خبرهای داغ:

یادواره شهدا عملیات ثامن الائمه در شاهرود برگزار شد

یادواره شهدا عملیات ثامن الائمه به همت پایگاه امام خامنه ای بسیج مساجد و محلات ولایت شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۶۰۸۸
|
۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، بزرگداشت یادواره شهدای عملیات ثامن الائمه به همت پایگاه امام خامنه ای حوزه بسیج مساجد و محلات ولایت با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در مسجد غربای شاهرود برگزار شد.

در این مراسم محمد عباسی از راویان و محققین دفاع مقدس شاهرود در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و به خصوص شهدای عملیات ثامن الائمه اظهار کرد: عملیات ثامن الائمه در 5 مهرماه سال 60 به وقوع پیوست و باعث شکسته شدن حصر آبادان بعد از یک سال از جنگ شد.

وی افزود: امام راحل در پیامی به ارتش و سپاه خواستار انجام عملیات برای این موضوع شد که با همکاری سپاه و ارتش عملیات ثامن الائمه با آزادسازی 150 کیلومتر مربع از خاک ایران انجام شد.

عباسی با بیان اینکه قبل از این عملیات سه عملیات دیگر انجام شده که ناموفق بود بیان کرد: تا آن روز جدیتی برای این کار نبود اما با فرمان امام و تبعیت نیروهای مردم بسیج و سپاه و اتحاد با ارتش این مهم بوقوع پیوست

این راوی دفاع مقدس بیان کرد: عملیات ثامن الائه با رمز نصر من الله و فتح القریب در سه محور دارخوین،فیاضیه و جاده آبادان ماهشهر آغاز و تا ساعت 14 روز 5 مهرماه محاصره آبادان شکسته و جاده مهم آبادان اهواز و آبادان ماهشهر از اشغال دشمن خارج شد.

محقق و پژوهشگر دفاع مقدس با بیان اینکه امروز عده ای هنوز می خواهند گذشته به فراموشی سپرده شود اظهار کرد: دفاع مقدس گنجینه ای فراموش نادشدنی است و باید تلاش کنیم این گنجینه ارزشمند حفظ و به نسل های گذشته انتقال یابد.

وی عنوان کرد: تلاش ما باید در این عصر گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد و تمام توان باید در این صرف شود که ما در این مسیر شرمنده نشویم.

در این مراسم مداحان اهل بیت در وصف شهدا به مرثیه خوانی پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها