خبرهای داغ:
امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی به برکت وجود بسیج است

امیرآبادی: کسانی که دلشان برای مکتب اهلبیت(ع) می سوزد بسیجی هستند

نماینده مردم قم و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که دلشان برای نظام و این انقلاب و مکتب اهلبیت(ع) می سوزد و با ظلم وستم و چپاول گری مبارزه می کنند، بسیجی هستند.
کد خبر: ۸۵۹۲۲۵۱
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شش هزار شهید گلگون کفن استام قم و تبریک به مناسبت هفته بسیج، در پاسخ به سوال ما که چرا دولت در بحث اقتصاد مقاومتی بر خلاف دستور صریح رهبری از ظرفیت بی نظیر سپاه و بسیج استفاده نمی کند؟، اظهار کرد: روز اولی که دولت یازدهم سرکار آمد نگاهش به سپاه نگاه مثبتی نبود، یعنی فکر می کرد تمام پروژه های اقتصادی و بزرگ دست سپاه است و احساسش بر این بود که بخش خصوصی توان عرض اندام در دولت یازدهم را ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت یازدهم در آغازین روزهای کار خود فکر میکرد که اگر بتواند مسائل اقتصادی و عمرانی را به نوعی از سپاه بگیرد و به بخش های دیگر بدهد، خیلی کار بزرگی کرده است، ابراز کرد: سپاه پروژه های بزرگی را اجرا می کرد که بخش خصوصی در داخل کشور توان اجرای این پروژه ها را نداشتند همانند پروژه آبرسانی قم یا مجموعه عظیم پارس جنوبی و عسلویه و دیگر پروژه های بزرگ که سپاه به خوبی آنها را اجرا نمود.

وی افزود: پنج و شش ماه اول دولت با این نگاه گذشت و بعد دیدند که نه اگر با این وضعیت اقتصادی که دولت دارد و تحریم هایی که هست و نقدیندگی که دولت با آن مشکل دارد، کار پیش نمی رود، دولت سیاست های خودش را به این سمت و سو برد که بتواند از ظرفیت مجموعه سپاه برای سازندگی کشور استفاده کند.

امیرآبادی با بیان اینکه دولت یازدهم خیلی نگاهش به بحث مذاکرات بوده است و دنبال این بوده و هست که تمام مشکلات کشور را از طریق مذاکرات و رفع تحریم حل کند، خاطرنشان کرد: این نگاه درستی نیست و دولت نباید همه تخم مرغ هایش را در یک سبد قرار می داد.

وی ادامه داد: چون اکثر بخش خصوصی اعتقاد دارند که خیلی از مشکلاتی که در واحد های تولیدی به وجود آمده مرتبط با تحریم ها نبوده و اینها اکثراً مشکلات داخلی و خود تحریمی هاست و بانک ها، بیمه ها و بخش های مختلف دولت بنوعی خودشان یک حالت ترمزی برای بخش خصوصی دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مشکل اساسی را نوع نگاهی دانست که به اقتصاد مقاومتی در کشور وجود دارد و گفت: خیلی ها فکر می کنند اقتصاد مقاومتی یعنی ریاضت و سختی کشیدن در حالیکه این نیست، اقتصاد مقاومتی یعنی توجه به ظرفیت های درونی کشور و استفاده از ظرفیت های موجود برای بالندگی کشور، یعنی ما آن جا هایی که از توان جوانان کشور استفاده کردیم و به آنها اعتماد کردیم موفق بودیم در اقتصاد مقاومتی هم باید ما به جوانان کشور اعتماد کنیم و از ظرفیت هایی که وجود دارد نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید با استفاد از منابع کشور، پارک های فناوری و مراکز دانش بنیان به مدیریت کشور کمک کنیم، تصریح کرد: بسیج هم در این زمینه خیلی می تواند موثر باشد، بخصوص بسیج کارمندان، دانشجوئی، اساتید، کارگری و اقشار مختلف بسیج می توانند نقش خیلی موثری را ایفا کنند.

امیرآبادی با بیان اینکه نقش بسیج در خیلی از مسائل بی بدیل بوده است، افزود: اگر دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی از ظرفیت بسیج استفاده کند قطعاً موفق خواهد بود، زیرا که بسیج نشان داده است که در بسیاری از صحنه ها که کشور با مشکلاتی مواجه بوده است، روحیه بسیجی وقتی وارد می شود و استفاده می کنیم از توانمندی های داخل کشور موفق خواهیم بود.

وی بسیج را چشم بینای انقلاب خواند و افزود: در موضوع نفوذ که مورد تأکید مقام معظم رهبری است بخصوص در مورد نفوذ فرهنگی، دشمنان با استفاد از غول رسانه ای و استفاده از شبکه های اجتماعی مباحثی را در داخل کشور پیگیری می کنند که بسیج هم باید از آخرین ظرفیت های جنگ نرم و ابزارهای رسانه ای که در اختیار دارد و همچنین شبکه های اجتماعی که وجود دارد، سایت ها و رسانه هایی که وجود دارد، بسیج هم باید بنوعی وارد بشود و از ظرفیت جوانان انقلابی و پرشور که خیلی علاقه مند به دفاع از انقلاب و ارکان نظام هستند استفاده کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیج در موضوع جنگ نرم ظرفیت خوبی دارد و باید نقش آفرینی کند، ابراز کرد: بسیج باید در بین مردم موضوع نفوذ دشمنان را باید بیشتر مطرح، تبلیغ و تببین کند.

وی با تأکید بر اینکه بایستی به مردم راه های نفوذ و راه های مقابله با نفوذ گفته شود، ادامه داد: بسیج مردم را باید همیشه در صحنه نگه دارد و بنوعی آگاهی و بصیرت لازم را به مردم انتقال دهد.

امیرآبادی با اعلام اینکه اگر مردم آگاه باشند و علاوه بر آگاهی و بصیرتی که دارند حساسیت نسبت به نفوذ دشمنان انقلاب اسلامی داشته باشند، دشمنان نمی توانند نفوذ کنند، بیان کرد: دشمنان از ابراز های مختلف برای نفوذ استفاده می کنند و از طریق احاطه بر مراکز اقتصادی، قدرت اقتصادی که پیدا می کنند و یک سری نماد هایی را وارد می کنند که این نماد ها به ظاهر اقتصادی هستند ولی در باطن جنگ فرهنگی را دنبال می کنند.

وی از امکان نفوذ دشمنان در بین سیاستمداران خبر داد و افزود: ما در یک مقطع بسیار مهمی در طول این چند سالی که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد قرار داریم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیجی بایستی دانشگاهیان و دانشجویان و نخبگان جامعه را آگاه کند، افزود: همیشه یک روحیه استکبار ستیزی و یک روحیه عدالت خواهی در بین جوانان و دانشجویان بوده و بسیج باید این روحیه را تقویت کند.

وی بسیج را متعلق به همه ملت ایران دانست و اظهار کرد: بسیج برای کل نظام است و برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی و مکتب اهلبیت(ع) بوجود آمده است.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: بسیج باید در دانشگاه ها علاوه بر اینکه آگاهی می دهد و بصیرت افزائی می کند باید مسئله استکبار ستیزی و استقلال کشور و مسئله آزادی ملت را مورد توجه قرار بدهد چرا که مسئله استقلال و آزادی مردم، همیشه مورد توجه دانشجویان و جوانان بوده است و در قبل از انقلاب این دانشگاه ها بودند که در مقابل نفوذ آمریکائی ها در کشور ایستادند و این جوانان در طول عمر رژیم منحوس پهلوی بودند که خون دادند و این انقلاب را خون آنها آبیاری کرده است.

وی با بیان اینکه بسیج در پیروزی انقلاب و بعد از آن در صحنه های مختلف همراه انقلاب بوده است، ابراز کرد: در موضوع دفاع مقدس هم، مردم بعد از 27 سال از گذشت جنگ تحمیلی هنوز به آن کار بزرگ و باعظمتی که رزمندگان و بسیجیان در طول دفاع مقدس به دست آوردند، کاملا واقف نیستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با تمام فتنه گری ها و نا امنی ها در منطقه، کشور ایران امن است، تصریح کرد: شاهد هستیم چه بلائی سر مردم سوریه، عراق، بحرین، یمن و دیگر کشور ها توسط داعشی ها و تکفیری ها می آید.

وی بزرگترین نعمتی خداوند در منطقه به ایران را امنیت برشمرد و اعلام کرد: امنیت بسیار با ثباتی را کشور ما در بین کشورهای دیگر دارد.

امیرآبادی ادامه داد: در داخل کشور مردم اگر امروز امنیتی دارند و با راحتی و آرامش زندگی می کنند به برکت وجود بسیج است.

وی با بیان اینکه در فتنه 88 دیدیدم که چگونه بسیج وارد شد و طومار فتنه گران را به خصوص در تهران در هم پیچید، اظهار کرد: منافقینی که با سلاح وارد کشور شده بودند و تعدادی از بسیجیان هم به شهادت رسیدند، ولی بسیجیان ایستادند و از ارزش های ملت در سال 88 دفاع کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: 9 دی که اتفاق افتاد بر اساس آگاهی دهی و بصیرت افزائی بسیج به مردم بود، یعنی یکی از جاهایی که مردم را خودجوش به میدان آورد، همین اقدام بسیج بود.

وی بیان کرد: اکثریت این ملت روحیه بسیجی دارند و ما بایستی این روحیه بسیجی را حفظ کنیم، ما اگر میگوئیم بسیجی و روحیه بسیجی به منزله این نیست که حتماً باید در بسیج پرونده داشته باشند، کسانی که دلشان برای نظام و این انقلاب و مکتب اهلبیت(ع) می سوزد و با ظلم وستم و چپاول گری مبارزه می کنند، بسیجی هستند.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: آنهایی که در راستای اهداف انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری گام بر می دارند، بسیجی هستند و خیلی از افرادی که شاید در بسیج پرونده ندارند ولی روحیه بسیجی دارند و گوش به فرامین رهبری هستند.



ارسال نظرات