خبرهای داغ:
به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب/جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه عاشورا در گفتگو با بسیج:

بي حجابي تتمه فرهنگ غرب است

کد خبر: ۸۵۴۰۰۱۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹

خبرگزاري بسيج: جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه عاشورا  بي حجابي را تتمه غرب خواند و گفت: با بررسی سير تاريخي حجاب خواهيم ديد كه زن در فرهنگ غرب از شخصيت انساني بي بهره بوده و در قرون وسطي به ابتذال كشيده شد و اين انقلاب اسلامي بود كه به زن شخصيت داد تا با حفظ حجاب بتواند نقش آفرين باشد.

حجت الاسلام عبدالرحيم عباسي سرايي در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي با اشاره به اينكه در آيات قرآني و روايات اسلامي زيادي به بحث حجاب تاكيد شده، اظهار داشت: بر طبق همين آيات و روايات از وظايف مسلمانان اين است كه نه گناه كند و نه ديگران را به گناه بيندازد.

وي با تاكيد به اينكه عفاف تنها براي زنان نيست، خاطرنشان كرد: عفاف متعلق به زن و مرد بوده و حجاب كرامتي است كه خانم ها با حجاب خود مي توانند به مردان هم عفت بدهند.

حجت الاسلام نجفقلي زاده سرايي با اشاره به سخن امام علي(ع) كه زكات جمال، با عفت بودن است، حجاب را نشانه ارزشی دانست كه زن به خاطر حيا و كنترل بيشتر، مسئوليت بيشتري نيز در اين زمينه دارد.

وي حجاب را موجب جلو بردن حريم اسلام عنوان و بيان كرد: امروز دنياي استكبار تلاش دارد حرمت خانواده ها را از طريق هجمه فرهنگي از جمله سريال هاي ماهواره اي از بين ببرد، بنابراين ما مي توانيم با تمرين حجاب و عفا و حيا، دشمن را در رسيدن به اين خواسته خود نيز ناكام بگذاريم.

اين مقام مسئول افزود: بناي غرب اين است كه با حجاب مبارزه كند چراكه شكست تاريخي اندولس به واسطه ترويج همين بي حجابي، بي عفتي و بي حيايي رخ داد و دشمن به دنبال ناكامي در جنگ سخت تلاش دارد همين حربه را در قالب جنگ نرم در كشورمان پياده كند كه با توجه به بصيرت ملت ايران هرگز موفق نخواهد شد.

وي با اشاره به تاثيرات فردي، اجتماعي و خانوادگي حجاب، تصريح كرد: حجاب نگه دارنده عصمت زن بوده و زنان پاكدامن مي توانند نيروي ارزشي تربيت كنند.

حجت الاسلام عبدالرحيم عباسي سرايي، آرامش روحي، استحكام و پيوند خانواده، حفظ نسل و جلوگيري از سوء قصدها را از آثار حجاب و رونق گرفتن چشم چراني و هوس سراني، توسعه فساد و فحشا، پيدايش امراض رواني، بي مهري مردان چشم چران به همسران خود، بالا رفتن آمار طلاق و ايجاد دلهره براي خانواده هاي پاكدامن را از آفات بي حجابي برشمرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه فرهنگ حضور زنان در ورزشگاه نهادينه نشده، از اين مسئله انتقاد كرد و گفت: از تلويزيون بارها مشاهده شده كه در خيلي صحنه ها پدران گوش فرزندان خود را در ورزشگاه مي گيرند تا برخي شعارها و فحاشي ها را نشنوند حال ما در اين فضا مي خواهيم زنان را وارد كنيم كه نه تنها دردي دوا نمي كند بلكه مي تواند فتنه اي نيز به وجود آورد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار