خبرهای داغ:
رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان سمنان:

600 نفر در مسابقات قرآنی اوقاف سمنان با یکدیگر رقابت کردند

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان گفت: در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی 600 نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند.
کد خبر: ۸۵۶۵۴۰۷
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسیج در سمنان، حجت‌الاسلام روح‌الله سليماني‌فرد، در نشست خبري سي و هشتمين مسابقات شهرستاني مسابقات قرآن كريم كه در سالن جلسات اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان سمنان برگزار شد، با اشاره به برگزاري مسابقات قرآن سازمان اوقاف در سه مرحله شهرستاني،‌ استاني و بين‌المللي اظهار داشت: مسابقات بين المللي قرآن كريم از آنجا كه در امتداد مسابقات شهرستاني و استاني توسط سازمان اوقاف و امور خيريه برگزار مي‌شود، داراي وجاهت خاصي است و به همين دليل جامعه قرآني نيز اعتقاد و اعتمادي وي‍ژه به اين مسابقات دارند.

وي با اشاره به اينكه مسابقات قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خيريه در رشته‌هاي مختلف از جمله قرائت، ترتيل، مفاهيم، حفظ 5، 10،20 جزء و حفظ كل قرآن، اذان، ‌دعاخواني برگزار مي‌شود، ‌اظهار داشت: تفاوت برگزاري مسابقات سال جاري با سال‌هاي گذشته در اين است كه مسابقات در دو مقطع شكوفه‌ها زير 18 سال و بزرگسالان برگزار مي‌شود.

رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان سمنان خاطرنشان كرد: مسابقات قرآن كريم در مقطع شكوفه‌ها بر اساس دستورالعمل ابلاغي سازمان اوقاف و امور خيريه و تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش به جهت حضور حداكثري نوجوانان و جوانان دانش‌آموز و كاهش هزينه‌ها در بستر اقتصاد مقاومتي در مهرماه برگزار مي‌شود.

حجت‌الاسلام سليماني‌فرد با اشاره به برگزاري مسابقات قرآن كريم در مقطع بزرگسالان در سيزدهم شهريور ماه و اظهار داشت:‌ در اين مسابقات يك هزار نفر ثبت نام كرده بودند كه مسابقات با حضور 60 درصد از اين تعداد به تعداد 600 نفر به تفكيك 400 نفر از بانوان و 200 نفر از آقايان با حضور داوران و اساتيد بومي سمنان برگزار شد.

وي با بيان اينكه بر اساس رأي هيئت داوران نفرات برتر مرحله شهرستاني معرفي شدند، افزود: در بخش بانوان و در رشته حفظ 5 جزء خانم‌ها معصومه شيخ‌الاسلامي،‌ فرزانه انصاري‌نيا و زهرا عبدوس به ترتيب عناوين اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان سمنان ادامه داد:‌ در رشته حفظ 10 جزء خانم‌ها زهرا حافظي، ناهيد امين اللهي و زهرا دامغانيان، در رشته حفظ 20 جزء خانم‌ها منصوره آقاحسني، سميه كيكاوسي و سميه صندوقدار و در رشته حفظ كل خانم‌ها عطيه تبيانيان، زينب شاطري و سكينه نتاج به ترتيب رتبه‌هاي اول تا سوم را كسب كردند.

حجت‌الاسلام سليماني‌فرد عنوان كرد: در رشته دعاخواني خانم‌ها خورشيد سلطانعليان، ساره باني و عطيه تبيانيان، در رشته تلاوت ترتيل طيبه رحماني‌فر، ساره باني و فرخنده سلماني به عنوان نفرات برتر شناخته شدند و در رشته تلاوت تحقيق نيز مهديه اسماعيل پور با رأي هيئت داوران رتبه نخست را كسب كرد.

وي نفرات برتر مسابقات قرآن كريم برادران ويژه بزرگسالان را در رشته حفظ 10 جزء محمدذوالفقاري، حفظ 20 جزء محمدمهدي عباسي و حفظ كل محمدتقي سعدالدين عنوان كرد.

رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان سمنان افزود: در رشته اذان به آقايان محسن سفيديان، مصطفي مدرسي و حسينعلي جمال و در رشته دعاخواني آقايان حسن گلپايگاني، محمدتقي سعدالدين و رحمت الله خواجوي،‌ در رشته ابتهال محمدباقر بقاء، در رشته ترتيل آقايان محسن خطيبي، سيدعلي اصغر تقوي و حميد سماوي عناوين اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

حجت‏الاسلام سليماني‏ فرد خاطرنشان كرد: در رشته قرائت آقايان محمداسماعيل آريامنش، محمدباقر بقا به طور مشترك مقام اول و آقايان مصطفي مدرسي و اميرحسين مرادي‌حقيقي عناوين دوم و سوم را كسب كردند.

وي با اشاره به اينكه براي تمامي نفرات برتر راه يافته به مرحله استاني كارگاه آموزشي با حضور اساتيد برجسته برگزار خواهد شد، يادآور شد: مراسم تجليل از نفرات برتر مرحله شهرستاني بيست و سوم شهريورماه در امامزاده يحيي(ع) با حضور مسؤولان استاني و شهرستاني و جامعه قرآني برگزار مي‌شود.

رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان سمنان با بيان اينكه مرحله استاني مسابقات قرآن كريم مقطع بزرگسالان در نيمه دوم مهر و آبان ماه برگزار مي‌شود، گفت: معارف قرآني در راستاي اجراي منويات رهبري بايد در جامعه ترويج و تعميق يابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها