خبرهای داغ:
امام جمعه گرگان:

روز قدس همبستگی بین‎المللی مسلمانان در حمایت از فلسطین است

نماینده ولی‎فقیه در گلستان با اشاره به پیام تاریخی امام خمینی در پایه‎گذاری روز جهانی قدس گفت: روز قدس روز همبستگی بین‎المللی مسلمانان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.
کد خبر: ۸۵۳۹۱۱۶
|
۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶

به گزارش  خبرگزاری بسیج و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران و راهپیمایان روز قدس در مصلی شهرستان گرگان اظهار داشت: امروز موج پیام تاریخی امام راحل به همه کشورهای اسلامی حتی خارج مرزها سرایت کرده است.

وی با بیان اینکه مردم مسلمان فریاد انزارشان را علیه دولت غاصب، متجاوز و وحشی اسرائیل اعلام کردند، تصریح کرد: فریاد استکبارستیزی و عدالت‎خواهی از هر اسلحه‎ای اثربخش‎تر است.

نماینده ولی‎فقیه در گلستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر فریاد ظلم‎ستیزی علیه نظام شاهنشاهی به پیروزی رسید، افزود: پیام روز قدس آزادی قدس شریف و مردم فلسطین از چنگال ظلم است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه امام راحل از روزهای ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره نسبت به مسئله فلسطین تأکید داشتند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به نجات فلسطین گره زده شده است.

وی بیان داشت: پیام تاریخی و ماندنی امام راحل در تأسیس روز قدس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باید تکرار شود و همه باید پیام امام که محتوای اسلامی دارد برای حمایت از مظلومان عمل کنیم.

نماینده ولی‎فقیه در گلستان با بیان اینکه روز قدس، روز اسلام است، تأکید کرد: فلسطین جزئی از پیکره جهان اسلامی بوده که آن را از اسلام جدا کردند و تا روزی که این عضو به پیکرش بازنگردد جهان اسلام آرام نخواهد گرفت.

آیت الله نورمفیدی بیان داشت: باید آنقدر روز قدس تکرار شود تا در نهایت مسجدالاقصی از دست صهیونیست‎ها و غاصبان آزاد شود، فلسطین از نظر تاریخی مربوط به اعراب است، دست‎های استکبار جهانی برای اینکه غده‎ای در این منطقه درست کنند تا مزاحمی برای کشورهای اسلامی و مسلمانان باشد دولت غاصب اسرائیل را بعد از جنگ جهانی دوم تأسیس کردند و خودشان آن را به رسمیت شناختند.

وی  با اشاره به اینکه آمریکایی‎ها نخستین کشوری بودند که دولت غاصب اسرائیل را به رسمیت شناختند، گفت: غرب و شرق دست به دست یکدیگر دادند و دولت متجاوز را به رسمیت شناختند، از همان روز اول فلسطینیان غیور و مومن در مقابل این جریان انحرافی ایستادند، مقاومت کردند و شهید دادند.

نماینده ولی‎فقیه در گلستان با بیان اینکه بیش از 60 سال فلسطین آرام نبوده و تا آزادی قدس شریف آرام نخواهد ماند، ابراز داشت: روز قدس که امام راحل آن را پایه‎گذاری کرد، نخواهد گذاشت خواب خوش به چشم صهیونیست‎ها و غاصبان سرزمین فلسطین وارد شود.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به روز عفاف و حجاب گفت: دین اسلام به جایگاه زن شخصیت داد و ارزش قائل شد، حجاب حکم خداست اما رضاخان در مقابل حکم خدا ایستاد.

وی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی باید در مسئله عفاف و حجاب حساس باشد، ابراز داشت: حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار