خبرهای داغ:
بسيج گزارش مي‌ دهد؛

دفاع مقدس نماد وحدت و انسجام ملت ايران است

پويايي انقلاب اسلامي در برهه كنوني به نشر و گسترش ارزش هاي دفاع مقدس بستگي دارد...
کد خبر: ۸۵۷۴۷۷۵
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
به گزارش خبرگزاري بسيج از دامغان، هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی براي بيان گوشه اي از رشادت ها، سلحشوري ها و شهادت طلبي جوانان و نوجواناني است كه جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و به سوي ميدان هاي رزم شتافتند.

جوانان و نوجوانان عصر حاضر در جنگي سخت تر و پيچيده تر از آن دوران بايد دشمن شناس،‌ بصير، آگاه و گوش به فرمان ولايت باشند تا در نبرد نرم امروز پيروز ميدان باشند.

حجت الاسلام قادري: دفاع مقدس خاطره نيست

حجت الاسلام مجتبی قادری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحيه دامغان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري بسيج در دامغان گفت: دفاع مقدس یک فرهنگ به شمار می رود و یک خاطره نیست و الگويي تمام و كمال برای همه است.

وي افزود: دفاع مقدس برای ملت ایران مقدس و گرامی و یک میراث با ارزش است که شهدا برای ما به یادگار گذاشتند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحيه دامغان تأكيد كرد: ما باید این فرهنگ را قدر بشناسیم؛ چرا كه خون جوانان ما برای این فرهنگ ناب به زمين ریخته شده است و باید تا پای جان از آن صیانت کنیم.

حجت الاسلام قادري با بيان اينكه همگي بايد خدمتگذار مردم باشيم، اظهار داشت: حفاظت و صیانت از کیان انقلاب و اسلام را جزء وظایف و اهداف مهم سپاه است و تمامي موفقيت هاي خود در عرصه هاي مختلف علمي،‌سازندگي و جهادي را مديون و مرهون خون شهدا مي داند.

سيادت: دفاع مقدس نماد وحدت و انسجام ملت ايران است

ابوالفضل سیادت، فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی دامغان نيز گفت: هشت سال دفاع مقدس، سند پر افتخار ایران است كه با رشادت هاي جوانان و نوجوانان اين مرزو بوم نصيب جمهوري اسلامي ايران شده است.

وي افزود: بايد براي حفظ ارزش ها و فرهنگ ايثار و مقاومت و شهادت با مديريت و برنامه ريزي خاصي به نظام شجره طيبه صالحين توجه داشته باشيم و از اين ظرفيت به نحو مطلوبي استفاده كنيم.

فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی دامغان بيان كرد: بايد با يادآوري دوران سال دفاع مقدس شور و شوق و حركت عمومي و وحدت و اتحاد ملي به ويژه در ميان نسل جوان روز به روز تقويت شود.

سيادت با تأكيد بر انتقال آرمان هاي شهداي هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان گفت: كشور ما در دفاع مقدس امتحان بزرگي داد و پيروز اين امتحان شد و دشمن جرأت نكرده است، حتي نگاهي چپ به كشور داشته باشد و اين خود يك ارزش است.

وي تأكيد كرد: هر گونه غفلت و بي توجهي امروز ما نسبت به دستاوردهاي انقلاب اسلامي و آرمان هاي دفاع مقدس فراهم سازي فرصت براي سوء استفاده گران از شرايط است؛‌ بنابراين بايد همچنان مقتدر و مقاوم به پيروي از ولايت فقيه گام برداريم و در اين راه بايد بسيج عمومي شكل گيرد چرا كه تنها در اين صورت است كه هيچ قدرتي نمي تواند با آن مقابله كند.

شرف الدين: زنان دوشادوش مردان در سال هاي دفاع حضوري چشمگير داشتند

محبوبه شرف الدین، فرمانده حوزه كوثر دامغان با بيان اينكه زنان دوشادوش مردان در سال هاي دفاع حضوري چشمگير داشتند،گفت: دوران دفاع مقدس مقطعي از تاريخ معاصر كشورمان است كه به تعبير رهبر معظم انقلاب« دفاع مقدس گنجينه اي بي پايان از ارزش هاي ناب نظام اسلامي را در بر دارد.»

وي با بيان اينكه حفظ و نشر ارزش هاي دفاع مقدس دغدغه اي است كه با گذشت 26 سال از جنگ مطرح مي شود، افزود: ارزش هاي دفاع مقدس بخشي از ارزش هاي اجتماعي در جامعه هستند كه با گذشت زمان اهميت حفظ آنها به عنوان يك مسئله مهم اجتماعي است.

فرمانده حوزه كوثر دامغان تصريح كرد: ارزش هاي دفاع مقدس لازم است تا از سوي برنامه ريزان فرهنگي با حضور فعال گروه هاي مختلف اجتماعي بيش از پيش مطرح شود.

شرف الدین در اين ميان به نقش زنان و حضورشان در عرصه هاي گوناگون دفاع مقدس اشاره كرد و افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس زنان شجاع و با ايمان دوشادوش مردان به دفاع پرداختند و شجاعت هايي از خود نشان دادند كه جهان را متحير كرد.

وی ادامه داد: زنان هشت سال دفاع مقدس توانايي زنان مسلمان ايراني را در همه زمينه ها ثابت كردند و به رخ جهانيان كشاندند.

فرمانده حوزه كوثر دامغان گفت: زنان ايران اسلامي با صبر و صلابت و استقامتشان علاوه بر نقش مادري و همسري مسير و حركت به سوي ميدان نبرد را با صبوري خويش هموار كردند.

طاهريان: دفاع مقدس الگويي جديد از مديريت صحنه هاي نبرد ارائه كرد

معصومه طاهريان، مسئول بسيج جامعه زنان دامغان نيز گفت: دفاع مقدس خود الگويي جديد از مديريت صحنه‏هاي نبرد را به جهان عرضه كرد، چرا كه رزمندگان ما نه تنها با دست خالي بلكه بدون پشتوانه مي جنگيدند و همه قدرت ها متحد شده بودند، عليه نظام جمهوري ايران به پا خيزند.

وي افزود: مهمترين ياد آن ايام شهيدان بزرگواري هستند كه نام و عكسشان در همه جاي شهر و ديار ما به چشم مي خورد و اكثر شهيدان ما در جواني و با بصیرت به شهادت رسيدند.

مسئول بسيج جامعه زنان دامغان ادامه داد: شهدا با هزاران آرزوي دنيايي؛ اما آرزوي پيوستن به ملكوت را انتخاب کردند و پاكي و طهارت جواني بزرگترين هدفشان بود كه به هدف غايي خود رسيدند .

طاهريان اظهار داشت: جوانان پرشور و انقلابي ما با ايمان و اعتقادي راسخ و با ايثارگري و از خودگذشتگي به دفاع از مرز و بوم پرداختند و از همه چيز خود گذشتند و حماسه هايي از عشق و شهادت از خود آفريدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها