خبرهای داغ:
امام جمعه موقت دامغان:

مقامات سعودی باید پاسخگوی بی‌کفایتی‌ها و آدم کشی‌ها باشند/ کشورهای اسلامی کمیته حقیقت یاب تشکیل دهند

امام جمعه موقت دامغان گفت: مقامات عربستان سعودی باید مسئولیت این بی‌لیاقتی‌ها و بی‌کفایتی‌ها را بپذیرند و این گونه آدم‌کشی‌ها را بر عهده عده‌ای از حجاج و یا قضا و قدر نگذارند و پاسخ‌گوی اعتراضات جهان اسلام باشند.
کد خبر: ۸۵۷۳۲۰۶
|
۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین احمد فوادیان ظهر امروز در خطبه‌های فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دامغان که در محل مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به فاجعه روز گذشته منا و کشته و زخمی شدن چند هزار نفر از حجاج و عده‌کثیری از هموطنانمان اظهار داشت: دودمان جنایتکار سعودی بارها بی‌لیاقتی، بی کفایتی، عدم مدیریت و سرسپردگی خود را در اداره حرمین شریفین و برپایی مناسک حج به اثبات رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه جهان اسلام و مجامع بین المللی نباید تنها به تسلیت گفتن اکتفا کنند بلکه باید به خود بیایند و سیاست‌های غلط و مشکوک آل سعود که تنها در حج امسال جان چندین هزار مسلمان را گرفته است محکوم کنند، افزود: سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای عضو این سازمان باید به‌خود بیایند و براساس بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی سعودی‌ها، کمیته‌ای را مسؤول برگزاری حج نمایند.

خطیب نماز جمعه دامغان تأکید کرد: باید کشورهای جهان اسلام برای روشن شدن دلایل و مقصران فاجعه منا کمیته حقیقت یاب تشکیل دهد زیرا اعلام نظر سعودی‌ها در این حادثه قابل قبول نیست،  این کمیته باید با وقوف به ابعاد مختلف فاجعه، چرایی رخ دادن این حادثه و فجایع دیگر حج امسال را روشن کند.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: هرکس که الفبای مدیریت را بداند به‌خوبی واقف است که نباید در مسیر عبور سیل گسترده جمعیت ابزار و وسایل خطرآفرین و یا شرایط ایجاد ازدحام را فراهم کرد حال این سؤال پیش می‌آید که دولت سعودی چگونه با یک حرکت زشت، مجهول و مبهم جهت عبور یک جنایتکار و یا علم کردن جرثقیل‌های چندصدتنی در اطراف مسجدالحرام زمینه کشته شدن حجاج بی‌گناه مسلمان را ایجاد کرده است.

امام جمعه موقت دامغان معرفی تبهکاران و خائنان و مسببان این فجایع را دیگر موضوعی خواند که باید دولت‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان خواستار آن شوند و تصریح کرد: امروز بافجایعی که عربستان سعودی در یمن و دیگر بلاد اسلامی مسبب آنها است باید جهان اسلام به این مهم برسد که تفکر وهابیت یک اندیشه صهیونیستی است.

حجت الاسلام والمسلمین فوادیان خاطر‌نشان کرد: دولت عربستان سعودی که خود را به دروغ خادم الحرمین می‌خواند باید مسئولیت این بی‌لیاقتی‌ها و بی‌کفایتی‌ها را بپذیرد و این گونه آدم‌کشی‌ها را بر عهده عده‌ای از حجاج و یا قضا و قدر بیان نکند و پاسخ‌گوی اعتراضات جهان اسلام باشد.

خطیب نماز جمعه این هفته دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوم مهرماه سالگرد تهاجم آمریکای خبیث و جنایتکار به ملت مظلوم و کشور افغانستان به بهانه پوچ مبارزه با تروریسم و شرایط امروز این کشور، رشد تروریسم، مواد مخدر و کشته شدن جمعیت کثیری از مسلمانان در طول سال‌های اخیر گفت: برای همه اثبات شده که دولتمردان آمریکا خود زاییده تروریسم هستند و اکنون به دروغ داعیه‌دار مبارزه با تروریسم هستند.

گفتنی است، نمازگزاران دامغانی پس از اقامه نماز فاصله مصلی نماز جمعه تا میدان امام خمینی(ره) دامغان را در محکومیت بی‌کفایتی و سوء مدیریت حکام عربستان سعودی راهپیمایی کردند و ضمن عرض تسلیت به پیشگاه آقا امام زمان(عج)، مقام عظمای ولایت و خانواده حجاج جان باخته در فاجعه منا و دیگر حوادث خونبار حج امسال و جنایات آل سعود در کشتار مردم یمن و دیگر کشورهای اسلامی خواستار برخورد قاطع جهان اسلام با این رژیم بی‌لیاقت و خونریز شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها