خبرهای داغ:

همت خبرنگاران بیرجندی در احیای یک معروف در قاب دوربین

در حالیکه هنوز یک ماه از آغاز فعالیت واحد خواهران بسیج رسانه استان می گذرد، تعدادی از خبرنگاران بیرجندی در اقدامی عملی دست به احیای یک واجب کم رنگ شده زدند.
کد خبر: ۸۵۴۶۸۴۹
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
نجمه زهدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی اظهار داشت: تابستان فصلی است که بسیاری از مردم از اقشار مختلف زمان زیادی از روز و شب خود را در فضاهای سبز و بوستان های شهر سپری می کنند و این نشاط و سرزندگی خانوداه ها بسیار زیباست ولی در این میان یک مسئله یا بهتر بگوییم یک معضل خیلی به چشم می خورد و آن هم عدم حجاب مناسب برخی بانوان است.

وی ادامه داد: متاسفانه فصل تابستان و گرمای هوا و همچنین آمدن به فضای آزاد دلیل برخی از بانوانی است که چادرهای خود را که اغلب اوقات دارند استفاد نکنند و با مانتوهای به اصطلاح تابستانی و وضعیتی که زینبده بانوی مسلمان نیست در بوستان ها حاضر شوند.

مسئول واحد خواهران بسیج رسانه خراسان جنوبی افزود: همین نکته تعدادی از خبرنگاران را به این فکر انداخت که به جای نشستن و خبردادن از گزارش عملکردهای ادارات مختلف در زمینه حجاب که سالانه هم ماشاالله بالا و بالاتر می رود دست به یک اقدام عملی و ابتکاری بزنند.

زهدی تصریح کرد: از این رو تعدادی از خبرنگاران خواهر مرکز استان پیشنهاد برگزاری طرحی را دادند که برای اولین بار قرار بود در بیرجند و حتی استان اجرا شود و آن هم برپایی یک آتلیه در یکی از همین بوستان ها و گرفتن عکس یادگاری از بانوان با حجاب برتر یعنی چادر بود.

وی گفت: از تصویب طرح تا اجرایی شدن کار مدت 10 روز هم نگذشت که عکاس، مدیر رسانه، مسئول تحریریه و خبرنگار پای کار آمدند و با تحمل سختی های بسیار برای هماهنگی ها و تهیه وسایل و امکانات کار را شروع کردند و بسیجی وار و جهادی چندین ساعت وقت گذاشتند تا طرح آغاز شود.

مسئول واحد خواهران بسیج رسانه خراسان جنوبی یادآور شد: آتلیه مهربانو که از پنج شنبه شب گذشته کار خود را در پارک توحید بیرجند آغاز کرده است با وجود کمبود امکانات مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است به طوری که ما در همین سه شب برگزاری آتلیه علاوه بر بانوان محجبه ای که علاقه بسیار داشتند که خود را با این حجاب زیبا در قاب دوربین ببینند، بسیاری از بانوان بدحجاب را داشتیم که وقتی با استقبال ما و پوشیدن چادرهای زیبا و جدید همچون حصنی و دانشجویی جلوی لنز دوربین عکاسان ما حاضر می شدند و خود را در عکسی که چند دقیقه بعد تحویل شان داده می شد می دیدند بسیار خوشحال می شدند و حتی بعضی وقت ها خودشان یا همسرانشان از دیدن عکس های خانم شان با این حجاب زیبا و متفاوت متعجب می شدند.

زهدی با بیان اینکه در کنار آتلیه نمایشگاه ارائه محصولات حجاب و عفاف نیز برپا است، گفت: تیم اجرایی این آتلیه که جمعی از خبرنگاران و خواهران فرهنگی شهر هستند با صحنه هایی روبرو شده اند که هر لحظه آن جا برای تهیه یک گزارش خبری و گزارش تصویری داشت، برخوردهایی که صد البته اگر مسولان فرهنگی و غیرفرهنگی استان مان هم حضور می داشتند می توانستند از این رخداد فرهنگی در کنار مردم لذت ببرند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تعداد زیادی از مراجعه کنندگان ما دختران نوجوانی هستند که تحت شرایط نامناسب اجتماعی و رسانه ای دشمن حتی یکبار هم حجاب را تجربه نکرده اند و وقتی تیم حجاب آرای ما آنها را با مدلهای مختلف شال و روسری و چادرهای مناسب شان آماده می کنند و خود را با این وضعیت می بینند بسیار خوشحال می شوند و با صحبت های دلگرم کننده خود سبب می شود خستگی چندین ساعته کار از تن اعضای تیم بیرون رود.

زهدی در پایان با دعوت از همه جامعه خبری استان به خصوص عکاسان و خبرنگاران برای بازدید از این آتلیه گفت: واحد خواهران بسیج رسانه استان درخواست انعکاس این رخداد خوب فرهنگی در رسانه های استان را دارد تا افراد علاقه مند که تاکنون نتوانسته اند از این فرصت بهره برند در فرصت اندک باقی مانده از این امکان به وجود آمده استفاده کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها