خبرهای داغ:

شورای امر به معروف و نهی از منکر پایگاه‌ مقاومت بسیج میعاد شاهرود تشکیل شد

در راستای تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شورای امر به معروف پایگاه‌ مقاومت میعاد حوزه بسیج مساجد و محلات ولایت شاهرود تشکیل شد.
کد خبر: ۸۵۷۷۱۲۷
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در راستای تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد و محلات، با حضور فرمانده حوزه بسیج مساجد و محلات ولایت و مسئول امربه معروف و نهی از منکر حوزه ولایت ، شورای امر به معروف و نهی از منکر پایگاه میعاد در محل پایگاه بسیج در مسجد افتخاری شاهرود تشکیل شد.

فرمانده حوزه بسیج مساجد و محلات ولایت در این نشست با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و ماموریت بسیج در این راستا گفت: سازمان بسیج برای تحقق فلریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شوراهای امر به معروف را در پایگاه های بسیج ایجاد کرده است.

سیدعلی حسینی زرگر افزود: این شوراها متشکل از امام جماعت مسجد،هیئت امنا،فرمانده پایگاه و مسئول امر به معروف پایگاه و موثرین محل تشکیل می شود تا به این موضوع مهم رسیدگی کنند.

وی خاطر نشان کرد: این شورا در قدم اول معروفات و منکرات محله را شناسایی کرده و با برنامه ریزی در صدد پررنگ کردن معروفات و از میان برداشتن منکرات قدم برداشته و با همکاری حوزه بسیج در این راستا گام برمی دارد.

زرگر با تاکید بر ارشادی بودن این فریضه گفت: باید تلاش کنیم با عمل خود در گسترش معروفات در جامعه و کمرنگ کردن منکرات بکوشیم و تلاش کنیم کار ما ارشادی باشد و در این راستا گام برداریم.

مسئول امربه معروف و نهی از منکر حوزه بسیج ولایت نیز در این جلسه با اشاره به تاکیدات دین اسلام به این فریضه اظهار کرد: اسلام این دو فریضه را بسیار مهم دانسته و خداوند در قرآن بدان اشاره کرده است و این نشان از اهمیت این موضوع در اسلام است.

حجت الاسلام ولی زاده تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا فریضه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه عملیاتی شود و باید از بسیج و آحاد بسیجیان شروع کنیم و بسیجیان ما خود نمونه عینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشند.

وی عنوان کرد: بسیجیان ما باید نمونه عملی در رفتار و کردار در ترویج از امر به معروف در جامعه باشند و با رفتار و کردار خود معروفات را در جامعه ترویج نمایند و با منکرات مبارزه کنند.

ولی زاده سنگر مسجد را بسیار مهم در این امر بیان کرد و افزود: بسیج به عنوان سنگر اسلام و ترویج معروفات و مبارزه با منکرات در جامعه است و در کنار بسیج باید تلاش کرد تا محلات ما رنگ بوی اسلامی بگیرند و معروفات در آنها موج بزند و منکرات در آن ترک شود.

وی با اشاره به معروفات و منکرات در جامعه گفت: تمام قوانین و حدود الهی و اسلامی باید در جامعه اسلامی ما رعایت شود و ما فقط منظورمان از معروفات و منکرات موضوعات اخلاقی و اجتماعی نیست بلکه باید در امورات مختلف فردی و اجتماعی در کار و برخورد و معاشرت نیز ما رعایت موازین اسلامی را بنماییم.

در این جلسه در خصوص شرح وظایف شورای امر به معروف و نهی از منکر و ترکیب شرکت کنندگان توضیحاتی ارائه شد و مقررر شد شورای امر به معروف و نهی از منکر پایگاه جلسات هفتگی داشته باشند و با توجه به شزح وظایف برنامه های خود را اجرا نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها