خبرهای داغ:
احمد توکلی در دانشگاه بیرجند:

با قبول برجام بلاشرط مخالفم/ سنگ بنای برخی از خرابی های امروز را هاشمی رفسنجانی گذاشت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سنگ بنای برخی از خرابی‌هایی که امروز گرفتار آن هستیم را هاشمی رفسنجانی گذاشت؛ در تجمل‌گرایی یک کشور غربی را پیدا نمی‌کنید که اینگونه سالن بسازد.
کد خبر: ۸۵۷۸۵۹۶
|
۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی به نقل از خاورستان، دکتر احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه بیرجند گفت: رفتار نامناسب حاکمان یکی از علل کم شدن حسایت نسبت به ظلم است و تا زمانی که حاکمان با مردم با صداقت و عدالت رفتار کنند، مردم به فرامین اسلامی اقبال می‌کنند.

وی افزود: زمانی که سیاست‌مداران دنبال رفاه‌طلبی و جناح‌بازی بروند، مردم می‌گویند اگر خوب بود خودشان عمل می‌کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حضرت علی علیه‌السلام در خطبه‌ای در نهج‌البلاغه در خصوص حقوق متقابل سخن می‌گویند و می‌فرمایند حقِ یک طرفه فقط برای خداست و حتی حکومت حق یکطرفه نسبت به مردم ندارد.

من لیبرال نیستم بلکه انقلابی هستم/ ملت ایران انقلابی هستند اما برخی از سیاست‌مداران لیبرال هستند

توکلی بابیان‌اینکه جوانان صرف نظر از رفتار سیاست‌مداران، به فطرت و دینشان رجوع کنند تصریح کرد: دست‌هایی در کشور ما هستند که تبلیغ بی‌غمی می‌کنند و می‌گویند به من چه مربوط است که در نتیجه‌ی آن، افراد به این سمت می‌روند که فقط به فکر خودشان باشند و اگر به دوستشان یا به ملت دیگری ظلم شد، می‌گوید به من ربطی ندارد.

وی گفت: دنیا به دلیل وجود سلطه‌گرانی مانند آمریکا، جنگلِ بی‌حساب و کتابی است چراکه آمریکا از مستبدترین حکومت‌های منطقه و جهان دفاع می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا به حزب‌الله لبنان تروریست می‌گوید اما اسرائیل را که به کودکان نیز رحم نمی‌کند، کشوری خوب معرفی می‌کند.

توکلی بابیان‌اینکه بایداز کسانی که در برابر ظلم آمریکا موضع می‌گیرند، خوشِمان بیاید اظهار کرد: سلطه‌طلبی واقعیت تلخ دنیا است؛ سلطه‌طلب در شکل مدرن امروز، سعی می‌کند به شکل نرم‌افزاری عمل کند و بی‌دردسر، منافع خود را تأمین کند.

وی تأکید کرد: نفوذ واقعیتی است که اگر چشمان خود را ببندیم، تغییر نمی‌کند و سلطه‌گران خشن و دنبال نفوذ در کشورهای دیگر هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زمانی که ارتباط بین چاپ اسکناس با تولید ملی از بین برود، تورم ایجاد می‌شود.

توکلی تصریح کرد: سلطه دلار یعنی دلار چاپ می‌شود و کشورها با استفاده از دلار با یکدیگر معامله می‌کنند؛ در نتیجه دولت آمریکا دلار بیشتر چاپ می‌کند تا مصرف آمریکا بیشتر از تولید داخلیِ آن بالارود و به آمریکا امکان می‌دهد تا تراز بازرگانی خود را تا ‌های متمادی منفی نگهدارد.

وی خاطرنشان کرد: به اندازه کل تولید آمریکا و کل تولید کشورهای دیگر اسکناس چاپ می‌کند و دلا را با زور اسلحه و اغوا مسلط نگه می‌دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا فقط برای فروش اسلحه نمی‌جنگد بلکه برای باقی ماندن سلطه دلار جنگ افروزی می‌کند.

توکلی افزود: کشورهای سلطه‌طلب هم از زور و هم از تذویر برای حفظ سلطه‌شان استفاده می‌کنند که قسمت تذویر، نفوذ است.

وی اظهار کرد: من لیبرال نیستم بلکه انقلابی هستم و شعار انقلابی می‌دهم چراکه شعارم پشتوانه و استدلال دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ملت ایران انقلابی هستند اما برخی از سیاست‌مداران لیبرال هستند.

توکلی گفت: معتقدم نباید سربه‌سر دنیا گذاشت و ما این کار را انجام ندادیم بلکه دنیا سربه‌سر ما می‌گذارد؛ ما از تجاوز بی‌زاریم و اسرائیل را مستحق نابودی می‌دانیم.

وی افزود: اگر دولت‌های جمهوری اسلامی ایران از حزب‌الله لبنان حمایت می‌کنند به این دلیل است که قانون اساسی ما می‌گوید و حمایت از آن‌ها، مرز امنیتی ما را هزاران کیلومتر عقب می‌آورد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بابیان‌اینکه از مظلوم دفاع می‌کنیم گفت: باید از قلبمان با اعتقادات و عمل صحیح، مراقبت کنیم چراکه اگر قلب سالم باشد، رئوف و از ظلم بیزار است و تولی و تبری جزو فروع دین ما و مانند نماز است.

در ادامه جلسه نماینده برخی از تشکل‌های دانشجویی، به بیان سؤالات خود پرداختند.

برجام خطرات بزرگی برای ملت ایران دارد/ با قبول کردن برجام بلاشرط مخالفم

توکلی گفت: برجام را طبق قانون اساسی امضا کردم و نمایندگان با 15 امضا می‌توانند طرح ارائه دهند. من از گزارش کمیسیون ویژه برجام دفاع کردم و همچنین طرح دوفوریتی را امضا کردم.

وی افزود: دولت 22 ماه تلاش کرد و با هدایت مقام معظم رهبری که بالای سرشان بود، به نتیجه‌ای رسیدند که تلخ و شیرین مخلوط است؛ برجام دستاوردهای بزرگ و همچنین خطرات بزرگی برای ملت ایران دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با رد برجام مخالف هستم چراکه هزینه آن بیشتر است و با قبول کردن آن نیز بلاشرط مخالف هستم؛ باید برجام را تعدیل کنند، دولت در حین اجرا مقاومت کند و شکاف‌ها را ببندد.

توکلی افزود: همه شکاف‌ها بسته نمی‌شود و ضعف‌های برجام به راحتی قابل برطرف‌کردن نیست.

وی خاطرنشان کرد: من به دولت یازدهم رأی ندادم اما وقتی انتخاب شد دولت من نیز هست؛ به عنوان نماینده مردم از دولت دفاع می‌کنم، دولت می‌تواند به دشمن بگوید نظر مجلس آن بود که تصویب کرد و حق نداری جلوتر از آن بیایی.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع کرسنت را شورای عالی امنیت ملی در اختیار دبیرخانه شورا قرار داد و ما به طور رسمی از این موضوع کناره گرفتیم.

دولت رفسنجانی تورم 49.5 درصدی داشت

توکلی در پاسخ به این سؤال که دولت‌های هاشمی رفسنجانی و خاتمی را خوب ارزیابی کرده بود گفت: خوب خواندن این دولت‌ها در زمینه فرهنگ نبود بلکه از نظر اقتصادی بود.؛ با اینکه مخالف سرسخت سیاسیت‌های هاشمی رفسنجانی بودم اما به لحاظ مقایسه، بهتر از بقیه دولت‌ها عمل کرد.

وی بابیان‌اینکه در انتخابات ریاست جمهوری به لحاظ تمرکز، امکان تقلب مؤثر وجود ندارد و با اشاره به اینکه در سال 1372 رقیب هاشمی رفسنجانی بودم خاطرنشان کرد: دولت رفسنجانی تورم 49.5 درصدی داشت اما آنقدر جسارت داشت که سیاست تعدیل را روبه‌عقب برود و در مدت یکسال تورم را به 20 درصد رساند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: چون هاشمی رفسنجانی، سازندگی را بعد از جنگ برعهده داشت و وضع کشور بعد از جنگ از نظر آبادانی خیلی بد بود، توانست از نظر افتصادی نسبت به بقیه بهتر عمل کند اما تمام رئیس‌جمهورها، مرید صندوق بین‌المللی پول شدند و سایست‌های آن‌را اجرا می‌کردند.

دولت خاتمی از نظر فرهنگی و سیاسی معتدل نبود/ هاشمی رفسنجانی در دوران جنگ به ازای هر ایرانی 608 دلار سالانه ارز نفتی خرج کرد

توکلی بابیان‌اینکه دولت خاتمی از نظر فرهنگی و سیاسی معتدل نبود و با اشاره به اینکه سال 1380 رقیب خاتمی بودم تصریح کرد: خاتمی در سیاست‌گذاری اقتصادی معتدل بود؛ خاتمی خوش‌اخلاق و خوش برخورد است.

وی یادآورشد: هاشمی رفسنجانی در دوران جنگ به ازای هر ایرانی 608 دلار سالانه ارز نفتی خرج کرد؛ بعد از آن در دوره هاشمی 384 دلار، دوران خاتمی 364 دلار و در دوران احمدی‌نژاد 890 دلار باه ازای هر ایرانی خرج کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سنگ بنای برخی از خرابی‌هایی که امروز گرفتار آن هستیم را هاشمی رفسنجانی گذاشت؛ در تجمل‌گرایی یک کشور غربی را پیدا نمی‌کنید که اینگونه سالن بسازد.

توکلی اظهار کرد: چندین نامه به روحانی نوشتم؛ با روحانی از مجلس اول رفیقیم؛ در اولین شورای سرپرستی صدا و سیما با هم ناظر بودیم؛ روز اول نکاتی را به روحانی گوشزد کردم اما گوش نکرد؛ کسی را مشاور اول خودش گذاشته که همان مدل رفسنجانی را پیروی می‌کند.

به روحانی گفتیم اینکه می گویید از رکود خارج شدیم، اشتباه می کنید

وی افزود: رکود را با نوشتن نامه به دولت تذکر دادیم؛ اوایل قبول داشت و اما بعد گفت از رکود خارج می‌شویم؛ به روحانی گفتیم اشتباه می‌کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هرعاملی که عوامل تولید را گران کند، عوامل تورمی ایجاد می‌کند؛ ارز، یارانه به سبکی که داده می‌شود و از تولید دریغ و به همه سرانه داده می‌شود و نرخ سود بانکی را به دولت تذکر دادیم.

توکلی نامه وزیران را کار عجیبی دانست و گفت: این موارد باید در جلسات دولت مطرح شود؛ وزیری به من گفت "روحانی به من وقت نمی‌دهد! اصلا وقت نمی‌دهد که در نوبت بمانیم"؛ این اقدام، کار خوبی نیست.

وی بابیان‌اینکه فکر سرمنشأ رفتار است اظهار کرد: اگر فکری که باطل و غلط است، اجرای آن به نفع دشمن باشد و به شکل خودکار به آن عمل شود، دشمن بی هزینه نفع می‌برد؛ مدل غیرعلمی به برخی کشورها تحمیل می‌شود و داوطلبانه برخی اقتصادانان ما از آن دفاع می‌کنند و این، عامل نفوذ می‌شود.

دولت و مجلس خیلی اقتصاد مقاومتی را انجام نمی‌دهند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: چون بعد از برجام مناسبات گرایش بیشتری به کشورهای غربی پیدا می‌کند، این مدل باجدیت بشتری دنبال می‌شود و مضرترین قسمت نیز همین است.

توکلی بابیان‌اینکه اقتصاد مقاومتی ابعاد مختلفی دارد گفت: دولت و مجلس خیلی اقتصاد مقاومتی را انجام نمی‌دهند، چون سخت است؛ و بهترین راه برای اقتصاد، فروش نفت و دلار و ایجاد رونق کاذب است و بعد از آن، برای خودمان لذّت ببریم.

وی تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی، ارق ملی و ایثارگری می‌خواهد اما ما بیشتر از اینکه کار کنیم، حر ف می‌زنیم؛ یکی از عوارض تحریم، پنهان‌کاری است؛ فاسدها بهترین مجرای نفوذ دشمن هستند و از این جهت است که تحریم به نفوذ کمک می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی که فرق آمریکا و دیگر کشورها و دشمنی آن‌ها چیست؟ گفت: این برخوردها تأسف‌بار است؛ فرق آمریکا با روسیه و چین در این است که در آمریکا اراده سیاسی برای منکوب‌کردن جمهوری اسلامی وجود دارد اما در چین و روسیه وجود ندارد.

توکلی با اشاره به اینکه آمریکا در دنیا کار نظامی می‌کند و انسان‌های زیادی را می‌کُشد افزود: بالاترین فروش اسلحه در دنیا توسط آمریکا انجام می‌شود و آمریکا جانی است.

وی در خصوص وادرات محصولات بی‌کیفیت از چین اظهار کرد: کشور چین بهترین محصولات را نیز دارد اما تاجران ایرانی فقط اجناس بی‌کیفیت را وارد می‌کنند؛ تولید‌کننده ما به چین سفارش می‌دهد و با نِشانِ خودش، آن جنس را به فروش می‌رساند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از سال 1392 تاکنون پول‌های ما در بانک‌های چین قرار دارد که این تحریم را آمریکا وضع کرد که کشوری به جز چند تا، حق معامله با ایران را ندارند؛ معامله ما با چین تحت تأثیر امریکا انجام می‌شود و ما مجبوریم به زور نامردی‌های آمریکا، این کار را انجام دهیم.

توکلی گفت: وقتی نفت به چین می‌فروشیم مجبوریم جنس بیاوریم؛ دولت تدبیرکرده پول را در بانک چین قرار دهد و به پشتوانه آن پول، توسط چین در کشور فاینانس انجام شود.

آمریکا دشمن اصلی ملت ایران است

وی آمریکا را وحشی‌هایی نامید که لباس تمدن دارند و افزود: آمریکا دشمن اصلی ملت ایران است؛ کشورهای دیگر با ما سر جنگ ندارند، به همین دلیل می‌توانیم با آن‌ها مراوده کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما با کسی که با ما سر جنگ دارد باید دشمنی کنیم؛ عده‌ای در کشور به دشمن مردم تمایل دارند؛ آمریکا هواپیمای مسافربری ما را ساقط کرد، کودتا و دشمنی‌های زیادی علیه ملت ایران انجام داد.

توکلی بابیان‌اینکه وحشی‌گری آمریکا و اینکه می‌گوید ریشه ملت اران را باید خشکاند، نشانه دشمنی آمریکا با ملت ایران است افزود: نباید از هیچ کدام از سیاست‌مداران قدیس ساخت و هیچ کدام، نورانی نیستند، ما حتی مقام معظم رهبری را قدیس نمی‌کنیم بلکه ایشان را حجت و واجب‌الاطاعه می‌دانیم.

وی یادآورشد: در زمانی دوم‌خردادی‌ها پیغام دادند که دست آیت‌الله خامنه‌ای روی جناح راست است؛ من پیغام دادم اگر تو الان می‌توانی به راحتی کُرکُری بخوانی به دلیل سرکار بودن آیت‌الله خامنه‌ای است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: چین و روسیه امکان نفوذ در ایران و بستر اجتماعی لازم را ندارد اما در آمریکا برخی از دانشجویان ما، علوم انسانی می‌خوانند!.

توکلی، آمریکا را دشمن اصلی ملت ایران عنوان و اظهار کرد: دیگر کشورها دشمن هستند اما دشمنی کردن آن‌ها با ملت ایران، به صرفه آن‌ها نیست؛ چون دشمنی نمی‌کنند می‌توانیم مراوده کنیم.

وی گفت: برخی از کالاها مانند مک‌دونالد و کوکاکولا، نماد هستند و نشانه حضور آمریکا در بازارهای دیگر کشورهاست؛ این کالاها اثر فرهنگی کوبنده دارند؛ اگر از این کالاها نخوریم که از گرسنگی نمی‌میریم؛ انواع فست‌فودهای مضر دیگر وجود دارد.

نباید مک‌دونالد و کالاهایی مانند آن وارد ایران شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نباید مک‌دونالد و کالاهایی مانند آن وارد ایران شود چراکه ورود آن‌ها، نشانه تحقیر ما است؛ همان اکبرجوجه اگر باشد از مک‌دونالد خیلی بهتر است؛ من نیز جزو مخالفین مک دونالد هستم.

توکلی در بخش پاسخ به سؤالات کتبی گفت: نهضتی در دنیا راه افتاده که کشورهایی که با یکدیگر مراوده دارند، به صورت دوجانبه از پول خودشان استفاده کنند که این را ه خوبی است؛ متأسفانه بانک مرکزی ایران کُند است و بالاخره قبول کرده و خیلی عقب‌تر از بقیه هستیم.

وی گفت: با آمریکا مذاکره می‌کنیم. اما همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند فقط در هسته‌ای مذاکره می‌کنیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص دست دادن ظریف با اوباما گفت: در پروتکل مناسبات خارجی دست دادن معنا دارد؛ تا جایی که من می‌دانم اوباما تدبیر کرد این برخورد صورت بگیرد؛ اگر دست دادن تصادفی باشد ملامت ندارد؛ اگر من بودم دست نمی‌دادم.

دولت قبل کاری کردند که امکان چانی‌زنی را برای ظریف فراهم شد

توکلی خاطرنشان کرد: روحانی به همراه ظریف، البرزی و محلاتی، سال‌ها پیش مذاکره‌کردند و کاملا تسلیم شدند، چون دستشان پُر نبود اما امروز توانستند منافع را جلب کنند چون دستشان پُر بود؛ هیچ سیاست‌مداری مانند من علیه احمدی‌نژاد موضع‌گیری نکرد اما احمدی‌نژاد و جلیلی توانستند در آن روزها کارهایی انجام دهند که امکان چانی‌زنی را برای ظریف فراهم کنند؛ از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

وی متذکر شد: اگر زیرساخت‌های رفتاری و سیاست‌گذاری سلامت اداری را درست نکینم، سرمایه خارجی هیچ معجزه‌ای نمی‌تواند انجام دهد و اصلا وارد کشور نمی‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اسرائیل طبق نرم‌های بین‌المللی، حکومتی جعلی است و ما می‌خواهیم اسرائیل را نابود کنیم.

توکلی اضافه کرد: اسرائیل حکومت ظاالم جعلی و جانی، آدم‌کش و کودک‌کش و وحشی است.

وی بابیان‌اینکه برای انسان بی‌حمیّت ظالم و مظلوم فرقی ندارد گفت: باید حداقل باتوجه به انسانیت از اسرائیل بیزار باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها