خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان:

واحدهای نیکوکاری با هدف رفع مشکلات اصناف و بازاریان نیازمند ایجاد می شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: امروز واحدهای نیکوکاری در اصناف و بازاریان تفاهم نامه استانی آن امضا می شود تا با شکل گیری واحدهای نیکوکاری در ادامه تفاهم نامه کشوری در استان راحتر مشکلات اصناف و بازاریان نیازمند برطرف شود.
کد خبر: ۸۵۶۴۲۹۰
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نجفعلی انتظاری در مجمع بسیج اصناف استان سمنان در تالار پارمیس شاهرود در سخنانی با اشاره به تاریخچه شکل گیری کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: از سال 1340 جمعی از بازاریان و اصناف برای رسیدگی به خانواده های زندانیان سیاسی جمع شدند و هسته مرکزی تشکیل دادند و 22 روز بعد از پیروزی انقلاب فرمان تشکیل کمیته امداد از طرف امام خمینی (ره) با حضور اعضایی که از کسبه و بازاریان بودند مانند عسگر اولادی،شفیق حاج حیدری و نیری که معتمد جامعه و امام بودند انجام شد.

وی افزود: اینکار عظیم با مبلغ ناچیزی از طرف امام راحل شکل گرفت و امروز خیلی از کشورها الگو از ما می گیرند که نهادی تشکیل شده که کمک دولت پول مردم را متمرکز کند و با پول اقدام وسیعی را انجام دهد.

انتظاری با تأکید بر اخلاص در عمل و کار برای خدا بیان کرد: اگر کار برای خدا باشد، ماندگار است مانند طرح شهید رجایی برای سالمندان در روستاها که تا امروز نام شهید رجایی ماندگار و در دورافتاده ترین روستاها شهید رجایی را می شناسند.

وی با اشاره به امضاء تفاهم نامه همکاریز بسیج بسیج اصناف و کمیته امداد تصریح کرد: بیش از دو هزار یتیم توسط 10هزار حامی که بخش عظیمی از آنها از اصناف و بازاریان هستند و دنبال روزی حلال هستند حمایت می شوند و رسیدگی به نیازمندان را خود تقبل می کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره به تفاهم نامه کشوری مراکز نیکوکاری محلات با محوریت مساجد که آثار خوبی در برداشته افزود: امروز واحدهای نیکوکاری در اصناف و بازاریان تفاهم نامه استانی آن امضا می شود تا با شکل گیری واحدهای نیکوکاری در ادامه تفاهم نامه کشوری در استان راحتر مشکلات اصناف و بازاریان نیازمند برطرف شود.

وی تاکید کرد: بسیج اصناف پل ارتباطی با کمیته امداد برای همفکری و استفاده از امکانات حقوقی برای کمک خیرخواهانه به اصناف و بازاریانی که دچار مشکل هستند می باشد تا راه حلی برای بر طرف کردن مشکلات آنان میسر شود.

انتظاری با بیان اینکه هم افزایی بین بسیج اصناف و کمیته امداد برای نیازمندان اصناف و بازاریان برای استفاده از ظرفیت بسیج اصناف لازم است، افزود: هر خانواده ای که کمک لازم دارند شناسایی و در بحث اشتغال زایی و روی پای خود ایستادن خانواده ها می توان قدم برداشت و در بحث خرید محصولات مختلف از خانواده های خوداشتغال خانگی نیز می تواند راهگشا باشد.

در این مجمع با حضور رئیس سازمان بسیج اصناف استان سمنان و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تفاهم نامه ایجاد واحدهای نیکوکاری بین بسیج اصناف و کمیته امداد استان در حضور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور امضاء شد.

مسئول بسیج علمی پژوهشی استان سمنان نیز در این همایش با اشاره به 123 طرح حمایت شده توسط این مرکز گفت: در این مرکز نمونه های اولیه و ایده ها تبدیل به طرح می شوند و سازمان مرکز حمایت از ایده نوآورانه و مرکز رشد را ایجاد کرده تا ایده تبدیل به پدید شود و از این طریق به اشتغال کمک و اقتصاد مقاومتی تحقق یابد.

حسینعلی جعفری افزود: کمک اصناف در ایجاد بازار خرید و حمایت از این طرح ها لازم و ضروری است و بازاریابی و فروش و نباز سنجی بازار به محصولات مورد نیاز می تواند در تحقق این ایده ها به عمل کمک کند.

وی با تأکید بر کمک به تجاری سازی و دعوت به سرمایه گذاری اصناف در این راستا گفت: اگر به این جوانان کمک کنیم و به تعداد انگشتان دست نیز از این طرح ها حمایت کنیم افتخاری برای استان است و ما امروز سفارش برای تولید داریم اما توان تولید نداریم و سرمایه گذار احتیاج داریم تا کمک کند و این ایده ها و طرح ها به تولید انبوه برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها