خبرهای داغ:

آغاز مرحله اول مسابقات قرآن کریم بسیج سپاه شاهرود

مرحله اول مسابقات قرآن کریم بسیج سپاه شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۶۸۹۹
|
۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مرحله اول مسابقات قرآن کریم در رشته های قرائت،حفظ،ترتیل،اذان و تفسیر سورهای یاسین و ممتحنه به همت دارالقرآن صالحین بسیج شاهرود در کانون جوانان بسیج این شهر برگزار شد.

در این مسابقات دو روزه بیش از 200 نفر از بسیجیان برادر با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان از نفرات برتر هر رشته تقدیر و به مرحله استانی مسابقات قرآن کریم صالحین بسیج راه خواهند یافت.

در افتتاحیه این مسابقات که فرمانده سپاه شاهرود و مسئولین و علاقمندان قرآنی در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج شاهرود حضور داشتند، حجت الاسلام سیدرضا مرتضوی در سخنانی با اشاره به عبادالرحمان در سوره فرقان و 13 ویژگی آنها گفت: بندگان خاص خدا بر روی زمین به تواضع و فروتنی راه می روند و خوش زبان و خوش رفتار هستند و شب روز در قیام و سجود و دعای خداوند هستند و به درگاه خدا توبه و عنابه دارند و انفاق می کنند و بخیل نیستند و برای خدا شریک قرار نداده و با اخلاص و پاکدامن هستند.

وی افزود: این ویژگی ها برای بندگان خاص خداوند ذکر شده است و ما باید تلاش کنیم این ویژگی ها را در خود پرورش دهیم چرا که خود را حافظ و قاری و مفسر قرآن می دانیم و باید بهره برداری نماییم.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود خاطر نشان کرد: قرآن این ویژگی ها را ارائه نموده و ما اگر می خواهیم ببینیم بنده خوبی هستیم و شکرگذار باید بررسی کنیم که این ویژگی ها در ما هست یا نیست.

وی تصریح کرد: امام رضا در حدیثی می فرماید باید اعمال خود را به قرآن عرضه کنید و آنگاه ببینید راه را درست رفته اید و یا خطا رفته اید و این بهترین راه شناختن بندگی درست ماست.

مرتضوی با اشاره به انزار قرآن و تذکرات پی در پی آن برای به خود آمدن و آگاهی ما بندگان اظهار کرد: خدا در قرآن همیشه در حال تذکر و موعظه است تا ما به خود آییم و کارهای خود را اصلاح کنیم و باید تلاش کنیم ما که پیروان قرآن هستیم به آن عمل کنیم تا سعادتمند باشیم.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات در سطح ناحیه گفت: مسابقات قرآن کریم در 5 رشته برگزار می شود که تلاش شده از همه اقشار بسیج در آن حضور یابند که بحمدالله حضور نوجوانان و جوانان بسیار چشمگیر است و نشان دهنده توجه قشر جوان ما به دین و قرآن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها