خبرهای داغ:
به همت معاونت فرهنگی سپاه استان قم؛

کارگاه آموزشی مربیان شبکه روشنگران بسیج در قم برگزار شد+عکس

کارگاه آموزشی مربیان شبکه روشنگران بسیج به همت معاونت فرهنگی-اجتماعی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در قم برگزار شد .
کد خبر: ۸۵۶۳۶۳۹
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، کارگاه آموزشی مربیان شبکه روشنگران بسیج به همت معاونت فرهنگی-اجتماعی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در مجتمع فرهنگی- تربیتی ولایت قم برگزار شد .

اکبر بختیاری، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه استان قم در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی به خبرنگار ما گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری در بحث فرهنگی و دغدغه هایی که ایشان دارند، سازمان بسیج مستضعفین برنامه ای را تحت عنوان " شبکه روشنگران فرهنگی بسیج " به کلیه استانها ابلاغ کرده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح سعی بر این دارد که در راستای روشنگری فرهنگی به صورت شبکه ای عمل کند، ابراز کرد: بر اساس ابلاغیه ای که ابتدای سال به استانها اعلام شد، استان قم در اوایل خرداد ماه سال جاری و در جلسه شورای فرهنگی بر طبق معیارهای مشخص شده، استاد فرهنگی استان را انتخاب کرد.

معاون فرهنگی-اجتماعی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با بیان اینکه بر اساس این طرح نواحی مقاومت بسیج بایستی یک سرمربی داشته باشند، خاطرنشان کرد: حدود 137 مربی در سطح نواحی شناسائی و انتخاب شده است و به تبع آن در حوزه های مقاومت نیز مربیان به این سرمربیان و به استاد فرهنگی استان متصل و مرتبط می شوند.

وی ادامه داد: حلقه های شجره طیبه صالحین که در هر پایگاه مقاومت برگزار می شود دارای سه عنصر فرهنگی است، که مسئول فرهنگی پایگاه در این شبکه به عنوان راوی فرهنگی به مربی فرهنگی که مسئول فرهنگی حوزه است متصل می شود و به تبع آن به سرمربی و استاد فرهنگی استان مرتبط خواهند شد تا آسیب های فرهنگی شناسائی و در راستای رفع آن اقدامات لازم صورت بگیرد.

بختیاری با اعلام اینکه شبکه سازی تا پایین رده انجام شده است، افزود: دوره آموزشی و توجیهی برای استاد، مربیان و کارشناسان فرهنگی به صورت متمرکز در تهران برگزار شد که 9 نفر از استان قم در این دوره شرکت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشی که در حال برگزاری است ویژه مربیان و سرمربیان نواحی مقاومت است که موضوعاتی از قبیل سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، آسیب شناسی شبکه های ماهواره ای و اجتماعی و دیگر مسائل در این کارگاه به آن پرداخته خواهد شد.

معاون فرهنگی-اجتماعی سپاه استان قم با بیان اینکه سردار مهدوی نژاد فرمانده، حجت الاسلام و المسلمین اکبری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) و دیگر اساتید و نخبگان فرهنگی در این کارگاه آموزشی سخنرانی داشتند، تصریح کرد: استاد فرهنگی و سرمربیان در تهران توجیه شدند و مربیان در این جلسه توجیه خواهند شد تا بتوانند راویان فرهنگی را نیز توجیه کنند.



ارسال نظرات
آخرین اخبار