خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالرضا(علیه السلام):

اعزام بیش از 20هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور از سال 91 تاکنون

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) گفت: در چهار سال گذشته بیش از 20هزار نفر از دانش آموزان دختر و پسر استان به راهیان نور دانش آموزی اعزام شدند.
کد خبر: ۸۵۸۶۷۱۶
|
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، غلامرضا اردونی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به اعزام اردوهای راهیان نور دانش آموزی اظهارداشت: اعزام راهیان نور دانش آموزی با همکاری سپاه پاسداران و آموزش و پرورش به صورت مشترک انجام می شود.


مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که نسل امروز انقلاب با معارف دفاع مقدس آشنا شوند، گفت: ما اعتقاد و ایمان داریم به اثرات مفید فرهنگی راهیان نور و اینکه این اردوی معنوی نباید مورد غفلت واقع شود.


اردونی با اشاره به اینکه چهار سال است که اردوهای راهیان نور دانش آموزی با کار مشترک بین سپاه و آموزش و پرورش راه اندازی شده است، عنوان کرد: راهیان نور دانش آموزی ویژه مقطع دوم دبیرستان که درس آمادگی دفاعی دارند؛ برگزار می شود.


وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته 20هزار و 46 نفر از دانش آموزان دختر و پسر استان به راهیان نور اعزام شدند گفت: در طول سالهای 91 و92 اعزام دانش آموزان به صورت رایگان بوده است.


اعزام 6هزار دانش آموز دختر و پسر به اردوی راهیان نور در سال جاری
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان با بیان اینکه در سالهای 93 و 94 از دانش آموزان مبلغی تحت عنوان خودیاری گرفته شده است، افزود: در سال 93 از دانش آموزان مبلغ 30هزار تومان و در سال جاری مبلغ 45هزار تومان دریافت شده است.


وی با بیان اینکه در سال جاری 6هزار دانش آموز دختر و پسر به مناطق هشت سال دفاع مقدس اعزام می شوند، افزود: تاکنون یک هزار و 176نفر از دانش آموزان پسر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.


اردونی با بیان اینکه اعزام دانش آموزان پسر از تاریخ 11مهرماه آغاز شده است، ادامه داد: پایان اعزام این دانش آموزان 25 آبان ماه خواهد بود.


وی با اشاره به اینکه در هر اتوبوس 39 دانش آموز به همراه دو نفر مربی، یک روحانی، یک سرپرست و یک راوی حضور دارند، عنوان کرد: با آسیب شناسی که در سال های گذشته از راهیان نور دانش آموزی انجام شد در این اردوی معنوی از راویان هشت سال دفاع مقدس استفاده می شود.


مسئول بسیج دانش آموزی استان با بیان اینکه مسافت خراسان جنوبی تا مناطق هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 800کیلومتر است، ادامه داد: با توجه به بعد مسافت طولانی و فرصت و زمان زیاد آن، سعی شده است از کتاب کار تعریف شده استفاده شود.


وی با تقدیر از آموزش و پرورش برای همکاری لازم با بسیج دانش آموزی و اعزام دانش آموزان به راهیان نور گفت: ما در رتبه بندی کشوری در اعزام دانش آموزان بعد از استان های ایلام و خوزستان در رتبه سوم در سال گذشته قرار گرفتیم.


اردونی با بیان اینکه با توفیقات الهی کارهای خوبی در اردوهای راهیان نور انجام شده است، عنوان کرد: با جلسات گرفته شده با شرکت جوان سیر ایثار و رانندگان خوب و مجرب برای اعزام دانش آموزان به راهیان نور از این شرکت استفاده می شود.


راهیان نور دانش آموزی کمک خیران را می طلبد
وی با بیان اینکه اعزام دانش آموزان دختر بعد از امتحانات دی ماه آغاز خواهدشد، افزود: با توجه به اعزام دانش آموزان دختر بعد از پایان دوره پسران به راهیان نور تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد.


مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان گفت: استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس به نمایندگی از استان بعد از استانهای تهران بزرگ و خوزستان سومین استانی بود که در 11 مهرماه سال جاری دانش آموزان به مناطق هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند.


وی افزود: دانش آموزان در این اردوی معنوی علاوه بر شرکت در رزمایش در روز دوم از مناطق اروند، مسجد خرمشهر، شلمچه، شرکت در رزمایش، دهلاویه، هویزه بازدید خواهند کرد.


اردونی خطاب به خیران متذکرشد: خیران می توانند در اردوهای راهیان نور کمک کار سازمان بسیج دانش آموزی و آموزش وپرورش باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها