خبرهای داغ:

امر به معروف رابطه آمرانه نیست؛ بلکه دلسوزانه و آگاهی بخش است

امر به معروف شامل هشت اصل فرافقهی است یعنی همه عرصه ها را در بر می گیرد، رابطه ای آمرانه نیست بلکه دلسوزانه و مهربانی است، دعوت، تبلیغ و آگاهی بخشی است و منحصر به دولت نیست.
کد خبر: ۸۵۸۳۴۰۳
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین رضایی امام جمعه بیرجند و رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی ازمنکر استان صبح امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر و ارتقاء سلامت نظام اداری با بیان اینکه امام حسین(ع) آقای نه گویان به همه پستی ها و پلیدی ها است اظهارداشت: تا اعتقادات درست نشود؛ اخلاق درست نمی شود و تا اخلاق درست نشود؛ رفتاردرست نمی شود.

وی با اشاره به اینکه هویت اسلام نفی همه پستی ها است ادامه داد: کلمه لا الله الا الله به معنی نه گفتن به شرک و احیا ایثار است و درطول تاریخ ظالمان و افرادی بودند که سعی داشتند خود را مسلمان جا زنند اما هویت اصلی آنها کافر بود و در باطن با اسلام مقابله می کردند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال جامعه و دین بدون بیزاری از شرک است عنوان کرد: بنی امیه هویت دین را مسخ می کرد و شخصیت های بزرگ دین را ترور و اختلافات قبیله ای را زنده می کرد همین کاری که امروز استکبار در دنیا دنبال می کند.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است افزود: باید امر به معروف و نهی از منکر در چارچوب دستورات الهی باشد و خوشا به حال آنان که این وظیفه را به درستی انجام می دهند چرا که فرد جاهل هرگز نمی تواند امر به معروف و نهی از منکر کند.

وی گفت: امر به معروف به دنبال هشت اصل است که آن اصول فرا فقهی است یعنی همه عرصه ها را در بر می گیرید و تنها منحصر به واجبات نیست، مناسبتی نیست و تمام زمان ها نیاز دارند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: امر به معروف قابل تقلیل به امور شخصی نیست، همه ابعاد را در برمی گیرد، رابطه آمرانه نیست بلکه دلسوزانه و مهربانی است، دعوت، تبلیغ و آگاهی بخشی است، جدا از دستگیری مجرمان است و منحصر به دولت نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها