خبرهای داغ:
عبور از خط قرمز ممنوع/4

بررسی برجام رسالت تاریخی مجلس است

امام جمعه نهبندان گفت: مجلس شورای اسلامی ملاحظات سیاسی، انتخاباتی و تعاملات باندی و جناحی را کنار بگذارند و برای صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی روی خطوط قرمز ایستادگی کنند که این رسالت تاریخی مجلس است.
کد خبر: ۸۵۴۴۴۰۷
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عباسعلی خزاعی، امام جمعه نهبندان در گفتگو با خبرنگار خاورستان اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی از وجود رهبری عالی‌قدر، فرزانه، تیزبین و آگاه به مسائل روز و زمان بهره‌مند است که به موقع تذاکرات لازم را می‌فرمایند و شناخت دقیقی از سیاست‌مدارن جهان دارند.

وی افزود: تمام هم و غم مقام معظم رهبری در بحث توافق هسته‌ای بر این است که آنچه انجام شده باعث دودستگی و کشمکش نشود.

امام جمعه نهبندان با بیان این‌که تاکید رهبر معظم انقلاب بر رعایت وحدت مسئولان و مردم است، افزود: به نظرم یک سری خطوط قرمزی رعایت نشده و در برخی موارد و جملات ابهاماتی وجود دارد که باعث سوء استفاده دشمن شده است.

خزاعی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی در آستانه انجام یک رسالت تاریخی هستند و باید متن را به دقت بررسی کنند و جلوی سوء استفاده دشمن را بگیرند.

وی اضافه کرد: اگرچه تیم مذاکره‌کننده ایرانی زحمت کشیده‌اند و مقام معظم رهبری نیز از آن‌ها تشکر کردند اما این ایده‌آل نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و ظاهرا امتیازاتی به دشمن واگذار شده است.

امام جمعه نهبندان با تاکید بر اینکه اگرچه کشورهای 1+5 بنا است تحریم‌ها را رفع کنند اما دبه در آورده‌اند، تصریح کرد: باید مجلس شورای اسلامی بر روی خطوط قرمز ایستادگی کنند و این رسالت تاریخی مجلس است که باید بررسی کنند که آیا می‌توان آن را تصویب کرد یا نه؟

خزاعی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی ملاحظات سیاسی، انتخاباتی و تعاملات باندی و جناحی را کنار بگذارند و برای حفظ و صیانت از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در مقابل نظام سلطه جهانی، آنچه را که خیر و صلاح ملت ایران است و شهدای هسته‌ای با خون خود ترسیم کردند را در نظر بگیرند.

وی به بدعهدی کشورهای1+5 و غربی اشاره کرد و افزود: هنوز مرکّب توافق وین خشک نشده است که این کشورها، بدعهدی کردند و این همان پیش‌بینی مقام معظم رهبری و دلسوزی ایشان است که بارها فرمودند به این‌ها اعتماد نکنید.

امام جمعه نهبندان تصریح کرد: آن‌ها طوری قطع‌نامه را تصویب کردند که کل قطع‌نامه‌های قبلی در دل این قطع‌نامه جای می‌گیرد و ایران مجبور است قطع‌نامه‌هایی را که در گذشته رد کرده است را اکنون بپذیرد.

خزاعی ادامه داد: آن‌ها در متن توافق، پارامتری را گنجانده‌اند که اگر درخواست بازرسی‌ از نقطه‌ای در ایران را داشتند و جمهوری اسلامی ایران بر اساس استقلال خود نخواست امنیت ملی را زیر سوال ببرد و اجازه بازرسی ندهد خود به خود تمام قطع‌نامه‌های قبلی برمی‌گردد تا چماق تحریم و گزینه نظامی را بر سر ملت ایران فرود آورد اما کور خوانده‌اند که جمهوری اسلامی تسلیم شود.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند در تجاوز نظامی به جمهوری اسلامی، کشوری که سر شکسته از جنگ خارج خواهد شد، آمریکا خواهد بود، گفت: این یکی از مسائل اصلی است و مقام معظم رهبری از روی احساسات سخنی را بیان نفرمودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها