خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زیرکوه:

فقدان بینش و آگاهي از آثار ترک امر به معروف و نهی از منکر است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زیرکوه گفت: فقدان بینش و آگاهي، ترس های بی مورد و نداشتن اعتماد به نفس از راه های ترک امر به معروف و نهی از منکر بین مردم است.
کد خبر: ۸۵۴۸۸۱۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسن ارمغان در نشست کارگروه علمی و تخصصی مربیان عقیدتی و سیاسی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زیرکوه با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، اظهارداشت: مسأله امر و نهى، ريشه در درون انسان ها داشته و مربوط به نژاد، منطقه یا دین و آیین خاصی نمى باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زیرکوه گفت:هر کس از هر نژاد و ملیتی و تابع هر آئین و مسلکی که باشد اگر فطرت سالم و دست نخورده ای داشته باشد اعمال زشت و ناپسند را نمی پذیرد و نسبت به کارهای خوب روی خوش نشان می دهد.

ارمغان با اشاره به اینکه علت اینکه چرا امر به معروف و نهی از منکر با آن همه آثار و برکات و روایات فراوانی که پیرامون آن مطرح شده مورد بی مهری بسیاری از مسلمانان قرار گرفته است گفت: مردم در برابر منکراتی که مشاهده می کنند از خود حساسیتی نشان نداده و یا بی تفاوت از کنار آن می گذرند.

وی فقدان بینش و آگاهي و ترس های بی مورد داشتن را از آثار ترک امر به معروف و نهی از منکر دانست و ادامه داد:تصورات غلط از امر به معروف و نهادینه نشدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و نداشتن اعتماد به نفس از راه های ترک امر به معروف و نهی از منکر در بین مردم است.

وی با اشاره به حدیثی از مولای متقیان امام علی (علیه السلام) بیان داشت: حضرت علی علیه السلام می فرمایند" کمترین و کوچکترین مرتبه امر به معروف این است که با طرف با چهره عبوس برخورد شود و نمونه بارز دیگر امر به معروف عاشورا است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زیرکوه با بیان اینکه هدف از قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود، عنوان کرد: امام حسین(ع) برای احیای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر حج خود را ناتمام گذاشت و به سمت کربلا حرکت کرد که این نشان از اهمیت فریضه امر به معروف دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها