خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت سپاه زیرکوه:

واقعه 17 شهریور نقطه شروع انقلاب اسلامی

قاسمی گفت: واقعه 17 شهریور می دانم مقدمه ای شد برای خیزش مردم تمام شهر های ایران و باعث شد محرم و صفر مردم دیگر ننشینند و وقایع چهلم در چهلم شهرها شروع شد و به سرنگونی رژیم در 22 بهمن 1357 انجامید.
کد خبر: ۸۵۶۶۹۴۰
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت سپاه زیرکوه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی در خصوص حادثه هفدهم شهریور ماه اظهار داشت:  نظام ستم شاهی پهلوی یکی از مظاهر اصلی مبارزه با دین اسلام شده بود و هر نوع تجمعی که در راستای اهداف دینی ما از جمله نماز جمعه صورت می گرفت را بر نمی تافت و همین عاملی شد تا این اتفاق رخ بدهد.

وی بیان کرد: رژیم پهلوی که نفس های آخر عمرش را می کشید از بپاخواستن مردم می ترسید و سعی داشت هر نوع مخالفتی را در نطفه خفه کند.

قاسمی افزود: درسلسله مبارزاتی که از سوی مردم و از سال 1342 شروع شده بود اتفاقاتی از جمله شهادت آقا مصطفی و همچنین اقدامات ضد مذهبی شاه مانند تغییر تاریخ رسمی کشور به شاهنشاهی باعث خشم مردم شده بود و در 13 شهریور به مناسبت عید سعید فطر از سوی مردم تجمعی اعتراض آمیز صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این روز رژیم حکومت نظامی اعلام کرده بود و مردم غافل از این موضوع برای برپا داشتن نماز جمعه به امامت علامه نوری در میدان شهدا(میدان ژاله) تجمع کرده بودند و رژیم که احساس خطر می کرد دست به آتش گشود و مردم را قتل عام کرد و حادثه ای در تاریخ ایران رخ داد که هنوز نمی توان باورش کرد.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه زیرکوه خاطر نشان کرد:به نظر من این حادثه وقوع انقلاب را پیش انداخت چرا که دیگر مردم ساکت ننشستند. رژیم پهلوی اشتباهی کرد که دیگر نتوانست بر جنایات خود سرپوش بگذارد.

قاسمی گفت : من شروع انقلاب را 15 خرداد 1342 می دانم امّا لحظه ای را که شاه احساس کرد سرنگون خواهد شد را واقعه 17 شهریور می دانم، چرا که این واقعه مقدمه ای شد برای خیزش مردم تمام شهر های ایران و باعث شد محرم و صفر مردم دیگر ننشینند و وقایع چهلم در چهلم شهرها شروع شد و به سرنگونی رژیم در 22 بهمن 1357 انجامید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها