خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

آیا خوی استکباری آمریکا ناجی ما می شود؟

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا دشمن دیرینه ما که در طول تاریخ انقلاب و حتی قبل از آن فقط با خوی استکباری با ما رفتار کرده است، آیا امروز می تواند به عنوان ناجی عمل کند؟
کد خبر: ۸۵۵۴۸۰۷
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، زاهد در نشست منتظران موعود پایگاه مقاومت سجیه بیرجند در جمع متربیان و سرگروه های شجره طیبه صالحین این پایگاه با طرح چند سوال اظهارداشت: کارکرد جنگ نرم چیست؟ چطور باعث می شود که فضا غبارآلود و تشخیص حق از باطل مشکل شود و افراد نتوانند در زمان های مختلف تشخیص درست بدهند؟

وی به توصیف موضوعات سیاسی در زمان امامان معصوم اشاره و عنوان کرد: مردمانی که پیامبر اکرم(ص) را دیده‌اند، مواعظ او را از دو لب مبارکش شنیده‌اند، در رکابش جنگیده‌اند و زخم برداشته‌اند، در رکاب علی (ع)هم جنگیده‌اند و پس از او با پسر ارشدش امام حسن(ع) بیعت کرده‌اند و اما فرجام کار به آنجا می‌رسد که در روز تشییع جنازه امام، پیکر مطهرش تیر باران می‌شود و هیچ‌کس چیزی نمی‌گوید! برادر دیگر او یعنی امام حسین(ع) در مقابل چشم مردمان و به دست مسلمانان شهید می‌شود و باز هم کسی چیزی نمی‌گوید!

فرجام مدل مسلمانی با دخل و تصرف بیگانگان چیست؟

این هادی سیاسی در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند ادامه داد: چه کسی یا کسانی و با چه ترفندی توانستند جامعه را به این مرحله از سقوط و پستی برسانند؟! آیا این همان مدینه‌النبی و همان آرمان‌شهر پیامبر(ص) بود؟! ظاهرا که همان است، نماز و روزه و حج برپاست؛ اما پسر پیغمبر هم قربانی می‌شود! اینها تلخ‌ترین تجربیات بشری در کره خاک است.

زاهد با بیان اینکه این گونه وقایع پس از آن هم بارها و بارها به طرق گوناگون تکرار شد، افزود: در همه این حوادث، از یک سو با جامعه‌ای روبرو هستیم که مسلمانند و از دیگر سو با افرادی که در آن جامعه، خط و تحلیل خود را القا می‌کنند و آنگونه اسلامی را می‌سازند که از دل آن هم کاخ سبز اموی قابل توجیه و پذیرش است و هم به شهادت رساندن فرزند رسول‌خدا! فرجام این مدل مسلمانی چیست و به کجا می‌انجامد؟!

در فتنه 88، بازی با نمادها و مفاهیم دشمن عده ای را گمراه کرد

کارشناس مسائل سیاسی یادآورشد: در طول تاریخ و در زمان انقلاب اسلامی موارد بسیاری را می توان نام برد؛ از جمله در سال 78 و 88 دشمن چطور با رسانه، افراد و بازی با نمادها و مفاهیم کار کرد که تعدادی از جوانان پاک که هدفشان براندازی نبود و دوستدار امام و رهبری انقلاب خود بودند در آن جریانات در مقابل نظام و بازیگر پازل دشمن قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه در موضوعات اجتماعی هم حرف بسیار است، ادامه داد: فضای رسانه ای و عملکردی تعدادی چطور پیش می رود که گاهی با موضوعات خاص اسلامی و دینی به تعبیری غیر اخلاقی برخورد و بهره برداری سیاسی از آن می شود.

بی حجابی، موسیقی مبتذل و ارتباط با نامحرم، بازی دشمن با افکار جوانان است

زاهد با بیان اینکه با رواج بی حجابی، موسیقی مبتذل و ارتباط با نامحرم با افکار جوانان ما بازی می شود، تصریح کرد: حتی گاهی رعایت مسائل اسلامی شرم آور و بی بند و باری و غرب زدگی زیبا، مدرن و خوب جلوه داده می شود و نمادهای غیر ارزشی جای نمادهای ارزشی را گرفته و نسبت به مسائل شرعی انتقادهای نامتعارف صورت می گیرد.

وی یادآور شد: عاملان جنگ نرم با موضوعات نظامی و علمی هم کار می کنند به طوریکه کشوری که رتبه اول را حداقل در خاورمیانه دارد؛ طوری مطرح می شود که انگار توان مقابله با دشمن و دفاع از خود را ندارد.

این هادی سیاسی با اشاره به اینکه خیلی از افراد که هدفشان مخالفت با نظام نیست با دید تحقیر به نظام می نگرند، گفت: افرادی که به ایرانی بودن خود نمی بالند و گمان می کنند که اگر به روستاهای یک کشور غربی بروند آدمی روشنفکر و پیشرفته محسوب می شوند مگر بر سر افکار و نمادها و مفاهیم آن تعداد هر چند اندک چه آمده ؟

وی خاطرنشان کرد: در جریان توافقات هسته ای مهم است که چه به دست آورده ایم و چه از دست داده ایم و چطور نتیجه سه بر دو به معنی برد برد می باشد.

توافق هسته ای با منافع ملی ما گره خورده است

زاهد بیان کرد: قبل از هر قضاوتی لازم است که متن توافق را کامل مطالعه کنیم و فراتر از موضوعات سیاسی و حزبی ببینیم در جریان نزدیک به دو سال موضوعات فشرده دیپلماتیک و وصل کردن تمام نهادها و موضوعات به مباحث سیاسی و توافق چه بدست آورده ایم؟

این هادی سیاسی ادامه داد: حل شدن موضوعات اقتصادی و موضوعاتی مانند آب آیا با این توافق فراهم شده است یا نه؟

وی با اشاره به اینکه پس موضوع اصلا سیاسی نیست که بخواهیم با دید سیاسی یا حزبی بررسی کنیم و به نوعی با منافع ملی گره خورده است، عنوان کرد: آیا دشمن دیرینه ما (آمریکا)که در طول تاریخ انقلاب و حتی قبل از آن فقط با خوی استکباری با ما رفتار کرده است؛ امروز می تواند به عنوان ناجی عمل کند؟

زاهد تصریح کرد: آیا قبل از بررسی برجام درست است که دعوت به جشن هسته ای کنیم؟ آیا اصلا تعطیل کردن تعداد زیادی سانتریفیوژ باز هم به معنی جشن هسته ای است؟

وی ادامه داد: این ها همه سوالاتی است که شاید در آینده نه چندان دور خود جامعه نسبت به آن قضاوت خواهد کرد ولی لازمه قضاوت این است که حتما از متن توافق، خبر داشته باشیم و نیاز است که دولتمردان برای ملت بزرگ ایران توافقات محرمانه با آژانس یا 1+5 را بیشتر توضیح دهند.

از ایجاد دو دستگی در جامعه، دشمن سود می برد

وی خطاب به بسیجیان تاکید کرد: در عین حالی که باید هوشیار باشیم از دو دستگی ها و تنش ها و تجمع ها در سطح جامعه جلوگیری شود که مبادا از این فرصت ضرری به مردم برسد که فقط.

وی یادآور شد: حضرت علی (ع) درخطبه 53 می فرمایند " سخت بترس از دشمنت بعد از آنکه از در صلح و آشتی درآمد او به وسیله صلح نزدیک می شود تا از شیوه غافلگیری استفاده کند پس احتیاط را پیشه خود ساز و در چنین مواردی خوش گمان مباش".

ارسال نظرات
پر بیننده ها