خبرهای داغ:
امام جمعه تبریز:

قضایای هسته‌ای نباید زمینه‌ساز دودستگی شود

امام جمعه تبریز در خطبه‌های این هفته با اشاره به پنجم مرداد(سالروز اقامه نخستین نمازجمعه در تهران پس از انقلاب)، نمازجمعه را تجلی شکوه و عظمت اسلامی خواند.
کد خبر: ۸۵۴۵۰۹۱
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری نماز جمعه را مصداق تقابل با هجمه نرم دشمن دانست و تاكيد كرد: بايد مسلمانان به نمازجمعه بیشتر توجه کنند چراكه خود حضور و اجتماع مسلمانان دشمن‌شکن است و اگر نمازجمعه‌ها خلوت شود دشمن طمع می‌کند.

وي با بيان اينكه نمازجمعه در انقلاب اسلامی همواره چون سنگری مستحکم نقش خود را ایفا کرده، افزود: از آنجائيكه نمازجمعه حول محور ولایت شکل می‌گیرد، بیشترین توفیق را در وحد‌ت‌آفرینی و انسجام جامعه دارد.

آیت‌الله شبستری اظهار داشت: وحدت فکری و اعتقادی مسلمانان در نمازجمعه بیشتر متجلی می‌شود، به همین علت دشمن همواره از برپایی چنین جمعی ترس و واهمه داشته است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با نگاهي به مذاكرات هسته اي كشورمان با 1+5، گفت: با وجود مذاکرات، امریکا همچنان با تحريم برخي مسائل، تهديدهاي خود علیه ایران را ادامه مي دهد.

امام جمعه تبریز سیاست‌های ایران در منطقه را به طور كامل مقابل آمریکا خواند و اظهار كرد: موضوع هسته‌ای به‌ وسیله مسئولان در حال پیگیری است و نباید موجب دودستگی در مردم شود.

وي با بیان اینکه مسیر قانونی برای تصویب متن هسته‌ای باید طی شود، بيان داشت: سیاست‌های امریکا در منطقه با سیاست‌های ایران 180 درجه متفاوت بوده و سیاست ما در مقابل امریکا هیچ تغییری نمي كند.

نماينده ولي فقيه در استان در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، تاكيد كرد: وحدت، رمز پیروزی مسلمانان است و انتخابات نباید عامل افتراق شود.

وي ادامه داد: وهابیت، تشیع لندنی و تسنن امریکایی را دشمن برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان ایجاد کرده و مسلمانان دنیا باید آگاه باشند و نگذارند توطئه‌های دشمنان در آن ها اثر کند و بیش از پیش باید وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کرده و علیه دشمنان اسلام بسیج شوند.

خطیب جمعه تبریز به هشتم شوال(سالروز تخریب قبور ائمه بقیع) از سوی فرقه ضاله وهابیت تکفیری نيز اشاره داشت و تصريح كرد: اقدام وهابیت در تخریب قبور ائمه اطهار(ع) و هتک حرمت مزار صحابه پیامبر اکرم(ص) در سال‌های گذشته برای اهداف خصمانه استکبار، رژیم فاسد صهیونیستی و دنیای کفر و نشأت گرفته از تفکرات التقاطی و افراطی فرقه‌های وابسته به استکبار است.

وی افزود: جنایات وهابیت هنوز پس از گذشت سال‌ها از واقعه هشتم شوال، پايان نيافته و امروز شاهد کشتار شیعیان و مسلمانان مظلوم در برخی کشورهای اسلامی از سوي گروهک انحرافی و تروریستی داعش که مورد حمایت استکبار است، هستیم.


ارسال نظرات