خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبي تاکید کرد:

اجرای امر به معروف و نهی از منکر بر اساس اصول فرهنگی و دینی

استاندار خراسان جنوبي گفت: برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر برخوردها باید کاملاً فرهنگی و منطبق بر آموزه‌های دینی باشد تا اثرات و بازخوردهای لازم را داشته باشد.
کد خبر: ۸۵۸۲۷۲۲
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، وجه الله خدمتگزار استاندار خراسان جنوبي و در جمع خبرنگاران ضمن تسليت فرا رسيدن ايام سوگواري سرور وسالار شهيدان حضرت امام حسين(ع)، اظهارداشت: ايشان از تمام هستي خود براي اجراي فرامين اسلام عزيز و مبارزه با ظلم و طاغوت گذشتند، از اين‌رو همه مسئولين بايد با تأسي از سيره اين امام همام در راه احياي اسلام ناب محمدي و نيز خدمت به مردم عزيز از هيچ كوششي فروگذار نكنند.

وي تأكيد كرد: اگر بتوانيم فضا و زمينه خدمت به مردم و رفع نيازهاي اساسي آنان را در جامعه فراهم كنيم؛ بهترين خدمت را در زمينه اجرايي كردن فريضه الهي امر به معروف و نهي از منكر در جامعه به انجام رسانده‌ايم.

 جانشين رئيس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به اينكه امر به معروف و نهي از منكر مسئله‌ای عام و فراگير است که همه اقشار و طبقات جامعه را در بر می‌گیرد، ياد آور شد: اين مسئله در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران نيز مورد تأكيد قرار گرفته كه نشان از اهميت و جايگاه بالاي اين امر دارد.

خدمتگزار در ادامه افزود: مسئولین امر می‌توانند با برنامه‌ریزی‌های مناسب آسیب‌های موجود در این زمینه را شناسایی و در جهت رفع آنها اقدامات لازم را صورت دهند تا بتوان به اهداف مورد نظر در این زمینه دست یافت.

جانشين رئيس ستاد امر به معروف و نهي از منكر خراسان جنوبي با بيان اينكه این فریضه مهم الهی زمانی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود که همه خود را در آن سهیم بدانند، اظهار كرد: برخوردها در این رابطه باید کاملاً فرهنگی و منطبق بر آموزه‌های دینی باشد تا اثرات و بازخوردهای لازم را داشته باشد.

نماينده عالي دولت در خراسان جنوبي تصريح كرد: خدمت بی‌منت به مردم عزیز و ولایتمدار استان می‌تواند به عنوان یکی از بزرگترین مصادیق امر به معروف باشد، از این‌ جهت مردم همواره به عنوان بزرگترين و ارزشمندترين سرمايه‌هاي نظام و انقلاب اسلامي باید مورد توجه مسئولین بوده و خدمت بي‌منت به آنان به عنوان بهترين معروف در جامعه اشاعه پیدا کند.

خدمتگزار با اشاره به اينكه حفظ حرمت و عزت مردم نمونه‌هاي بارز امر به معروف و نهي از منكر است، تأكيد كرد: مسئولين بايد با روي باز و با دلسوزي و تعهد درخواست‌هاي مردم را بررسي و مورد دقت نظر قرار دهند و با گشاده رويي و با نگاه مثبت در چارچوب مقدورات اداري در كوتاه‌ترين زمان ممكن به آن پاسخ گويند.

وي در ادامه گفت: امر به معروف و نهی از منکر در دین مبین اسلام نیز جایگاه بسیار بالایی دارد و این فریضه مهم الهی جزو مهمترین فروع دین اسلام ناب محمدی است،

استاندار خراسان جنوبي با بيان اينكه مطلب كه علل ترك معروف در جامعه و نيز تعيين الگوهاي رفتاري دو اقدام بسيار مهم و تاثيرگذار است، خاطرنشان ساخت: قطعاً اگر الگوهاي رفتاري به درستي در جامعه تعريف شود و در اختيار مردم قرار گيرد، آنها مي‌توانند با انتخاب آن، راه درست را از نادرست تشخيص دهند.

وي در ادامه اذعان داشت: انجام كارهاي فرهنگي و نيز اقداماتي كه مناسب با شأن و جايگاه مردم باشد قطعاً‌ اثرگذاري بيشتري در اين رابطه دارد، چرا كه تجربه نشان داده كه برخورد قضايي صرف نمي‌تواند راهگشا و كمك كننده باشد.

جانشين رئيس ستاد امر به معروف و نهي از منكر خراسان جنوبي در پايان يادآور شد: صداقت در رفتار و گفتار از ديگر موارد بسيار مهم در اين زمينه بشمار می‌رود و مسئولين بايد به آنچه كه مي‌گويند عامل باشند در غير اين صورت تمامي اين تلاش‌ها و اقدامات و برنامه ريزي‌ها بي‌اثر خواهد بود و هيچ‌گاه به نتيجه مورد نظر منجر نخواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها