آیت الله شبستری در افتتاحیه نمایشگاه کتاب:

پیشنهاد پرداخت یارانه به کتاب/ بهترین سرگرمی برای جوانان، کتاب خوب است

کد خبر: ۸۵۷۶۰۸۹
|
۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴

خبرگزاری بسیج: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در آئین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز و ششمین نمایشگاه ملی دفاع مقدس با بیان اینکه در جامعه کتاب و کتابخوانی رواج ندارد، کتاب خوب را برای جوانان بهترین سرگرمی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری افزود: اگرچه فضای مجازی مورد استفاده بیشتر مردم است، ولی کتاب جایگاه خود را حفظ کرده و به عنوان کالایی که موجب رشد فکری جامعه می شود به خصوص در مقابل هجمه فرهنگی دشمنان می تواند مفید باشد.

وی با اشاره به کتاب های مفید چاپ شده در حوزه نشر همچون کتاب های شهید مطهری، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست مانع انتشار کتاب های ذاله شود.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با توجه به گرانی کتاب و سخت بودن خرید آن برای قشر جوان کشور، از کتاب به عنوان غذای روح نام برد و به دولت پیشنهاد کرد: همچون نان برای خرید کتاب نیز یارانه پرداخت شود.

وی در سخنان ابتدایی خود نیز با اشاره به عرضه کتاب های قرآنی در این نمایشگاه، اظهار کرد: در قرآن کریم 230بار کلمه کتاب به کار برده شده است که در 24 بار آن به طور مطلق از قرآن سخن به میان آمده و علت آن می تواند جامع و کامل بودن این کتاب آسمانی باشد.

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه قرآن کریم بهترین راه را برای بشر ارائه داده، گفت: همه آنچه که برای سعادت بشر لازم است در قرآن آمده است ولی باید در آیات آن تدبر کرد.

وی با اشاره به نقش قرآن در زندگی انسان ها، تصریح کرد: قرآن زمانی در زندگی انسان ها مفید خواهد بود که تلاوت و حفظ آن برای عمل به مفاهیم قرآنی مقدمه باشد.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و ششمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس ساعاتی پیش در نمایشگاه بین المللی تبریز با حضور علی جنتی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله شبستری؛ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده؛ استاندار آذربایجان شرقی و سردار حق طلب؛ رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس گشایش یافت.

این نمایشگاه تا سیزدهم مهمر از ساعت 10صبح تا 20عصر در هفت سالن با حضور ناشران داخلی و خارجی آماده بازدید علاقه مندان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار