خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

سازندگی عاشورا سبب غنابخشی فرهنگی می‌شود

امام جمعه همدان با اشاره به ضرورت پرداختن به ابعاد مختلف نهضت قیام عاشورا گفت: سازندگی عاشورا سبب غنابخشی فرهنگی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۱۵۸۵
|
۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته همدان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای عاشورایی، حسینی و زینبی اظهار داشت: این‌ها تقوایی هستند که پایه‌های سعادت انسان را در هر دو جهان پی‌ریزی می‌کنند و نجات‌بخش انسان‌ها هستند.

وی با اشاره به دومین روز محرم افزود: اگر تمام آنچه که در نهضت خون‌بار عاشورا که بهترین ارمغان برای سعادت بشریت‌ است، بیان شود صدها جلد کتاب نوشته می‌شود.

امام جمعه همدان تصریح کرد: اگر تمام عالمان، امامان، خطیبان و مداحان بسیج شوند باز هم نمی‌توانند عمق سازندگی و برازندگی نهضت عاشورا را ترسیم کنند.

وی با اشاره به ضرورت پرداختن به ابعاد مختلف نهضت قیام عاشورا بیان کرد: یک تکلیف الهی است که همه در حد آخرین توان خود این حرکت آسمانی عاشورا را بفهمیم، بیان کنیم، منتقل کنیم و خوب عملیاتی کنیم.

آیت‌الله محمدی گفت: امروز مراسم بزرگداشت دو عنصر ارزشی ساخته شده در مکتب عاشورا از جمله سردار شهید همدانی و استاد مسکین از پیرغلامان هیئت‌های مذهبی همدان در مسجد عباسیه جولان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ملت در تشییع پیکر سردار شهید همدانی حماسه آفریدند، افزود: این استقبال و حضور پرشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر پاک سرلشگر شهید همدانی برگرفته از روحیه ولایی و مردمی این شهید بزرگوار بود و مردم، شهر و دیار خود را تا عرض بالا بردند.

خطیب جمعه همدان با بیان اینکه سازندگی عاشورا سبب غنابخشی فرهنگی می‌شود، عنوان کرد: هر روز ده‌ها نفر از گروه تکفیری به هلاکت می‌رسند اما هیچ جای دنیا برای آنها سر سوزنی هم ماتم نمی‌گیرند اما وقتی تربیت‌شدگان مکتب عاشورا می‌میرند، همه فلک برای آنها گریه می‌کنند.

وی اظهار داشت: امروز به برکت عاشورا و سازندگی عاشورا در 40 کشور دنیا مجمع شیرخوارگان حضرت علی‌ اصغر(ع) بر پا شده است اما انگلستان اجازه برپایی این مجمع را نداد.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه امروز، روز خشم اسرائیل است، تصریح کرد: امپراتوری انگلیس قمه‌زنی را آزاد کرده است چرا که به ضرر شیعه و مکتب عاشورا است و بنابراین باید اجازه ندهیم که کسانی که به عمق عاشورا پی نبردند به خرافات و قمه‌زنی رو آورند.

وی افزود: با برگزاری مجمع جهانی شیرخوارگان حضرت علی‌اصغر(ع)، دشمنان اسلام و همچنین آل سعود، استکبار جهانی و صهیونیست بچه‌کش خوار و ذلیل شدند.

آیت‌الله محمدی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در مکتب علی و فاطمه تربیت شده است، گفت: مردم یمن هم درسی از عاشورا گرفتند و «هیهات من‌ الذله» را قبول دارند و به مقاومت می‌پردازند و زندگی در زیر خفت و خواری را ننگ می‌دانند.

وی بیان کرد: سلطه‌گران و گرگ‌های آدم‌خوار از انقلاب و عاشورا می‌ترسند چرا که اگر مکتب عاشورا جهانی شود، ابرقدرت‌های جنایت‌کاری مانند آمریکا وجود ندارند و همه مردم آزاد می‌شوند و این همه خونریزی و چپاول جمع‌ می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه قیام عاشورا برای پاک کردن لکه ننگ از چهره بشریت شکل گرفت، افزود: امروز شاهد آواره شدن مردم سوریه از ترس حمله جنایت‌کاران هستند در حالی که امام حسین(ع) ایده آسمانی برای نجات نسل بشر داشت.

وی عنوان کرد: شیر زنانی که امروز شیرخوارگان را به مکتب عاشورا آوردند، تمام کسانی که در طول تاریخ دست به کودک‌کشی کرده بودند را رسوا کردند.

امام جمعه همدان گفت: درس بزرگ عاشورا افشاگری و رسوا کردن دشمنانی است که به طبل باطل می‌کوبند و در این راستا است که انگلیس از مجمع شیرخوارگان وحشت دارد.

وی با اشاره به استقبال باشکوه مردم همدان از پیکر سردار شهید همدانی ابراز کرد: بازار، کسبه و اصناف شهر همدان مغازه‌ها را تعطیل کردند و همه ادارات، نیروهای مسلح و فرماندهان نظامی و انتظامی و به ویژه سپاه پاسداران حضور پررنگی در این حماسه آفرینی مردم داشتند.

آیت‌الله محمدی افزود: از زبان شما مردم دارالمؤمنین همدان از رهبر معظم انقلاب قدردانی و تشکر دارم که قیام امت همدان را بزرگ شمردند.

وی با تأکید بر اینکه اجازه ندهید خرافات وارد عزاداری امام حسین(ع) شود، گفت: در توزیع نذورات در بین دسته‌های عزاداری نکات بهداشتی را برای حفظ سلامتی مردم و آلودگی شهر رعایت کنید تا شأن عزاداری حفظ شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات