به انتقال اجساد را فقط برای جمهوری اسلامی لغو کرد و حتی برای بازگرداندن پیکرهای جانباختگان ما هواپیمای اختصاصی گذاشتند.
وی فاجعه منا را از کم سابقه ترین حوادث در تاریخ برگزاری مراسم حج دانست و اضافه کرد: دراین فاجعه انسانی افزون بر هفت هزار نفر از مهمانان خوب و پاک خداوند بر اثر بی تدبیری و مدیریت نادرست آل سعود، مظلومانه جان خویش را از دست دادند
رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: از کشور ایران مجموعا 464 نفر جان خویش را از دست دادند که 48 نفر آنان از استان گلستان بودند
اوحدی با اشاره به سختی کار برای پیدا کردن پیکر جانباختگان ایرانی منا از بین افزون بر هفت هزار پیکر، گفت: وضعیت نگهداری اجساد و گرمای شدید هوا سبب ایجاد بوی تعفن شدید در سردخانه ها و نیز تریلی های نگهداری اجساد شده بود.
وی درتشریح روز حادثه منا، گفت: فاجعه منا درخیابان 204 رخ داد که مسیر حرکت زائران ایرانی نبود اما به دلیل بسته شدن مسیرهای تعیین شده قبلی، زائران ایرانی توسط پلیس عربستان به این خیابان هدایت شدند
اوحدی اضافه کرد: زائران و مدیران کاروان ایرانی به پلیس عربستان اعتماد کردند و وارد این خیابان شدند که با تراکم شدید جمعیت مواجه شدند و راه برگشت نیز نداشتند .
وی تصریح کرد: در ساعات اولیه حادثه 20 تیم پزشکی و امدادی جمهوری اسلامی به محل اعزام شدند که پلیس عربستان آنان را تا چند ساعت راه نداد اما پس از حضور، این تیم ها جان 500 مصدوم ایرانی را نجات دادند، تا عمق فاجعه بیشتر نشود.
رئیس سازمان حج و زیارت کشور با قدردانی از بیانات رهبری و نیز تلاش های دولت برای پیگیری فاجعه منا، وضعیت مفقودان و انتقال اجساد جانباختگان، گفت: مجموعه دست اندرکاران نظام جمهوری اسلامی همچنان پیگیر وضعیت مفقودان و استیفای حقوق جانباختگان ازطریق وزارت امورخارجه هستند.
وی همچنین پیشنهاد کرد: در هر شهری میدانی به نام جانباختگان فاجعه منا نامگذاری شود تا این فاجعه همواره در یاد و خاطر مردم باقی بماند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار