مدیر آزمایشگاه‌های مرجع غذا و دارو:

یارانه شیر باید به تمامی اقشار جامعه اختصاص پیدا کند/ تبلیغات چیپس و پفک بیشتر از شیر است

مدیر آزمایشگاه‌های مرجع غذا و دارو گفت: یارانه شیر باید به تمامی اقشار جامعه اختصاص یابد و صرفاً نباید در مدارس باشد.
کد خبر: ۸۵۴۹۴۰۰
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، مصرف شیر در کشور‌های توسعه یافته را ناشی از فرهنگ بالای آن کشور دانست و اظهار کرد: اگر در کشوری مصرف شیر بالا باشد نشان از آن دارد که در آن کشور برنامه منسجمی حاکم است و در توسعه یافتگی کشور تاثیر بسزایی در آن دارد؛ امروزه کشور‌های توسعه یافته مصرف شیر را در برنامه‌های اصلی خود گنجانده‌اند و به خصوص در مدارس این مهم را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی ادامه داد: شیر از موثرترین مواد غذایی است که در سلامت افراد نقش بسیار مهمی دارد و یک غذای بسیار سالم و کامل که دارای انواع ویتامی‌ها، پروتئین و املاح است و به طور کل یک فرآورده بسیار پرسودمند در بحث سلامت است.

عضو هیئت علمی واحد علوم دارویی، جدیت در توزیع شیر در کشور را ضعیف دانست و افزود: در کشور ما برخی مواقع مصرف شیر جدی گرفته می‌شود، اما به یکباره مصرف آن قطع می‌شود، در حالی که نباید اینگونه باشد چرا که مصرف شیر به نفع کشور است و از بسیاری بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.؛ امروزه متاسفانه بیماری‌های غیر واگیردار بسیار زیاد شده است و این مسئله با تغذیه نامناسب به خصوص مصرف کم شیر بی ارتباط نیست.

رستگار، اختصاص یافتن یارانه در صنعت شیر را ضروری دانست و افزود: یارانه شیر باید به تمامی اقشار جامعه اختصاص یابد و صرفاً نباید در مدارس باشد، باید حمایت از سوی دولت شکل بگیرد تا مردم به راحتی دسترسی به شیر داشته باشند و اگر در این زمینه هزینه کنیم ضرر نکرده‌ایم، دولت باید به طور مداوم از صنعت شیر حمایت کند و شیر به عنوان وعده غذایی در برنامه تغذیه افراد جای بگیرد.

مدیر آزمایشگاه‌های مرجع غذا و دارو، کاهش کیفیت شیر را بی ارتباط با مشکلات دامداران ندانست و گفت: شیر باید تاییده لازم برای مصرف را داشته باشد، اما متاسفانه در برخی دامداری‌ها با برداشتن چربی و مخلوط با آب تقلب صورت می‌گیرد، البته شاید این مسئله ناشی از مشکلات برخی دامداران باشد که هزینه‌های زیادی بابت تولید شیر پرداخت می‌کنند که در اینجا همانطور که گفته شد باید یارانه از سوی دولت در مورد شیر داده شود تا شاهد اینگونه تقلب‌ها نباشیم.

وی تصریح کرد: مهمترین مشکل در صنعت شیر مسئله فرهنگ سازی است، در برنامه‌های تلویزیون انواع محصولات چیپس و پفک و مواد غذایی دیگر که برای سلامت بدن مضر هستند تبلیغ می‌شود، اما تبلیغ شیر که سرشار از منابع مفید غذایی است بسیار کم است، مردم هزینه ‌های زیادی بابت فست فود می‌دهند، اما شیر را به خاطر قیمت آن نمی‌خرند، در حالی که قیمت شیر کمتر از فست فود است و این همان مشکل فرهنگسازی در جامعه است.

رستگار در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌های خوب از سوی صدا و سیما و فرهنگ‌سازی در این زمینه باعث می‌شود تا مصرف شیر در جامعه بالا رود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار