خبرهای داغ:
همزمان با سراسر کشور:

برگزاری گردهمایی شیرخوارگان فدایی حضرت علی‌اصغر(ع) در طبس + تصاویر

گردهمایی شیرخوارگان فدایی حضرت علی‌اصغر(ع) در فضای روحانی در هیئت مذهبی رزمندگان اسلام طبس، تداعی‌گر لحظه ظهور بود، لحظه‌ای که مهدی فاطمه(س) این همه سرباز برای برپایی حکومت عدل جهانی مهیا خواهد کرد.
کد خبر: ۸۵۸۱۷۰۰
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، همایش شیرخوارگان حسینی در روز دوم محرم‌الحرام سال 1437 هجری قمری همزمان با سایر نقاط کشور در طبس برگزار شد و در این همایش که در محل هیئت مذهبی رزمندگان اسلام طبس برگزار شد، ده‌ها شیرخوار و مادران آنان حضور داشتند و ضمن استفاده از برنامه‌های همایش، به سوگواری و عزاداری حضرت اباعبدالله و خاندان شریفش پرداختند.

این همایش در سنوات اخیر در طبس با شکوه و معنویت خاص برگزار شده و شرکت‌کنندگان از سخنرانی وعاظ و مرثیه‌خوانی مداحان اهل بیت بهره‌مند می‌شوند.

از ساعات اولیه صبح امروز مادران طبسی، به یاد حضرت رباب(س) فرزندان دختر و پسر خود را برای همدردی با ناله‌های این حضرت به همایش شیرخوارگان آوردند تا ادای دینی به این مادر کرده باشند.

مادران طبسی شیرخوارگان خود را در آغوش گرفته و به مراسم عزاداری شهید شش ماهه کربلا برده و با بوسه بر حنجره شیرخوارگان خود، با آرمان‌های سید و سالار شهیدان تجدید میعاد کرده و بر طفل خود به یاد ناله‌های رباب لالایی خواندند و رباب‌گونه فرزندشان را قربانی سید و سالار شهیدان کردند.

مادران طبسی در این همایش با نوحه‌سرایی و سینه‌زنی با حضور مداحان نامی طبس با نوای حضرت رباب همدردی کرده و طفلان خود را به نام شش ماهه این حضرت بیمه کردند.

این همایش با حضور گسترده طبسی‌ها برگزار شد و طی این مراسم برنامه‌های مختلفی از جمله گفتن لالایی به یاد حضرت علی اصغر(ع)، روضه‌خوانی و سخنرانی یاد این حضرت گرامی داشته شد.

زنان داغدار طبس امروز آمده بودند اشک‌های خود را به مادر کودک جاوید کربلا تقدیم کنند، شهیدی که با سن و سال کم خود، سند بزرگ رسوایی ستمگران در تمام عصرها را امضا کرد و با خون خود بر کفر آنان صحه گذاشت.

مادرانی با چهره‌های حزن‌آلود همراه با قطرات اشک، ردای سبز بر تن شیرخواره خود می‌کردند و بی‌اختیار فریاد «یا حسین» سر می‌دادند.

امروز در طبس روز مادرانی بود که یا به تازگی مادر شده بودند یا اینکه برای چندمین بار طفل شیرخواره خود را آورده بودند؛ امروز روز مادرانی بود که پرواز طفل کوچک‌شان را نظاره کردند و آمده بودند تا بگویند ما نیز در غم مادر علی‌اصغر(ع) شریک هستیم.

فضای روحانی مراسم شیرخوارگان حسینی در هیئت مذهبی رزمندگان اسلام طبس، تداعی‌گر لحظه ظهور است، لحظه‌ای که مهدی فاطمه(س) این همه سرباز برای برپایی حکومت عدل جهانی مهیا خواهد کرد.

بستن سربندهای یا علی اصغر، یا رقیه، یا اباعبدالله و یا صاحب‌الزمان(عج) و پوشاندن لباس‌های سبز رنگ به کودکان برای همدردی با حضرت علی اصغر(ع) و همه کودکانی بود که مظلومانه توسط مشرکان و آمریکای جنایتکار در گوشه گوشه جهان طعم شهادت را چشیدند و مانند هرمله بن کاهل اسدی بر کودکان مظلوم رحم نکرده و نمی‌کنند.

گهواره حضرت علی اصغر(ع) توسط مادران طبسی و کسانی که برای گرفتن حاجت به ویژه داشتن فرزند به این همایش آمده بودند، شور و حال عجیبی به این مراسم بخشیده بود. برای برخی از کودکان لباس‌های متحدالشکل سبز رنگ و پیشانی بند یا صاحب‌الزمان(عج) در نظر گرفته شده بود.

با این حال سخت‌ترین صحنه امروز زمانی بود که گهواره نمادین سبز علی‌اصغر(ع) بر روی دستان مادران تشییع می‌شد و توان و رمق آدمی را تحلیل می‌رفت، بی‌اختیار نقش بر زمین می‌شدی و این‌گونه می‌گفتی: وای از دل رباب! وای از گهواره خالی علی اصغر(ع)، وای از دل مادری که جگرگوشه کوچکش در مقابل رویش پرپر ‌شد. شاید در آن شرایط تنها مرحم دل رباب(س) یاد خدا بود، شاید او می‌دانست با شهادت شیرخواره‌اش بقای اسلام امضا می‌شود و تنها شاید همین مسئله او را سرپا نگه داشت.

آری امروز مادران طبسی با طفل‌های سبزپوش خود آمده بودند تا فرزند شیرخواره خود را نذر قیام مهدی(عج) کنند و در روز رستاخیز، سربلند در برابر مادر علی‌اصغر(ع) باشند.

مردم طبس علاقه خود را به آستان ائمه اطهار(ع) از واقعه کربلا یاد گرفته‌اند و با حضور در صحنه همواره دین خود را به ساحت ائمه اطهار ادا کرده‌اند.

همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی مردم طبس است که به یاد کودکان کشته شده در کربلا از جمله حضرت علی اصغر (ع) هر ساله در طبس برگزار می‌شود.

این همایش به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در طبس برگزار شد و مردم طبس همچون سال‌های گذشته در این مراسم حضور گسترده داشتند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها