خبرهای داغ:
جانشین سپاه استان سمنان:

مسلمانان مسئله غدیر را جدی بگیرند/ بازخوانی غدیر در 4 شهر استان سمنان

جانشین سپاه استان سمنان گفت: واقعه عظیم و تاریخی غدیر در شهرستان های سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان بازخوانی می شود.
کد خبر: ۸۵۷۵۹۱۵
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، اسحاق هراسانیان در نشست خبری نمایش بازسازی واقعه غدیر خم که با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن اجتماعات ستاد سپاه استان سمنان برگزار شد، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس هفته‏ای سراسر ایثار و مقاومت و از خودگذشتگی است و باید تقارن هفته دفاع مقدس با عیدالله اکبر عید غدیر خم را به فال نیک گرفت؛ چرا که همه هستی انقلاب و دفاع مقدس و عاشورا و مضامین بلند معنوی برگرفته از غدیر خم است.

وی با تأکید بر اینکه اگر مسلمانان خطبه غدیر همچون عاشورا را جدی می‏گرفتند و اجازه عرض اندام به دشمنان نمی‏دادند، حادثه‏ای به عظمت کربلا، دفاع مقدس و حوادث امروز در کشورهای اسلامی و فاجعه اخیر در سرزمین منا به دست حکام سفاک آل سعود رخ نمی داد.

جانشین سپاه استان سمنان با اشاره به حادثه پر از ابهام و مسئله منا که بیش از 400 نفر از حجاج ایرانی بیت الله‏الحرام کشته، زخمی و مفقود شده‏اند، افزود: این بی‏کفایتی برای اداره حرمین شریفین از شاهزادگان سعودی پذیرفتنی نیست و انشاء الله به زودی شاهد ریشه‏کنی آل سود باشیم تا در سال‏های آینده زائران با طیب خاطر در این کنگره عظیم حج ابراهیمی حضور یابند.

هراسانیان در آینده با اشاره به برنامه‏ریزی‏های جمهوری اسلامی ایران در بازسازی واقعه غدیر اظهار داشت: مجموعه سپاه و بسیج چندین سال است که در خصوص اهمیت واقعه غدیر، بازسازی و خطبه‏خوانی اقدامات برجسته‏ای با حضور کارگردانان و هنرمندان انجام داده است.

وی با بیان اینکه امسال واقعه غدیر در چهار شهرستان شاهرود، گرمسار، سمنان و دامغان بازخوانی خواهد شد، گفت: بر اساس برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته در شهرستان‏های سمنان و دامغان بعدازظهر پنج شنبه، در شهرستان گرمسار صبح روز جمعه دهم مهرماه و در شهرستان شاهرود نیز در همین روز یعنی بعدازظهر روز عیدغدیر این واقعه عظیم و تاریخی برای عموم مردم در مکان‏های از پیش تعیین شده به نمایش در می‏آید.

جانشین سپاه استان سمنان خاطرنشان کرد: جاده بنه کوه در گرمسار، پارک کوهستان در سمنان، حرم شهدای گمنام در شاهرود و بکیربن اعین در دامغان مکانهای تعیین شده برای اجرای نمایش واقعه غدیر در نظر گرفته شده است.

هراسانیان با اشاره به راهپیمایی بزرگ خانوادگی در صبح روز جمعه با برآورد حضور 40 هزار نفر از مردم سمنان از میدان استاندارد تا میدان امام علی این شهرستان عنوان کرد: به دلیل برگزاری این برنامه و پخش سراسری آن بازخوانی واقعه غدیر در بعدازظهر روز پنج شنبه نهم مهرماه در سمنان برگزار میشود.

وی با اشاره به طراحی و فضاسازی‏های زیبا و پرداختن به غنیسازی محتوای این واقعه اظهار داشت: جوانان و نوجوانان را باید با بازسازی و بازخوانی آنچه که در غدیر گذشت آشنا کنیم؛ چرا که همه چیز از غدیر سرچشمه میگیرد و دین با غدیر تکمیل شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها