خبرهای داغ:

ارتباط امام حسن(ع) با خدا، با مردم و دشمنان برای ما درس است

سرپرست بسیج طلاب قاینات گفت: زهد، عبادت و اخلاص در عمل، محبت، اکرام و اطعام مردم، شجاعت و رشادت در مقابل دشمن، از جمله ویژگی های امام حسن(ع) که برای ما درس زندگی است.
کد خبر: ۸۵۳۵۸۲۱
|
۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام موسوی تقی آبادی در مراسم میلاد امام حسن(ع) که به همت روابط عمومی و تبلیغات سپاه قاینات برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام حسن(ع) به فضیلت ماه های رجب، شعبان و رمضان اشاره و اظهار کرد: ماه های رجب، شعبان و رمضان سه فرصت استثنائی برای توبه و بازگشت به درگاه الهی است.

وی ادامه داد: در این سه ماه خداوند سبحان بندگان را توصیه به توبه و بازگشت به سوی خود می کند و می فرماید "بنده من شاید آنقدر معصیت کرده باشی که نتوانی خودت مستقیم به درخانه من بیایی، لذا ماه رجب را ماه علی ابن ابیطالب قرار دادم پس اگر ایشان را واسطه قرار دهی به آبروی علی(ع) قلم عفو بر گناهان تومی کشم".

سرپرست بسیج طلاب قاین افزود: بنده کاهل از این فرصت استثنائی برای توبه استفاده نمی کند. بنابراین خداوند می فرماید "بنده من ناراحت نباش زیرا ماه شعبان ، ماه پیامبر(ص) را برای توبه قرار دادم، پس اگر پیامبر را واسطه قرار دهی به آبروی پیامبر(ص) از گناهان تو می گذرم".

وی خاطرنشان کرد: برای سومین بار متوالی باز خداوند در ماه رمضان خطاب به بندگان می فرماید " اگر در ماه شعبان نیز موفق به توبه و بازگشت به درگاه من نشدی؛ اندوهگین نباش زیرا که ماه رمضان ماه میهمانی خودم را برای بندگان قرار دادم. در این ماه مستقیم به در خانه من بیا تا از گناهان تو درگذرم".

موسوی تقی آبادی با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان افزود: ماهی که پیامبر اکرم (ص) می فرماید "رمضان ماهی است که ابتدای آن با رحمت الهی شروع می شود، وسط آن مغفرت الهی و آخر آن خلاصی از جهنم است که لحظه ی سرور و شادمانی هر بنده ای است".

وی در بخش دیگری از سخنان خود سه بعد ویژگی های امام حسن مجتبی(ع) را برای حاضرین بیان کرد و گفت: ارتباط امام با خدا، امام حسن(ع) همه کارش برای خدا بود؛ لذا امام سجاد(ع) در وصف ایشان می فرمایند "امام حسن عابدترین و زاهدترین مردم بود".

سرپرست بسیج طلاب قاین به ویژگی دیگر امام حسن(ع) اشاره کرد و افزود: رابطه امام با مردم، امام با مردم بسیار مهربان بود و به مردم اکرام و اطعام داشت.

وی رابطه امام حسن(ع) با دشمن را بسیار قابل توجه دانست و اظهار کرد: امام بسیار شجاع بودند و در جنگ جمل و صفین رشادت ها از خود نشان دادند.

موسوی تقی آبادی ادامه داد: بعد از امام علی(ع)، فرزندش امام حسن(ع) ابتدا با دشمنان اسلام جنگیدند، بعد چون یارانشان ایشان را یاری نکردند؛ قضیه صلح پیش آمد و در 10 سالی هم که امام در مدینه بودند هیچگاه در مقابل معاویه و عمروعاص کوتاه نیامدند.

گفتنی است، نامور مداح اهل بیت در مدح امام حسن(ع) مولودی خوانی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها