خبرهای داغ:
امام جمعه طبس:

اطلاع رسانی درست به جامعه هویت می بخشد

امام جمعه طبس گفت: اگر بخواهند هویت یک ملت را بگیرند؛ بمباران خبری می کنند و آن کشور یا جامعه را در یک حالت اضطراب قرار می دهند و اگر بخواهند به جامعه ای هویت دهند؛ باید اطلاع رسانی درست انجام شود.
کد خبر: ۸۵۵۴۸۱۲
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در جلسه ای که به مناسبت روز خبرنگار در محل نهاد امامت جمعه طبس برگزار شد، اظهار داشت: خبر رسانی و خبر درست ارزشش از یک سال عبادت بیشتر است و هم برای گوینده و هم برای شنونده بسیار موثر است.

امام جمعه طبس افزود: کیفیت اخبار در خبرگزاری ها مهم است زیرا هر کدام که به راستی و راست گویی نزدیک تر باشد شوق انسان را به گوش دادن بیشتر می کند و در همه امور در بحث خبرگزاری ها و خبر رسانی باید در جهت صحت خبر دقت زیادی شود و مساله خبر و خبررسانی در جوامع بشری تاثیرگذار است.

مهاجریان مقدم بیان داشت: اگر بخواهند هویت یک ملت را بگیرند بمباران خبری می کنند و آن کشور یا جامعه را در یک حالت اضطراب قرار می دهند و اگر بخواهند به جامعه ای هویت دهند باید اطلاع رسانی درست انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: بحث خبر اهمیت زیادی دارد که پیامبران را خداوند به رسالت برگزیده و عنوان آنان خبر رسانی است و نباء به معنای همان خبر است و خبرها را از خدا گرفته و به بندگان خدا می رسانند.

امام جمعه طبس گفت: باید در جهت وحدت و همدلی و هم زبانی تلاش کنیم و امسال با توجه به شعار سال این موضوع اهمیت بیشتری دارد و این نامگذاری براساس مسائل جهانی و مسائل داخلی است و بعضی می خواهند سوء استفاده کنند و یکی از جهات آن مسائل هسته ای است که به یک نتیجه اولیه رسیده اند و جای تشکر از مذاکره کنندگان هسته ای دارد.

مهاجریان مقدم افزود: یکی از مواردی که احتمال دارد وحدت جامعه را بر هم بزند همین رد کردن مذاکرات هسته ای است و یا عده ای می گویند همه مشکلات کشور به مذاکرات بسته است و نباید وحدت از بین برود.

وی ادامه داد: در هفته های گذشته حضور شخصیت کشوری و جهانی امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری را به طبس داشتیم و آیت الله خاتمی به طبس و طبسی ها علاقه زیادی دارند و برنامه ریزی جهت حضور ایشان در کل شهرستان و بخش های دیهوک و عشق آباد انجام گرفت.

امام جمعه طبس عنوان داشت: حضور آیت الله خاتمی به طبس اهمیت زیادی داشت و یکی از مهم ترین جمله های ایشان نسبت به طبس این بود که «حقیقتا طبس به عنوان یکی از بلاد خالص شیعی است» و این سخن امام جمعه موقت تهران اهمیت زیادی دارد.

مهاجریان مقدم اظهار کرد: حضور فرماندار کربلا در طبس باعث برادر خواندگی بین کربلا و طبس شد تا قسمتی از پروازهای سفرهای زیارتی بین حرمین کربلا و عراق و امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) از طریق این ارتباط دو طرفه انجام شود.

وی ضمن تقدیر از حضور بیش از پیش استاندار در طبس گفت: معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در سفر دیروز استاندار معارفه شد و کلنگ زنی جاده طبس-یزد با حضور استاندار خراسان جنوبی و معاونین که در زمان دولت قبل تصویب شده بود انجام شد و از سمت طبس این جاده بهسازی خواهد شد.

سرپرست اداره ارشاد طبس: فعالیت 25 خبرنگار بسیجی در طبس

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، عباس سنچولی سرپرست اداره ارشاد طبس نیز در این جلسه اظهار داشت: در سطح شهرستان طبس 25 خبرنگار دارای مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالت می کنند و دارای پرونده هستند و همگی در بسیج رسانه ثبت نام نموده اند.

وی تصریح کرد: در طبس سه پایگاه خبری به نام های خبر طبس، گلشن و هودر و یک ماهنامه به نام افق طبس فعالیت می کند که حضور این تعداد خبرنگار و پایگاه اطلاع رسانی باعث پیشرفت فرهنگی و پیشرفت شهرستان می شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس گفت: توجه به واقعیت های جامعه از وظایف خبرنگاران است و اخبار باید در اختیار مخاطبین قرار گیرد و پیشرفت شهرستان و سازمان ها مدیون انعکاس اخبار صحیح است.

پیشرفت شهرستان مدیون انعکاس اخبار صحیح است

سنچولی بیان داشت: خبرنگاران در واقع حلقه اتصال مسئولان شهرستان و مردم به مرکز استان و بالاتر هستند و دوری از حواشی و پرداختن به اصل خبر از نکات مهم است و اگر خدایی نکرده در نحوه خبر رسانی مشکلی به وجود آید مشکل به شهرستان بر می کردد.

وی ادامه داد: دید مثبت نسبت به خبرنگار باعث پیشرفت مسئولان خواهد شد و وظیفه ما است تا دغدغه های خبرنگاران را پیگیری کنیم و سایت سمان میز مخصوص خبرنگاران است و اصحاب رسانه می توانند ثبت نام نمایند تا به ترتیب اولویت نیازهای آنان برطرف شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس افزود: ما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتخار می کنیم که متولی اصحاب رسانه بوده و درخدمت این قشر زحمت کش هستیم.

در ادامه این جلسه سنچولی گفت کارت خبرنگاری در دست پیگیری است و با حضور امام جمعه محترم و مسئول کانون بسیج رسانه استان خراسان جنوبی و مسئولان محلی از خبرنگاران فعال شهرستان طبس تقدیر و تشکر و هدایایی به رسم یادبود به آنان اهدا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها