خبرهای داغ:
در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی؛

کتابخانه کانون بسیج جوانان شاهرود به عنوان کتابخانه عمومی و مشارکتی تعیین شد

در مراسمی با حضور مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان و فرمانده سپاه شاهرود کتابخانه کانون جوانان بسیج شاهرود به عنوان کتابخانه عمومی و مشارکتی انتخاب و تعیین شد.
کد خبر: ۸۵۸۶۴۴۸
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمید دامغانی در این مراسم در خصوص اهمیت فرهنگ کتابخوانی اظهار کرد: برای اینکه جامعه ایرانی به هدف و آرزویی که دارد برسد باید با کتاب انس بگیرد.

وی افزود: با توجه به این دیدگاه بسیج به عنوان یک مجموعه فعال و پیشرو در عرصه فرهنگ و برای تحقق تمدن نوین اسلامی اهمیت به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است.

فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به نامگذاری کتابخانه کانون جوانان بسیج به نام شهیدبزرگوارعبدالله طاهری اظهار کرد: این کتابخانه به عنوان کتابخانه تخصصی انقلاب و تمدن اسلامی به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شد چرا که شهید ضمن علاقه شدید به مطالعه کتاب ، با ایجاد یک کتابخانه کوچک در انتهای کوچه محل زندگی خود فعالیت خود را در عرصه فرهنگ کتابخوانی آغاز می نماید؛ کتابخانه ای که تمام کتاب های آن دردرون صندوقچه ای قدیمی قرار می گرفت .

وی عنوان کرد: امروز خوشحالیم که این کتابخانه با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود، به عنوان کتابخانه عمومی و مشارکتی انتخاب شده است تا بتواند به عنوان یک مرکز فرهنگی سهم مهمی در حفظ و ارتقاء ارزش های انقلاب اسلامی و تحقق تمدن اسلامی داشته باشد.

دامغانی تأکید کرد: ایجاد بانک تخصصی از کتاب های دفاع مقدس، ایجاد آرشیو خاطرات و زندگی نامه شهدا، ایجاد و راه اندازی بانک کتاب الکترونیکی از برنامه های آینده این مرکز فرهنگی است.

باکتاب می شود مسیر زندگی را پیدا کرد

مدیر نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود در این مراسم با اشاره به اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در بین جوانان بیان کرد: اگر بتوانیم بحث کتاب را در بین جوانان و کودکان نهادینه کنیم جلوی خیلی از معضلات در آینده گرفته میشود اگر کتابخانه ها تبدیل به یک پایگاه باشد آن ها میتوانند مسیر زندگی را بین کتاب ها پیدا کنند.

موسوی با اشاره به وجود 14 کتابخانه عمومی در شهرستان گفت: به علت تراکم جمعیت و کمبود اعتبار نهاد کتابخانه های با انعقاد تفاهم نامه با ادارات و تشکل های مردمی نسبت به ایجاد کتابخانه های مشارکتی اقدام نموده است؛ در حال حاضر 5 کتابخانه مشارکتی در شهرستان شاهرود فعالیت دارند که نهاد کتابخانه های عمومی کتاب مورد نیاز آنها پشتیبانی می کند.

وی در ادامه با بیان ویژگی های کتابخانه شهید عبدالله طاهری کانون جوانان بسیج گفت: این مکان را به علت گذشته با عظمتش، محیط فرهنگی واثر گذار آن و همچنین موقعیت مکانی بسیار خوب با پیشنهاد کانون جوانان بسیج به عنوان پنجمین کتابخانه عمومی و مشارکتی شاهرود به نام شهید بزرگوار طاهری، شهیدی که در عرصه کتاب وکتابخوانی فعالیت چشمگیری داشته است، انتخاب شد.

خاطر نشان می شود؛ این کتابخانه چندسالی است که در کانون جوانان بسیج راه اندازی شده است و علاقمندان به کتاب و کتابخئوانی و بخصوص بسیجیان از کتاب های آن استفاده می کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها