رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمسار:

مسجد نقش مهمی در تداوم انقلاب اسلامی دارد

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمسار با اشاره به جایگاه مساجد در عرصه های مختلف مذهبی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی جهادی گفت: مساجد نقش مهمی در تداوم انقلاب اسلامی و خنثی سازی توطئه های دشمنان دارد.
کد خبر: ۸۵۵۷۷۱۷
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سائری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در گرمسار گفت : 30مرداد سال 1348 مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد، سال‌ها بعد و به همین مناسبت به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب اعضای سازمان کنفرانس اسلامی در سی‌امین نشست این سازمان، این روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

حجت الاسلام والمسلمین سائری با تأکید بر اینکه مسجد کارکردهای بسیار زیادی دارند، بیان داشت: در طول تاریخ از صدر اسلام تا به امروز مسجد محل اجتماع و ارتباط و حل مشکلات و قضاوت مردم بوده است و تا به امروز این کارکردها را از دست نداده است.

وی افزود: مساجد کانون شکل گیری بسیاری از فعالیت های مردمی بوده است؛ به همین دلیل دشمن از مسجد می ترسد و از گرایش جوانان به مساجد به شدت وحشت دارد و امروز دشمن سعی در جدایی جوانان از مساجد دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمسار با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند«مسجد سنگر است؛ سنگرها را پر کنید»؛ اظهار داشت: مسجد مکانی است که از زمان تولد اسلام مهمترین جایگاه برای تمامی عرصه‌های مذهبی، اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی جهادی بوده و نقش مهمی نیز در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران داشته و این نشان‌دهنده اهمیت نقش کلیدی مسجد است.

حجت الاسلام والمسلمین سائری تصریح کرد: مسجد قبل از بهمن 57زمینه‌های شکل‌گیری فکری، اعتقادی و انسجام و ساماندهی نیروهای مردمی را برای به نتیجه نشستن بزرگترین انقلاب قرن بیستم مهیا ‌کرد و محل اعزام رزمندگان به جنگ در دوران هشت سال جنگ تحمیلی بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها