خبرهای داغ:
مدير كل ميراث فرهنگي استان سمنان:

مجموعه تاريخي بسطام قابليت ثبت در فهرست ميراث جهاني را دارد

مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: مجموعه تاريخي بسطام قابليت ثبت در فهرست ميراث جهاني را دارد.
کد خبر: ۸۵۴۴۳۸۸
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در بسطام، حسين خواجه‌بيدختي در مراسم افتتاحيه چهارمين جشنواره زردآلوي بسطام گفت: مقدمات ثبت جهاني بسطام فراهم شده است و به زودي مجوز راه اندازي پايگاه پژوهشي مجموعه فرهنگي تاريخي بسطام اخذ مي‌شود.

وي جشنواره زردآلو را بهانه اي براي نزديكي بيشتر مردم و ايجاد فضاي پر نشاط اجتماعي دانست و گفت: برگزاري اين جشنواره‌ها در معرفي استان و شهرستان‌ها و جذب گردشگر به استان موثر است.

خواجه بيدختي، برخورداري از آب و هواي مناسب، آثار تاريخي متعدد، موقعيت مناسب و ... را از جمله ويژگي‌هاي بسطام برشمرد و افزود: بر اين اساس، بسطام در ايام نوروز بيشترين ميزان بازديد گردشگران در استان را داشته است.

وي گفت: در ايام نوروز امسال بيش از 38 هزار نفر از بسطام بازديد كردند و اين امر نشانگر مهمان دوستي و مهمان نوازي مردم اين منطقه است.

چهارمين جشنواره زردآلوي بسطام شب گذشته (بيست و نهم تيرماه) آغاز به كار كرد و امروز نيز از ساعت 21 تا 23 و با حضور شماري از هنرمندان كشوري برگزار مي‌شود.

در مراسم افتتاح اين جشنواره كه همراه با برنامه‌هاي شاد و مفرح برگزار شد، "حسين خواجه اميري" مشهور به" ايرج" خواننده موسيقي اصيل ايراني حضور داشت.

جشنواره زردآلو با مشاركت شهرداري و شوراي اسلامي شهر نمونه گردشگري بسطام، اداره ميراث فرهنگي شاهرود، فرمانداري شاهرود، بخشداري بسطام، جهاد كشاورزي شاهرود و مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان سمنان در حال برگزاري است.

بسطام در شش كيلومتري شمال شاهرود واقع شده است


ارسال نظرات
پر بیننده ها