خبرهای داغ:
مشق جهادی؛ تکلیف الهی/2

جهادگران کارآمدترین نیروها بعد از رزمندگان دفاع مقدس

جهادگر بسیجی از آیسک گفت: جهادگران اردوهای جهادی کارآمدترین نیروها بعد از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اند که بدون هیچ چشم داشتی در عرصه های مختلف به مردم مناطق محروم خدمت رسانی می کنند.
کد خبر: ۸۵۴۹۶۶۱
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
محمدرضا شاهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی اظهار کرد: جهادگران اردوهای جهادی کارآمدترین نیروها بعد از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اند که بدون هیچ چشم داشتی در عرصه های مختلف به مردم و مناطق محروم خدمت رسانی می کنند.

دهیار روستای نوبهار از توابع شهرستان آیسک عنوان کرد: نیروهایی که در عرصه جهادی خدمت رسانی می کنند بدون هیچ تکبر و حقیقتا بدون هیچ گونه مزدی مخلصانه کار می کنند.

شاهی افزود: این نیروها مردمی ترین نیروهایی هستند و باید مردم مناطق محروم علاوه بر کمک به جهادگران خودشان در عرصه های مختلف برای توسعه و آبادانی مناطق روستایی خود فعالیت کنند و به دنبال این نباشند که افرادی برای آنها خدمت رسانی انجام دهند.

جهادگر بسیجی با بیان اینکه لازم است مردم مناطق محروم نیز در اردوهای جهادی حضور پیدا کنند، گفت: می توان برای حضور 50 درصد جهادگران و 50 درصد مردم مناطق محروم در اردوهای جهادی برنامه ریزی توسط دست اندرکاران این اردوها برنامه ریزی شود.

مسئولان از صنایع دستی مانند بافت و آموزش فرش بافی حمایت کنند

شاهی به مشکلات روستای نوبهار اشاره و عنوان کرد: مهمترین مشکلات این روستا بی سوادی است که باعث می شود مردم و مسئولان روستا کمتر توجه به جذب بودجه و توسعه روستا داشته باشند.

فرمانده پایگاه مقاومت شهید رحمت الله خفاجه روستای نوبهار با توجه به اینکه جاده روستا از مناطق ییلاقی عبور می کند و قسمت عمده این جاده خاکی است، ادامه داد: کمبود فضای تفریحی و ورزشی و نداشتن خانه عالم از دیگر مشکلات این روستا است.

خشکسالی پی در پی در روستای نوبهار موجب هجرت جوانان به شهر شده است

جهادگر بسیجی یادآور شد: با توجه به خشکسالی های پی در پی چند سال اخیر، کمبود آب موجب خشک شدن چشمه های روستا شده که این امر موجب هجرتجوانان به شهر شده است.

شاهی با تاکید براینکه مردم این روستا خوشبختانه دارای مسائل اعتقادی و مذهبی قوی هستند، عنوان کرد: اگر در بین اهالی روستا کسی چند روز برای اقامه نماز حاضر نباشد اهالی روستا با مراجعه به منزل فرد از حال وی باخبر و دوباره او را به مسجد دعوت می کنند که این موضوع از نقاط قوت و مهم در بین مردم این روستا است.

دهیار روستای نوبهار با بیان اینکه مستقر نبودن روحانی در روستا، مشکلات آب و حمایت نکردن از مردم برای بافت قالی از مشکلات محوری این روستا است، ادامه داد: مسئولان حمایت های لازم را در جهت آموزش بانوان برای توسعه صنایع دستی که منبع درآمدی برای روستائیان است، داشته باشند.

فرمانده پایگاه مقاومت شهید رحمت الله خفاجه با بیان اینکه لای روبی قنات کمک به توسعه کشاورزی است، افزود: با توجه به خشکسالی سالهای اخیر مردم این روستا به پرورش محصولاتی کشاورزی مانند گردو، بادام، انگور و گندم دیم به دامپروری و پرورش مرغ خانگی روی آورده اند که بتوانند نیاز خود را برآورده کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها