خبرهای داغ:
امام جمعه میامی:

قرآن محور وحدت جامعه اسلامی است

امام جمعه میامی ضمن برشمردن اهمیت تدبر در آیات نورانی قرآن مجید گفت: قرآن در رأس همه امور و محور وحدت جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۸۵۳۸۸۸۸
|
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میامی، حجت الاسلام قربانعلی صفائی پور در محفل بزرگ قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان با حضور قاری مصری در محل مسجد جامع میامی، ضمن برشمردن اهمیت درک قرآن مجید افزود: قرآن در راس همه امور و محور وحدت جامعه مسلمانان است.

وی افزود: قرآن و اهل بیت دو یادگار پیامبر اعظم(ع) در بین جامعه اسلامی است که اگر به آن چنگ زده شود هیچگاه دچار تفرقه و اختلاف نخواهیم شد.

امام جمعه میامی بر ضرورت تقویت وقف در حوزه امور قرآنی تأکید کرد و گفت: متاسفانه وقف قرآنی در مقایسه با دیگر وقفها سهم بسیار ناچیزی دارد که باید تقویت شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میامی بر ضرورت توسعه فرهنگ قرآنی تاکید کرد و گفت: تدبر و توجه به قرآن و اهمیت دادن به محافل قرآنی پس از انقلاب اسلامی رشد قابل توجهی داشته است ولی تا نقطه مطلوب راه بسیاری در پیش دارد.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای میامی و شاهرود نیز در این محفل نورانی به رسالت قرآنی سازمان اوقاف اشاره کرد و افزود: گسترش فرهنگ وقف قرآنی یکی از مهمترین فعالیت های اداره اوقاف است.

حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری محافل قرآنی، مسابقات بین المللی و ... از مهمترین برنامه های اوقاف وامور خیریه بوده است.

وی تصریح کرد: اوقاف و امور خیریه هیچ مبلغی برای اعتبار قرآنی نداشته و متاسفانه در هشت هزار موقوفه شاهرود و میامی، هیچ وقفی به نام قرآن ثبت نشده است.

رئیس اداره اموقاف وامور خیریه شهرستانهای شاهرود و میامی افزود: اگر در میامی وقف های جدید با رویکرد های جدید از جمله قرآنی ثبت شود بسیاری از مشکلات هزینه ای ما در این محافل برطرف خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها