خبرهای داغ:
گزارش/

ارمغان لبخند برای کودکان دُرُح ثمره تلاش گروه جهادی +تصاویر

گروه جهادی وابسته به موسسه خیریه رشد در تهران با حضور خود در روستاهای درح سربیشه شادی را برای کودکان به همراه آوردند.
کد خبر: ۸۵۷۵۵۵۹
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، گروه جهادی رشد که از 23 شهریور سال جاری به مدت 8 روز در بخش درح سربیشه مستقر شده بود؛ با حضور خود در روستاهای این منطقه اقدام به کار بسیار جالبی نموده است.

این گروه جدا از کارهای فرهنگی کودکان را فراموش نکردند و به محض ورود به هر روستایی از بخش درح بچه های آن روستا را در مکانی جمع و برای آنها مانند مربیان یک مهد کودک برنامه اجرا می کردند و برای لحظاتی گل لبخند را بر لبان کودکان روستایی جاری می کردند.

این گروه جهادی در کنار برنامه های مفرح برای کودکان،اقدام به برگزاری مسابقاتی در بین کودکان می نمودند و در پایان با اهداء لوازم التحریر و اسباب بازی به کودکان، شادی بچه ها را دو چندان می شد.

نینوایی: تقسیم مهر، عاطفه و شادی بین کودکان روستایی، نوعی جهاد است

نینوایی مسئول بسیج سازندگی سربیشه در گفتگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه یک روز را همراه گروه شدم تا از نزدیک شاهد کار گروه جهادی باشم اظهار کرد: در روستای بیشه، بچه ها را برای اجرای برنامه در حسینیه محل جمع کردند، خوشحالی بیشتر از آنکه در چهره بچه ها نمایان باشد در چهره والدین به وضوح دیده می شد، والدین یکی از بچه ها با صدای بلند داد می زد بچه ها بلند خودتان را معرفی کنید.

وی با بیان اینکه این گروه از جمله گروههایی بود که اولویت اول آنها توجه به کودکان و نوجوانان بود، ادامه داد: این صحنه بسیار برایم جالب بود که گروهی با حضور خود در دورترین روستاها به دور از خانواده، مهر، عاطفه و شادی های خود را بین کودکان روستایی تقسیم کنند.

نینوایی گفت: در روستای شورکه هر یک از والدین سعی می کردند اسباب بازی هر چه قدر کوچک هم که باشد برای فرزندش بگیرد. مادری را مشاهده کردم که در گوشه ای نشسته و با چه شوقی فرزندش را صدا می زند تا جهت دریافت اسباب بازی مراجعه نماید، کودک هم با سرعت خود را به بچه های جهادی می رساند و توپی سبز رنگ که برای بازی هفت سنگ مناسب است را تحویل می گیرد و خوشحال برمی گردد به سمت مادرش تا آن را به او نشان دهد .

سلمانی: باز کردن گره کوچکی از مشکلات مردم، خودسازی است

سلمانی مسئول گروه جهادی رشد وابسته به موسسه خیریه در تهران نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: گروه را20 نفر برادر از فارغ التحصیلان و دانشجویان تشکیل می دهد که زیر نظر موسسه خیریه رشد فعالیت جهادی انجام می دهند.

وی ادامه داد: کار این گروه علاوه بر توزیع عاطفه بین کودکان روستاها، فرهنگی ، عمرانی وهمچنین راه اندازی کارگاه های اشتغال زایی با محوریت محرومیت زدایی و توزیع بسته های غذایی، توزیع اسباب بازی و البسه است.

مسئول گروه جهادی رشد گفت: در بخش درح حدود 300 بسته غذایی و هزار و 500 دست البسه و تعداد زیادی اسباب بازی و همچنین تعدادی کتب کمک درسی توسط این گروه توزیع و تعدادی کتاب آموزشی هم جهت تجهیز تحویل کتابخانه درح شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون به همراه این گروه توانسته 27 مدرسه را در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کرمانشاه و کرمان احداث کند.

سلمانی اظهارداشت: در حال حاضر تعداد80 نفر دیگر از این گروه در استان سیستان و بلوچستان مشغول ساخت مدرسه می باشند که به زودی بهره برداری از آنها آغاز خواهد شد.

مسئول گروه جهادی رشد بیشترین فعالیت گروه را مربوط به استان خراسان بیان کرد و هدف این گروه را خودسازی و فرهنگ سازی و در کنار آن باز کردن گره کوچکی از مشکل مردم عنوان کرد .

وی زمان شروع فعالیت گروهش را سال 86 اعلام و بیان کرد: گروهی که به منطقه درح آمدند گروه جهادی علمی بودند که بیشتر در بخش کودک و نوجوان فعالیت دارند.



ارسال نظرات
پر بیننده ها