خبرهای داغ:

پنج کبوتر سبک بال بر دوش مردم بیرجند تشییع می شوند

مراسم تشییع شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در سالروز شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام) با حضور اقشار مختلف مردم و هیئت های مذهبی برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۵۳۳۲۰
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، صبح امروز در شهرستان بیرجند بوی عطر شهادت پیچید و پیکر پاک چهار شهید گمنام و یک شهید تفحص شده ساعت 7:30 وارد فرودگاه بیرجند شد و مورد استقبال مسئولان و یگانهای نظامی و انتظامی خراسان جنوبی قرار گرفت.

این مراسم با استقبال با‌شکوه مردم و مسئولان استان برگزار شد و پیکر پاک این پنج شهید به صورت کاروانی از فرودگاه به سمت میدان امام خمینی(ره)، میدان طالقانی و میدان ابوذر حرکت کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم، با بیاناینکه پنج شهید گمنام در عملیات خیبر و بدر به درجه رفیع شهادت نایل آمدند، اظهار داشت:این شهدا 25، 24، 21 ، 20 و 18 سال دارند.

حسن مجنونیادامه داد: دو شهید در سال 62 و در جزیره مجنون در عملیات خیبر و دو شهید دیگر نیز در سال 63 و در شرق دجله در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی با بیان اینکه یک شهید از این شهدا هویتش مشخص شده است که فردا پس از تشییع در بیرجند به قاین منتقل میشود، گفت: شهید احمد دلیر 21 ساله متولد شهر قاین بوده که در شرق دجله در عملیات بدر به شهادت رسیده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه مراسم وداع و تدفین این شهدا فردا از ساعت 6:30 با حضور هیئت‌های مذهبی، مردم و مسئولان با زیارت عاشورا در محبان الزهرا(س) آغاز می‌شود، تصریح کرد: همچنین مراسم تشییع نیز از ساعت 8:30 از میدان شهدا به سمت میدان ابوذر صورت میگیرد.

مجنونی افزود: یک شهید در پادگان تیپ سه انصارالرضا(ع) و یک شهید نیز در پادگان محمد رسول‌الله(ص) تدفین می‌شوند و همچنین مراسم تشییع دو شهید در شهر ارسک و یک شهید در شهر قاین متعاقبا اعلام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها