خبرهای داغ:
مشق جهادی؛ تکلیف الهی/1

توسعه فرهنگ محرومیت زدایی رسالت جهادگران در مناطق روستایی

جهادگر اردوی جهادی شهید علی نوری گفت: مهمترین هدف و رسالت جهادگران اردوهای جهادی در مناطق محروم، سازندگی و توسعه فرهنگ خودباوری و محرومیت زدایی است.
کد خبر: ۸۵۴۵۶۴۷
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
محمد براتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی با بیان اینکه می‌توان در یک کلمه مهم‌ترین هدف برگزاری اردوهای جهادی را " سازندگی" دانست اظهارداشت:این کلمه توضیح دارد؛ همان‌گونه که خود جهاد توضیح دارد. آغاز این سازندگی، ساختن خود است.

وی عنوان کرد: اولین هدف اردوی جهادی خود سازی است؛ همان‌طور که برترین جهاد‌ها جهاد اکبر در معرکه نفس است و این گذر از خود و اجابت حق بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین غنیمتی است که از این سفر برای آدمی می‌ماند.

براتی خاطرنشان کرد: در طی این سفر، تذکر و همیاری به یکدیگر در پیمودن پلکان رشد و کمک به سایرین برای ساختن فضای فرهنگی و مذهبی محیط نیز حاصل می‌آید.

این جهادگر اردوی جهادی افزود: در کنار این مزایا، رسالتی بر دوش جهادگران است و آن توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم منطقه است.

وی از دیگر اهداف اردوهای جهادی را سازندگی عمرانی، فرهنگی، علمی و بهداشتی در منطقه دانست و ادامه داد:در اردوی جهادی، دانشجویان با وضعیت زندگی یک منطقه محروم کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی آشنا شده و با تلاش مخلصانه برای سازندگی در آن منطقه، می کوشند که خود را ساخته و رضوان الهی را کسب کنند.

این جوان آیسکی با بیان اینکه ما در اردوهای جهادی با موضوع و مفهوم "می سازیم تا ساخته شویم" آشنا می شویم ، گفت: می توانیم در اردوهای جهادی ایثارگری، عزتمندی و کسب تجربه داشته باشیم تا معنای حقیقی کار و تلاش را درک کنیم و بتوانیم از این توانایی برای سالهای آینده زندگی استفاده کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها