یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

اهمیت دانش هسته‌ای در حوزه سلامت/ برجسته شدن نقاط قوت کشور با شناخته شدن حقوق هسته‌ای

کد خبر: ۸۵۳۶۸۹۶
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در علم هسته‌ای گفت:‌ تسلط ما بر دانش هسته‌ای نقش بسیار مهمی را در حوزه سلامت ایفا خواهد کرد. دکتر شاهین محمد‌صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار سینا، درباره تأثیر پیشرفت هسته‌ای بر رشد علوم پزشکی اظهار داشت: امروزه وجه سیاسی بحث هسته‌ای بر سایر جهاتش غلبه کرده اما آن چیزی که بسیار در بحث هسته‌ای مهم است و باید به آن توجه شود پیشرفت‌های علمی است.

وی با بیان این‌که ما در زمینه علم هسته‌ای شروع بسیار خوبی داشته‌ایم، افزود: امیدواریم با به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته‌ای ما در این مذاکرات به اهداف بشردوستانه خود برسیم و نقاط قوت خود را برجسته کنیم و با ادامه کارهای تحقیقاتی و سرمایه‌گذاری بیشتر و تربیت دانشمندان جوان‌تر نقاط ضعف خود را بپوشانیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: ما به ترکیبی از ده‌ها نوع علم برای ساخت یک سانتریفیوژ نیاز داریم و باید بتوانیم در مرزهای دانش حرکت کنیم.

محمدصادقی گفت: تسلط ما بر دانش هسته‌ای نقش بسیار مهمی را در حوزه سلامت ایفا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: علوم مختلف فیزیک، شیمی، ریخته‌گری، مغناطیس، الکترونیک، مکانیک و نانو در بالاترین سطح باید به کار گرفته شوند تا یک سانتریفیوژ ساخته شود.

محمدصادقی افزود: باید به جدیدترین روش‌های علمی مسلط بود تا توانایی ایجاد تغییرات در مواد و هسته آن‌ها را داشته باشیم.

وی گفت: وجهه علمی تحقیقات هسته‌ای فوق‌العاده برای ما مهم است و نشان می‌دهد که دانشمندان ما قادرند در مرزهای دانش حرکت کنند و بر هر علمی در دنیا تسلط یابند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک درباره پیشرفت علوم هسته‌ای در حوزه پزشکی افزود: پیشرفت در علوم هسته‌ای در رشته‌های مختلف پزشکی مثل نانو داروها، تجهیزات تشخیصی، آزمایشگاهی، رادیولوژیک و روش‌های imaging و ساخت بعضی داروها در مقابله با سرطان‌ها بسیار تأثیرگذار است.

محمدصادقی با اشاره به استفاده از علوم هسته‌ای در تهیه مواد غذایی اظهار داشت: علوم هسته‌ای در تهیه مواد غذایی بهداشتی و ضدعفونی کردن از پرتوهای گاما و امثال آن استفاده می‌کنند‏، تغییراتی که در بعضی مواد غذایی برای بهتر شدن کیفیت آن‌ها و یا تهیه بذرهای مناسب انجام می‌شود به سلامت مردم مربوط می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار