خبرهای داغ:
رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی فردوس:

توسعه عدالت اجتماعی و بهبود اوضاع کار از اهداف تعاونی ها است

رئیس اداره کار و تعاون فردوس گفت: توسعه عدالت اجتماعی، بالا بردن سهم تعاون در اقتصاد ملی و کمک به بهبود اوضاع کار از جمله اهداف تعاونی ها است.
کد خبر: ۸۵۶۴۱۵۷
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، عرب نژاد در جلسه تجلیل از تعاونی های برترعنوان کرد: اقتصاد ایران از سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تشکیل شده است که تعاونی سهم 25 درصدی در اقتصاد کشور دارد اما متاسفانه اکنون تعاونی ها تنها 6درصد در اقتصاد سهم دارند.


وی اظهار کرد: بسیاری از کشورها که از موضوع تعاون استفاده کرده اند سهم زیادی در اقتصاد کشور خود داشته اند، سرمایه های تعاون کمتر از سرمایه های اقتصادی نیست واستفاده از تعاون موجب رفع فقر و تولید ثروت می شود.

رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس تاکید کرد: فرهنگ سازی در حوزه تعاون باید از دانش آموزان و مدارس شروع شود.

عرب نژاد در خصوص تعداد تعاونی های فعال و اعضای این تعاونی ها گفت:90 تعاونی فعال در شهرستان وجود دارد که تعداد اعضای این تعاونی ها به جز سهام عدالت 12 هزار و 937 است.

وی در ادامه در رابطه با تعداد تعاونی ها در یک سال گذشته گفت: تعداد تعاونی هادر یکسال گذشته 11تعاونی با 80نفرعضو وسرمایه ی اولیه 20میلیون تومان بوده است که از این تعاونی ها برای 100فرصت شغلی ایجاد شده است وتعداد فرصت های شغلی توسط کل تعاونی ها 1000نفر بوده است.

رئیس اداره کار وتعاون شهرستان در بیان اهداف کلی تعاونی ها گفت: توسعه عدالت اجتماعی، بالا بردن سهم تعاون در اقتصاد ملی وکمک به بهبود اوضاع کار ازجمله اهداف این تعاونی ها است.

فرماندار فردوس اظهار کرد: قانون اساسی کشور برپایه ی اسلام نوشته شده وبه همین ترتیب اقتصاد کشور برپایه ی تعاون رقم خورده است وپس از انقلاب نیز کارهای خوبی در این حوزه انجام گرفت.

رجبی مقدم علت عدم اعتماد به تعاونی ها را عملکرد نادرست برخی مدیران دانست وگفت:برخی از مدیران تعاونی ها به علت منافع شخصی خود موجب عملکردی منفی برای تعاونی ها شدند برای همین در ایران سرمایه گذاری های فردی بیشتر از جمعی وگروهی پاسخ می دهد.

فرماندار فردوس با اشاره به این که رمز موفقیت در کشور های دیگر انجام کار گروهی است گفت:80درصد بودجه ، بیشتر به سرمایه گذاری های انفرادی تعلق میگیرد وافراد با سرمایه های درشت نیز در ایران محدوداست اگر همین مقدار بودجه به صورت تعاونی درآیند برای اقتصاد بسیار مشکل گشا خواهد بود.

وی همچنین یادآور شد : درهفته دولت با توجه به اعتبارات محدود تملک شاهد افتتاح پروژه های بسیار بوده ایم که این اعتبار در مقابل پول اندوخته شده مردم در بانک ها بسیار ناچیز است بانک ها ومردم باید پای کار باشند وکمک کنند.

رجبی مقدم تاکید کرد: باید برای بخش تعاونی ها جاذبه ایجاد شودتا بتواند با بخش خصوصی رقابت کند.

در پایان یکی از تعاونی هابه نمایندگی مشکلات را بیان کرد واز سه تعاونی برتر، بنیان سازه فردوس، مرتع داری دهیاری سرسبز و شرکت فرش گلچین تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها