خبرهای داغ:
به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی صورت می‌گیرد

برگزاری یادواره حماسه‌سازان جاویدان در همدان

سرپرست سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان از برگزاری ۱۷ عنوان برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و تفکر بسیج در همدان خبر داد و گفت: هشتم آبان ماه یادواره حماسه‌سازان جاویدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۶۵۴۸
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، منوچهر عبدالکریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج دانش‌آموزی گفت: ۷ تا ۱۳ آبان ماه هفته بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده و هرسال در این ایام چند شهید به‌عنوان شهدای شاخص انتخاب می شوند.

وی گفت: شهدای شاخص امسال شهید «ایران قربانی» و شهید «رضا سلیمانی» و شهید شاخص دانش‌آموز استان همدان نیز شهید «حسن ترک» است.

وی در ادامه با بیان اینکه روز هشتم آبان یادواره حماسه‌سازان جاویدان برگزار خواهد شد، گفت: در ایام هفته بسیج دانش‌آموزی، یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز کشور و یک‌هزار و ۷۰۰ شهید دانش‌آموز استان همدان گرامی داشته می‌شود.

عبدالکریمی بابیان اینکه هرسال شعاری برای هفته بسیج دانش آموزی در نظر گرفته می‌شود، عنوان کرد: شعار امسال این هفته «دانش آموز بسیجی حماسه ساز امروز و آینده ساز فردا» انتخاب شده است.

سرپرست سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان افزود: امسال به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی برگزاری ۱۷ برنامه متنوع در نظر گرفته شده است که از ۷ تا ۱۳ ماه آبان برگزار می شود و سعی بر این است که مدارس و دانش آموزان خود محور برنامه‌ها باشند و در تمام مراسم‌ حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اهداف برنامه‌ها گفت: هدف از برگزاری این مراسم‌ توسعه و ترویج فرهنگ و تفکر بسیج، معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی های بالفعل و توانمندی های سازمان در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی، سیاسی و اقتصادی است.

عبدالکریمی افزود: در روز اول هفته بسیج دانش آموزی عطر افشانی و غبار روبی گلزار شهدا با حضور ۴۰۰ دانش آموز برگزار و در روزهای دیگر نیز برنامه کوهپیمایی، شرکت در نماز جمعه، دیدار با نماینده ولی فقیه، اجرای عملیات‌ پدافند غیر عامل و نشست دانش آموزان نخبه با استاندار همدان برنامه ریزی شده است.

سرپرست سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان عنوان کرد: دانش آموزان در تمام مراسم‌ با لباس فرم بسیج حاضر می شوند.

عبدالکریمی از ملی شدن و همگانی بودن نواختن زنگ ایثار و شجاعت در روز ۹ آبان در مدارس خبر داد و گفت: این زنگ در تمام مدارس کشور به صدا درمی‌آید و ازاین‌پس قرار است این زنگ جلوهٔ ملی داشته باشد و هرساله به صدا درآید.

سرپرست سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان بابیان اینکه دانش آموزان باید با واحدهای مقاومت آشنا شوند، گفت: دانش آموزان باید زمینه‌ساز از بین بردن غده سرطانی یعنی صهیونیست باشند.

انتهای پیام/


ارسال نظرات