مدرس علوم پزشکی قزوین:

استفاده از چفیه در پوشش‌های نامناسب اهانت به ارزش‌ها است

یک مدرس دانشگاه علوم پزشکی قزوین نماد چفیه را یادآور جبهه و مقاومت مردم در برابر دشمن دانست و افزود: به کارگیری چفیه در پوشش‌های نامناسب اهانت به ارزش‌ها است.
کد خبر: ۸۵۳۳۷۵۱
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر فاطمه محمدبیگی درباره به کار بردن نماد چفیه در پوشش‌های نامناسب خانم‌ها اظهار داشت: دشمن ما در جنگ نرم ساکت ننشسته، ویروس‌های آلوده خود را که مسلح به سلاح‌های جنگ نرم است پی‌درپی هدفمندتر و قویتر می‌کند.

وی گفت: دشمن دریافته‌ که از راه جنگ و اقتصاد نمی‌تواند ما را مقهور خود کند به همین دلیل نرم‌ترین راه جنگ را انتخاب کرده است و آن ریشه دواندن فرهنگ غربی در آداب و رسوم و سبک زندگی ایرانی و اسلامی ما است.

هرکس حیا ندارد، دین نخواهد داشت
این مدرس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به حدیث هر کس حیا ندارد، دین هم نخواهد داشت، تصریح کرد: دشمن حجاب و حیا را در جامعه ما نشانه رفته است تا بتواند دین ما را تخریب کند و از مقاومت ایران اسلامی در برابر استکبار جهانی بکاهد برای همین وارد لایه‌ها و سبک زندگی مردم ما شده است.

محمدبیگی با اشاره به فعالیت بیش از بیست شبکه ماهواره‌ای برای ایجاد تغییر در فرهنگ بومی و دینی جامعه ایرانی، اسلامی گفت: متاسفانه دشمن با سرمایه‌گذاری در رسانه‌ها برای رسیدن به اهدافش به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده که به معنای زنگی خطری برای مسئولان ما است تا اقدامات جدی‌تری را در این زمینه انجام دهند.

وجود چفیه در پوشش‌های نامناسب اهانت به ارزش‌های ما است
وی گفت: وقتی نمادی مانند چفیه را که یادآور سال‌های جبهه و جنگ و مقاومت مردم ما در برابر دشمن بعثی است در پوشش‌های نامناسب برای خانم‌ها استفاده می‌شود در واقع هدفی جز به سخره گرفتن و توهین کردن این نماد دنبال نمی‌شود.

این مشاوره خانواده ادامه داد: این نشانه‌ای از ورود جنگ نرم به مرحله‌ای جدید و جدی‌تر است، در این مرحله اگر مسئولان تدابیر واکسیناسیون قوی‌تری را برای مقابله با این جنگ نرم نیندیشند و همچنین اگر مردم جامعه ما به راحتی این نشانه‌ها را وارد زندگی خود کنند به همان راحتی هم ارزش‌های ما از دست خواهد رفت.

دشمن با پروژه حیازدایی به جنگ آمده
محمدبیگی با اشاره به پروژه‌های حیازدایی دشمن تأکید کرد: این حرکت‌ها همگی در راستای پروژه‌های حیازدایی دشمن است که ما نباید نسبت به آن تغافل و چشم‌پوشی داشته باشیم باید نسبت به آن اهمیتی از جنس ظرافت و هنر و جنگ نرم بدهیم.

دولت باید از تولیدکننده پوشش اسلامی حمایت کند
وی با اشاره به راهکارهای مبارزه با این نوع از جنگ نرم اظهار داشت: برای مبارزه باید هنرمندانه پوشش‌های اصیل ایرانی و اسلامی را وارد بازار کنیم و از تولیدکننده داخلی این نوع پوشش‌ها با اختصاص یارانه و تسهیلات حمایت کنیم.

این مدرس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در چنین شرایطی تولیدکننده داخلی می‌تواند محصولاتش را با قیمتی مناسب به مصرف کننده عرضه کند و امکان رقابت با پوشش‌های نامناسب و ارزان بازار را داشته باشد، در اینجا نقش حمایتی دولت بسیار مهم و پررنگ است.

محمدبیگی برای مبارزه با تهاجم فرهنگی گفت: اغلب این مدها از ماهواره‌ها و رسانه‌های بیگانه تولید و عرضه می‌شوند در نتیجه باید سواد رسانه‌ای جوانان و والدین را افزایش دهیم تا صاحب قدرت انتخاب شوند.

باید بنیان اعتقادی خانواده تقویت شود
وی تأکید کرد: باید بنیان‌های اعتقادی خانواده‌ها تقویت شود تا خانواده هر پوششی را نپسندد در این حالت تیر تهاجمات فرهنگی به سنگ اصابت می‌کند.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که در پشت این تهاجمات فرهنگی فلسفه، توطئه و تئوری قرار گرفته است و دشمنان برای سبک زندگی ما حتی لباس پوشیدن و خوردن و آشامیدن ما در حال برنامه‌ریزی هستند پس باید مسئولان فرهنگی گامی جدی در این باره بردارند این برنامه‌ریزی‌ها را آن‌ها به دست بگیرند تا بتوانیم برگه برنده این نبرد را به دست آوریم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار