خبرهای داغ:
رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شاهرود

رسيدگي 2850 پرونده توسط تعزیرات حکومتی شهرستان شاهرود در سال93

رييس اداره تعزيرات حكومتي شهرستان شاهرود گفت: تعزیرات حکومتی در شهرستان شاهرود و طی سال۹۳، در مجوع دو هزار و ۸۵۰مورد پرونده را مورد رسیدگی قرار داده است که از این بین دو هزار و ۱۶۵مورد در بخش کالا و خدمات، ۶۰۰مورد در بخش بهداشت و ۸۵فقره در حوزه قاچاق کالا بوده اند و تنها هشت پرونده برای رسیدگی باقی مانده اند.
کد خبر: ۸۵۳۱۵۴۹
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی اسلامی فر در نشست مطبوعاتی هفته قوه قضاییه در دادگستری شاهرود ، با اشاره به اجرای طرح ضیافت در ماه مبارک رمضان، گفت: در این ماه نظارت بر بازارها به همکاری نهادهای دولتی مانند جهاد کشاورزی و صنایع و معادن انجام می شود و طی آن کسبه موظف هستند مرغ منجمد را به ازای هر کیلو پنج هزار و ۴۰۰تومان، گوشت قرمز را ۲۴هزار تومان و گوشت گاو یا گوساله را ۲۷هزار تومان به ازای هر کیلو گرم ارائه کنند.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شاهرود علی اسلامی فر همچنین بیان داشت: قطعا با متخلفان عرضه مواد غذایی در ماه مبارک رمضان برخورد خواهد شد.

وی افزود: تعزیرات حکومتی در شهرستان شاهرود و طی سال۹۳، در مجوع دو هزار و ۸۵۰مورد پرونده را مورد رسیدگی قرار داده است که از این بین دو هزار و ۱۶۵مورد در بخش کالا و خدمات، ۶۰۰مورد در بخش بهداشت و ۸۵فقره در حوزه قاچاق کالا بوده اند و تنها هشت پرونده برای رسیدگی باقی مانده اند.

این مقام مسئول همچنین از کاهش زمان رسیدگی به شکایات واصله به تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: در بخش قاچاق کالا، مدت رسیدگی به پرونده ها از ۴۵ روز به ۲۰روز، در بخش بهداشت از ۲۰ به ۱۰روز و در بخش کالا و خدمات این زمین از ۲۵ به ۱۸روز کاهش یافته است

اسلامی فر همچنین با بیان اینکه به برخی شکایات ۲۴ساعته رسیدگی می شود، ابراز داشت: در وضعیت فعلی و با کار جهادی ماموران تعزیرات حکومتی هم اکنون به بسیاری از پرونده ها به صورت یکروزه رسیدگی می شود.

وی ادامه داد: عمده پرونده های قاچاق کالاو ارز در سال گذشته شامل میوه هایی مانند نارنگی و انبه، تلفن همراه و موتور سیکلت بوده است همچنین قاچاق ذغال گیاه حفاظت شده تاغ در بخش منابع طبیعی عمده پرونده های تعزیرات حکومتی در سال گذشته را شکل می دادند.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان شاهرود با بیان اینکه شکایات مردمی از تخلفات اصناف افزایش یافته است، گفت: هم اکنون ۱۸۰پرونده دارای شاکی خصوصی در این اداره وجود دارد.

اسلامی فر ادامه داد: عمده دلیل افزایش شکایات مردمی از تخلفات اصناف این است که مردم به تازگی از حقوق شهروندی و خدماتی خود بیشتر آگاهی یافته اند لیکن در صورت مشاهده تخلف برعکس سال های گذشته، نسبت به طرح شکایات اقدام می کنند.

وی در خاتمه افزود: اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شاهرود اصناف را مجبور به نصب کدپستی بالای درب ورودی مغازه ساخته است تا همشهریان بتوانند به راحتی تخلفات را از طریق سامانه ۳۰۰۰۹۶۵۱ و یا سامانه اینترنتی تعزیرات حکومتی بدون حضور شخصی، اعلام کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها