خبرهای داغ:
مسئول رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی:

گشایش درهای روزی حلال با بستن درب مغازه برای نماز اول وقت

مسئول رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی این برداشت برخی از بازاریان که بستن مغازه 20 دقیقه برای نماز اول وقت منجر به کاهش مشتری می شود نشان از کمرنگ شدن اعتقاد این افراد به رزاق بودن خداوند است.
کد خبر: ۸۵۳۱۶۸۳
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵

حجت‌الاسلام محمد تقی ایزد‌خواه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی با بیان اینکه متاسفانه همه برنامه‌های فرهنگی عملیاتی نمی‌شود، اظهارداشت: باید در درجه اول مسئولین بعد فرهنگی و اعتقادی برنامه ها را به خوبی درک کنند تا برنامه های فرهنگی و دینی در بین مردم اجرایی و مورد پذیرش واقع شود.

مسئول رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با اشاره به طرح تعطیلی بازار در هنگام اذان و اقامه نماز افزود: باید اصل نماز برای افراد تبیین شود و افراد هم در اول وقت و هنگام اذان از کار دست بکشند و به صف نماز بپیوندند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری این برداشت را دارند که اگر هنگام نماز محل کسب و کارشان را تعطیل کنند ممکن است منجر به کاهش مشتریانشان شود، عنوان کرد: این نشان از کمرنگ شدن اعتقاد مردم به رزاق بودن خدا است چرا که اگر اعتقادمان به این نکته که روزی‌رسان خداوند است، قوی باشد این مسائل را مطرح نخواهیم نکرد.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان یادآورشد: باید این باور در بازاری ها تقویت شود که خداوند همان معبودی است که بنا به آنچه در تعالیم ما مطرح شده استبه هر که بخواهد بی‌حساب روزی می‌دهد و از طرف دیگر اقامه نماز جماعت 20 دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد.

ایزد خواه خاطرنشان کرد: خداوند از همه مشکلات مادی و معنوی ما مطلع است و اگر با اخلاص از کارهای دنیوی خود برای ارتباط با او بگذریم بی‌شک گره‌های زندگیمان باز خواهد شد.

مسئول رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: باید باورهای دینی خودمان را نسبت به اطاعت از دستورات خداوند در بدست آوردن روزی حلال و خواندن نماز اول وقت قوی کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها